Autoilu 2
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mWmT0nBT4XQ[/youtube]
Isomassainen SUV koettaa tehdä rellusta littanan. Ei onnistu.
Isomassainen SUV koettaa tehdä rellusta littanan. Ei onnistu.
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Kummallista, että tuota ei ole tehty jo aiemmin 4-sylinterisissä. V8:ssahan ollut tosiaan jo aiemmin joissakin.Pulkannaru kirjoitti:Polttoaineen säästöä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kun eivät kai ole oikein jaksaneet heräillä V8-ssakaan niin eivät ole uskaltaneet kokeilla kahdella pytyllä ajoa pikkukoneilla.NuoriDaavid kirjoitti:Kummallista, että tuota ei ole tehty jo aiemmin 4-sylinterisissä. V8:ssahan ollut tosiaan jo aiemmin joissakin.Pulkannaru kirjoitti:Polttoaineen säästöä.
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Jaa? Sylintereiden uudelleen käynnistymisessä ollut ongelmaa? Näin maallikkona tuntuisi oudolta ottaen huomioon, että joka kertahan autoa startatessa ne kaikki sylinterit ovat kylminä.exPertti kirjoitti:Kun eivät kai ole oikein jaksaneet heräillä V8-ssakaan niin eivät ole uskaltaneet kokeilla kahdella pytyllä ajoa pikkukoneilla.NuoriDaavid kirjoitti:Kummallista, että tuota ei ole tehty jo aiemmin 4-sylinterisissä. V8:ssahan ollut tosiaan jo aiemmin joissakin.Pulkannaru kirjoitti:Polttoaineen säästöä.
Muistaakseni ainakin V8-hemi vaihtaa noita lepuuttavia sylintereitä ajon aikana, jotta lämpö jakautuu tasaisesti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ei ole ongelmatonta. Tällainen yleisvaikutelma minulla on asiasta.NuoriDaavid kirjoitti:Jaa? Sylintereiden uudelleen käynnistymisessä ollut ongelmaa? Näin maallikkona tuntuisi oudolta ottaen huomioon, että joka kertahan autoa startatessa ne kaikki sylinterit ovat kylminä.
Muistaakseni ainakin V8-hemi vaihtaa noita lepuuttavia sylintereitä ajon aikana, jotta lämpö jakautuu tasaisesti.
Tosin tuohan sopisi volkkarille, kun jo TSI konekin on niin erikoinen viritelmä että se vaihdetaan ennen uuteen kuin ruvetaan koneremonttiin.
Came here for school, graduated to the high life
Kyllä tätä nykyä ihan jokainen volkkarin moottori mikä tehtaalta ulos tulee tuntuu täyttävän nuo speksit. Ja varmaan muidenkin valmistajien. Niin tehtiin Transporterin 5-sylinteriselle TDI:llekin kun öljyt pääsivät valumaan ulos, vaikka ajossa ei vielä huomannut mitään eroa.exPertti kirjoitti:Tosin tuohan sopisi volkkarille, kun jo TSI konekin on niin erikoinen viritelmä että se vaihdetaan ennen uuteen kuin ruvetaan koneremonttiin.
Niin, että kertakäyttömyllyjä ovat kaikki? Paljon mahdollista.Manaaja kirjoitti:Kyllä tätä nykyä ihan jokainen volkkarin moottori mikä tehtaalta ulos tulee tuntuu täyttävän nuo speksit. Ja varmaan muidenkin valmistajien. Niin tehtiin Transporterin 5-sylinteriselle TDI:llekin kun öljyt pääsivät valumaan ulos, vaikka ajossa ei vielä huomannut mitään eroa.exPertti kirjoitti:Tosin tuohan sopisi volkkarille, kun jo TSI konekin on niin erikoinen viritelmä että se vaihdetaan ennen uuteen kuin ruvetaan koneremonttiin.
Came here for school, graduated to the high life
Uskoisin että monissa tapauksissa on autotehtaalle edullisempaa shipata uusi moottoriyksikkö perille ja nostattaa se nosturilla paikoilleen, kuin pistää joku kulipariskunta arpomaan ja analysoimaan 10 tunniksi jakoavain kädessä että mikähän täällä nyt mättää. Etenkin jos fiksaus menee pieleen.exPertti kirjoitti:Niin, että kertakäyttömyllyjä ovat kaikki? Paljon mahdollista.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Eikös jonkun Astran tehdashinta ole jotain 5000 (TM:ssä heitettiin tällainen luku, tosin esimerkinomaisesti, ei totuutena)? Eli ei sen moottorin hinta paljoa ole. Ei kannata kovin pitkään tosiaan korjata.Manaaja kirjoitti:Uskoisin että monissa tapauksissa on autotehtaalle edullisempaa shipata uusi moottoriyksikkö perille ja nostattaa se nosturilla paikoilleen, kuin pistää joku kulipariskunta arpomaan ja analysoimaan 10 tunniksi jakoavain kädessä että mikähän täällä nyt mättää. Etenkin jos fiksaus menee pieleen.exPertti kirjoitti:Niin, että kertakäyttömyllyjä ovat kaikki? Paljon mahdollista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Lueskelin tuosta sylinterien sammuttamisesta. Hakusanalla cylinder deactivation löytyy. Ongelma on aiemmin ollut lisääntynyt värinä ajettaessa osa sylintereistä sammutettuina. VW väittää nyt ratkaisseensa ongelman.
Aivan ekassa cadillacin 80-luvun versiossa oli lisäksi ongelma, että polttoaineen syöttö jatkui myös sammutettujan sylinterien imusarjaan ja näin sinne kertyi polttoainetta ja kone sitten ryntäsi, kun sylinterit otettiin taas käyttöön. Nykyisessä suorasuihkutuskoneessa tämä ei ole ongelma, koska polttoaineen syöttä katkaistaan myös.
Aivan ekassa cadillacin 80-luvun versiossa oli lisäksi ongelma, että polttoaineen syöttö jatkui myös sammutettujan sylinterien imusarjaan ja näin sinne kertyi polttoainetta ja kone sitten ryntäsi, kun sylinterit otettiin taas käyttöön. Nykyisessä suorasuihkutuskoneessa tämä ei ole ongelma, koska polttoaineen syöttä katkaistaan myös.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
http://autot.oikotie.fi/uutinen/autojen ... 908?ref=HS
No jaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V ... 7s_largest
Aikaa huimaa ajatella, että jossain vuoden 1971 Cadillacissa oli 500 hevosvoimaa!
No jaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V ... 7s_largest
Aikaa huimaa ajatella, että jossain vuoden 1971 Cadillacissa oli 500 hevosvoimaa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Eik ne oo niitä SAE-heppoja?NuoriDaavid kirjoitti: http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V ... 7s_largest
Aikaa huimaa ajatella, että jossain vuoden 1971 Cadillacissa oli 500 hevosvoimaa!
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Ei mitään tietoa.masa kirjoitti:Eik ne oo niitä SAE-heppoja?NuoriDaavid kirjoitti: http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V ... 7s_largest
Aikaa huimaa ajatella, että jossain vuoden 1971 Cadillacissa oli 500 hevosvoimaa!
Katsoin muuten väärää saraketta. 400 hp oli enimmillään. Helvetin paljon silti. Tilavuus 8.2 litraa
Edit: oli ne. Onko niissä paljon eroa nykyisiin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Oli. Hinaaja varmaan muistaa paljonko.NuoriDaavid kirjoitti: Edit: oli ne. Onko niissä paljon eroa nykyisiin?
http://www.autowiki.fi/index.php/Hevosvoima
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Oli siinä tosiaan näköjään iso ero. Linkittämästäni Cadillac-artikkelista
"365 brake horsepower (272 kW), or 235 horsepower (175 kW) in the new SAE net ratings"
Mitenköhän nuo SAE netto hevosvoimat sitten puolestaan suhtautuivat nykyisiin hevosvoimiin?
"365 brake horsepower (272 kW), or 235 horsepower (175 kW) in the new SAE net ratings"
Mitenköhän nuo SAE netto hevosvoimat sitten puolestaan suhtautuivat nykyisiin hevosvoimiin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Nykyiset hevosvoimat ovat SAE netto/DIN -hevosvoimia. Ne vanhat hevosvoimat olivat SAE brutto -hevosvoimia. Toi termi "bhp" tossa vertailukohtana SAE nettoon on huono koska "bhp" tarkoittaa vain brake horsepoweria eli suomeksi jarrudynamometrihevosvoimaa. Se ei kerro yhtään mistä se on mitattu ja millä normilla, ainoastaan että mittauksessa on käytetty jarrudynamometriä. Ja varsinkin britit käyttävät tuota "bhp"-termiä vielä nykyisinkin, vaikka hevoset ovat ehdasti SAE netto/DIN -mukaisia.NuoriDaavid kirjoitti:Oli siinä tosiaan näköjään iso ero. Linkittämästäni Cadillac-artikkelista
"365 brake horsepower (272 kW), or 235 horsepower (175 kW) in the new SAE net ratings"
Mitenköhän nuo SAE netto hevosvoimat sitten puolestaan suhtautuivat nykyisiin hevosvoimiin?
Nuo Cadillacin 60/70-taitteen hirmuisia SAE bruttotehoja sisältäneet massiivimoottorit eivät tainneet siis parhaimmillaankaan tuottaa juuri yli 250 nykyhevosta. Nykyäänhän Caddya saa jo lähemmäs 600 hevosella ulos marketista, 700 hevosella jos rustaat virityspajaoption. Ja vielä 1990-luvulla ekat 300 heppaset Northstar 32V:t oli tosi kova juttu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Hevosv ... inn.C3.A4t
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Manaaja kirjoitti:Nykyiset hevosvoimat ovat SAE netto/DIN -hevosvoimia. Ne vanhat hevosvoimat olivat SAE brutto -hevosvoimia. Toi termi "bhp" tossa vertailukohtana SAE nettoon on huono koska "bhp" tarkoittaa vain brake horsepoweria eli suomeksi jarrudynamometrihevosvoimaa. Se ei kerro yhtään mistä se on mitattu ja millä normilla, ainoastaan että mittauksessa on käytetty jarrudynamometriä. Ja varsinkin britit käyttävät tuota "bhp"-termiä vielä nykyisinkin, vaikka hevoset ovat ehdasti SAE netto/DIN -mukaisia.NuoriDaavid kirjoitti:Oli siinä tosiaan näköjään iso ero. Linkittämästäni Cadillac-artikkelista
"365 brake horsepower (272 kW), or 235 horsepower (175 kW) in the new SAE net ratings"
Mitenköhän nuo SAE netto hevosvoimat sitten puolestaan suhtautuivat nykyisiin hevosvoimiin?
Nuo Cadillacin 60/70-taitteen hirmuisia SAE bruttotehoja sisältäneet massiivimoottorit eivät tainneet siis parhaimmillaankaan tuottaa juuri yli 250 nykyhevosta. Nykyäänhän Caddya saa jo lähemmäs 600 hevosella ulos marketista, 700 hevosella jos rustaat virityspajaoption. Ja vielä 1990-luvulla ekat 300 heppaset Northstar 32V:t oli tosi kova juttu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Hevosv ... inn.C3.A4t
Paljonkohan tuollainen 70-luvun 8.2 litran moottori kulutti polttoainetta?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Cadillac Eldorado (500-cu.-in. engine, automatic transmission), 8.1 m.p.g.
Read more: http://www.time.com/time/magazine/artic ... z1XqmaJXMy
Cadillac Eldorado (500-cu.-in. engine, automatic transmission), 8.1 m.p.g.
Read more: http://www.time.com/time/magazine/artic ... z1XqmaJXMy
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Rauhallista maantieajoa saattaa mennä 15-20 l/100km lukemilla, jos oikein kevyt kaasujalka ja armeias maanpinnanmuotoilu.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Elämätön Kitisijä
- Viestit: 367
- Liittynyt: 20.01.2011 2:33
- Paikkakunta: Satunnainen
Yksi kaveri uitti kontissa tuollaisen '81 Cadillac Fleetwoodin Kaliforniasta viime vuonna. Niistä kai usein kytkettiin koko järjestelmä pois jo ennen myyntiä.NuoriDaavid kirjoitti:Aivan ekassa cadillacin 80-luvun versiossa oli lisäksi ongelma, että polttoaineen syöttö jatkui myös sammutettujan sylinterien imusarjaan ja näin sinne kertyi polttoainetta ja kone sitten ryntäsi, kun sylinterit otettiin taas käyttöön.
Esittelyajoa ym: http://www.youtube.com/watch?v=L91EbWg0x-E
Sattui autoon sattumalta mahtava lisävaruste: aktiivinen vakionopeuden säädin. Eli vehje löysää nopeutta kun eteen tulee matelemaan auto ja kiihdyttää kun este poistuu. Mikä ihmeellisintä: feature todella toimii! Jos joku paukkaa eteen yllättäen niin auto jarruttaa itse.
On kyllä perkele ihmeellistä tekniikkaa. Ainoa puute on, että turvavälin säädöstä puuttuu nollavaihtoehto, jossa mentäisiin metrin päähän edelläajavasta ja voisihan se tietty soittaa torvea ja vilkutella valoja automaattisesti.
Toisaalta, iPod-integraatio on jumalattoman kökkö.
On kyllä perkele ihmeellistä tekniikkaa. Ainoa puute on, että turvavälin säädöstä puuttuu nollavaihtoehto, jossa mentäisiin metrin päähän edelläajavasta ja voisihan se tietty soittaa torvea ja vilkutella valoja automaattisesti.
Toisaalta, iPod-integraatio on jumalattoman kökkö.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication