Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mida kirjoitti:
Ja siinäpä se onkin, että miten säilyttää maltti silloin kun on väsynyt, mutta jälkikasvu ei anna hengähdystaukoa. Tässä olen aina ollut huono.
Sama. Olen logiikan ihminen. En voi tajuta (siis teorian tiedän, käytäntö ei pelitä) miksei voi nukkua, jos väsyttää. Itse kyllä nukkuisin ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Mutta ei sitä itsekään saa nukuttua aina kun väsyttää. Kyllä sitä jokin ihan oikeasti vaivasi, mutta ei vaan selvinnyt mikä. Tänään on uni maittanut paremminkin kuin hyvin.

Kun ei tiiä sitä syytä niin liian helposti kuvittelee, ettei mitään syytä olekaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Niinpä. Ja jos myöhemmin syy selviää, potee kamalaa itseinhoa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Itse en vaan saa nukuttua ilman lääkkeitä, en, en niin millään vaikka poika nukkuukin todella hyvin. Ja välillä lääkkeetkään ei auta ja mennään 2 h putkissa ja pyöritään sängyssä. Nitakin totesi ettei uskalla herättää äitiä kun sitten äiti on äkänen :(
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Itse en vaan saa nukuttua ilman lääkkeitä, en, en niin millään vaikka poika nukkuukin todella hyvin. Ja välillä lääkkeetkään ei auta ja mennään 2 h putkissa ja pyöritään sängyssä. Nitakin totesi ettei uskalla herättää äitiä kun sitten äiti on äkänen :(
Polta viimeinen tupakka viimeistään 1,5h ennen nukkumaanmenoa, älä käy yöllä tupakalla, älä juo kahvia klo 18 jälkeen. Älä katso sängyssä telkkaria.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Elppis kirjoitti:
Polta viimeinen tupakka viimeistään 1,5h ennen nukkumaanmenoa, älä käy yöllä tupakalla, älä juo kahvia klo 18 jälkeen. Älä katso sängyssä telkkaria.
+Tunti reipasta ulkoilua muutama tunti ennen nukkumaanmenoa. Allekirjoittanut kun riehuu kaiken vapaa aikansa pihalla niin ei todellakaan tarvi unta houkutella. Enkä ketään samalla tavalla toimivaa tunne jonka tarvisi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Nuo unilääkkeet on siitä ketkuja että poisjättäminen tekee monella vierotusoireena unettomuutta muutamaksi viikoksi. Vierotusoiretta on vaikea erottaa "oikeasta" unettomuudesta kun oireet on ihan samat. Vierotusoireunettomuus häviää yleensä kun on ensin pystynyt jotenkin olemaan useamman viikon ilman.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulla on sattuneista syistä aikamoinen litanja muutakin lääkettä...mutta kai se lekuri tietää paremmin....
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

No eipä siinä mitään sitten jos homma on hallussa. Parempi olisikin käyttää muuta kuin bentsoja pitkäaikaisessa käytössä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti:Mulla on sattuneista syistä aikamoinen litanja muutakin lääkettä...mutta kai se lekuri tietää paremmin....
No sitä ei aina tiedä. Muista että ND:kin on lääkäri.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Reipasta ulkoilua just joo, blaablaa. Mä ulkoilen paljon, mä liikun paljon, oon silti tosi univammanen. Jossain vaiheessa ulkoilin niin paljon että sitä lisätäkseni ois pitäny vissiin olla yötkin ulkona teltassa tai jotai. Että nää "ulkoile vähän" -mantraa unettomuuden hoitoon hokevat voi mun puolesta työntää päänsä persiiseensä. Tai "ulkoilla vähän" ite joka vaivaansa ja sairauteensa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^Se liikunta piätisi lopettaa pari tuntia ennen nukkumaan menoa että kroppa ehtii rauhottua. Eihän se nyt mitään auta että hilluu siihen asti kun pitäs petiin kaatua.

Huom. pussikaljan juominen ei ole liikuntaa ja "ulkoilua" vaikka siinä ulkona ollaankin.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

^ Oh, niinkö?! Mä kun just tarkotin pussikaljotteluu! Pahus. =/

No, rankkaa liikuntaa ei tuu harrastettua enää kasin jälkeen koska salin aikataulut (eikä muutenkaan enää sitä myöhemmin nappaisi). Jotain pikku köpöttelyä ulkosalla enää sen jälkeen.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Se, että se ei auta Lapitiillä ei tarkoita etteikö siitä voisi olla apua Ninnille. Lapitiillä vois nenänvalkaisu tehdä hyvää unenlaadulle.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Joo ihan vain omasta puolestani puhuin (tuskin kuitenkaan olen ainoa tota laatua). Toki ulkoilua kannattaa kokeilla jos on ihan vieras ajatus ollut aiemmin.

Nii ois kai pitäny nenua valkasta jo ihan sieltä lapsuudesta asti kun oon ko. vaivasta kärsiny. Muistaakseni en tosin sillon pahemmin dokannu. Ja raitisteluahan on ollut ihan aikuisiälläkin, sen enempiä nukkumisen parantumatta. Itse asiassa just hönöttelyn jälkeen kyllä uni maistuu kohtis hyvin et siltä pohjalta sitä vissiin pitäis ennemminkin lisätä. =P
Mut joo, eipä tästä kai järkeä jatkaa, tuskin tulee sellaista "neuvoa" jota en olis jo noin miljoonaan kertaan kuullu (ja kokeillukin).
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Unenlaatu ja nukahtamisen helppous/vaikeus ovat eri asioita.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ooo taas uutta tietoa!
Joo siis tarkotin sitä että jos on nukkunu pienessä sievässä => unenlaatu on sinä yönä huono, seuraavina öinä nukahtaminen on hieman helpompaa ja nukkuminen tasaisempaa. (Meinasin kyllä äskösestä poistaa ton yhden alkoon liittyvän lauseen ettei tarvis jankkaa eikä se sinänsä ollu oleellinenkaan, mut tuli nyt jätettyä. My bad.)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mulla on sattuneista syistä aikamoinen litanja muutakin lääkettä...mutta kai se lekuri tietää paremmin....
No sitä ei aina tiedä. Muista että ND:kin on lääkäri.
:kele:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä on tullut äitiinsä, vähän liian vahvaluontoinen tapaus kun sille päälle sattuu. Eilen oli hiekkalaatikolla sellaista draamaa, että kuulin sisälle asti. Taisi olla klassiset tasajalkaa hyppelyt säestettynä "ei käy, ei halua, ei sovi" kiljunnalla. Pieni taidonnäyte isälle. Sisälle tultiin isän kainalossa, tikkusuorana.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä taidan olla liian lepsu.

3v pelleilee ruokapöydässä ja ojennan, että jos ei pelleily lopu, ruoka lähtee eikä sitä saa kun vasta välipalalla päikkäreiden jälkeen. Poika tokaisee mulle että "mikset sinä suutu äiti?". Jahas, kysyin että miksi haluaa äidin suuttuvan? "Koska se on hauskaa."

:roll: Tän sitä saa kun ei anna selkäsaunoja tai karju, kun "rankaistaan". Toki nurkassa sitten aina itketään pitkän kaavan mukaan jne.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Meillä juniorilla on kamala huomionhaku päällä usein syödessä. En ole oikein keksinyt kunnon lääkkeitä sen suhteen. Välillä koetan olla huomaamatta, välillä koetan keskustella järkevästi, joskus laitan pois vähäksi aikaa keittiöstä. Mikään ei oikein toimi.
Came here for school, graduated to the high life
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Sama juttu.. huomasin äsken keittiön ovessa kynällä tehtyjä mörköpiirustuksia :facepalm: Enpä taida jättää yksin sinne helvata!
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:Mä taidan olla liian lepsu.

3v pelleilee ruokapöydässä ja ojennan, että jos ei pelleily lopu, ruoka lähtee eikä sitä saa kun vasta välipalalla päikkäreiden jälkeen. Poika tokaisee mulle että "mikset sinä suutu äiti?". Jahas, kysyin että miksi haluaa äidin suuttuvan? "Koska se on hauskaa."

:roll: Tän sitä saa kun ei anna selkäsaunoja tai karju, kun "rankaistaan". Toki nurkassa sitten aina itketään pitkän kaavan mukaan jne.
Kuin meiltä, paitsi ettei jäsen M vielä kysele miksi en suutu. Jäähypenkittelin viikonloppuna urakalla, kun siippa oli pitkät päivät töissä, eikä M osannut kokea jäähypenkkiä edes rangaistuksena, vaikka kuinka perustelin. Pyysi sentään anteeksi, kun olin häntä sitä ennen käskynyt pyytää.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:^ Meillä juniorilla on kamala huomionhaku päällä usein syödessä. En ole oikein keksinyt kunnon lääkkeitä sen suhteen. Välillä koetan olla huomaamatta, välillä koetan keskustella järkevästi, joskus laitan pois vähäksi aikaa keittiöstä. Mikään ei oikein toimi.
Sama vene.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mua on neuvottu ottamaan ruoka pois ja antamaan seuraavan kerran ruokaa vasta seuraavalla ruoka-ajalla. Alex voisi mennä viikonkin syömättä, jos sille päälle sattuu :roll: Eli itkuhan siitä tietty tulee jos lautasen edestä vien ja passitan pois keittiöstä - seuraavana ruoka-aikana kertoo että on nälkä (nytkin PYYSI ruokaa, on nälkä), ja taas sama stanan ruljanssi. Hoidossa syö hyvin kun on kolme muuta 3v jäpikkää samassa pöydässä. Mistä näitä kersoja sais vuokralle aina ruoka-aikaan?
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin