Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä saan Nitalta aina luunapin, eli "nipan" kun suusta pääsee kirosana. Perhana, perskules tai vaikka se vittu ku kastikkeet kiehuu levylle tai muuta vastaavaa....oon oppinut jo laittamaan pääni alas joka kerta jos neiti on kuuloetäisyydellä...
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mulla on vauvanhoidollinen ongelma. Auttakee?!
Että mitä voin tehdä, kun lapsonen hyörii ja pyörii sängyssä yöllä levottomasti ja inisee kun ei pääse takaisin selälleen/kyljelleen? Ikää on vähän alle viisi kuukautta, ja tätä on jatkunut jo jonkin aikaa. Kovin vaikeata nukkua itse..
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Laita nukkumaan kyljelleen, ja tyyny/peitosta tehty rulla selän taa, ettei pääse kääntymään selälleen (siis pienennä sänky näin)? En mä oikeesti tiedä vastausta, mun kakara on jo 5 ja vauva-ajan olen pyyhkiny mielestäni :oops:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Ja jos tarkotat että pyörähtää mahalleen, niin laita myös etupuolelle (ei naaman eteen tiettenkään) samanlainen pönkkä niin ei pääse kellahtaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Varis kirjoitti:Aika kultaa muistot, vauva-aika on hirvittävää paskaa kaikille osapuolille. Naisten loputon kyky glorifioida hirvittävä natsityöleiri jälkikäteen ihanaksi ajaksi on se syy, miksi ihmissuku jatkuu.
Ja vitut.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Varis kirjoitti:Aika kultaa muistot, vauva-aika on hirvittävää paskaa kaikille osapuolille. Naisten loputon kyky glorifioida hirvittävä natsityöleiri jälkikäteen ihanaksi ajaksi on se syy, miksi ihmissuku jatkuu.
Ja vitut.
Naiset glorifioivat myös vittunsa?

Täysin aiheesta tietämättä, sivusta seuranneena, uskon että vauva ajan ihanuuteen/helvetillisyyteen liittyy aika vahvasti se millainen kakara on tullut väännettyä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Georgina kirjoitti:Naiset glorifioivat myös vittunsa?

Täysin aiheesta tietämättä, sivusta seuranneena, uskon että vauva ajan ihanuuteen/helvetillisyyteen liittyy aika vahvasti se millainen kakara on tullut väännettyä.
Kyllä, kaikki riippuu kaikesta. Naisesta joka on lapsen synnyttänyt, lapsesta itsestään, parisuhteesta. Kaikesta.

Ei sitä kaikkea voi kuitata sillä, että se on automaattisesti vittumaista. Lähinnä se oli kai Variksen henkilökohtainen mielipide omasta ajastaan vauvan kanssa.
Came here for school, graduated to the high life
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vauva-aika oli helppoa ja rentoa kun oli hyvin nukkuva vauva, jonka tilapäiset mahavaivat loppuivat relatipoilla.
Helvetti pääsi irti vasta siinä puolentoista vuoden kohdalla kun ekat uhmaraivarit ja unihäiriöt alkoivat. Ja se on jatkunut sitten tähän asti, ja jatkuu edelleen...
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Joo-o, olen jo aikaisemmin todennut että vauva-aika oli meillä aikamoista juhlaa verrattuna nyt sitten isompaan vekkuliin.

Pääsääntöisesti, sanon pahasti, pidän lisää lapsia vääntäviä hiukan hulluina enkä voi mitenkään uskoa että nämä olisi kovin parisuhteellisia ihmisiä, imo hau hau hau. Ja mun on pakko todeta että kun katsoo näitä helppojenkin lapsien kakkosshowta, kun molemmilla lapsilla jo ikää, tunnen vyöryvää helpotusta siitä että hei mun elämä on sittenkin aika hemmetin helppoa tämän yhden kanssa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:hei mun elämä on sittenkin aika hemmetin helppoa tämän yhden kanssa.
Mulle helppo elämä ei ole itseisarvo. Sisällökkyys, mitä useampi lapsi tuo, on.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
RP kirjoitti:hei mun elämä on sittenkin aika hemmetin helppoa tämän yhden kanssa.
Mulle helppo elämä ei ole itseisarvo. Sisällökkyys, mitä useampi lapsi tuo, on.
Hyvä kuule sulle! Mulle itseisarvo on helppo elämä johon sisältöä antaa parisuhde ja ura, ja nyt tietenkin tuo yksi lapsi. Joten, jesh mun elämä on helppoa ja vielä kaikenlisäksi sisällökästä. Tää teki mun päivästä taas hiukan valoisamman, thank you.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mulle helppo elämä ei ole itseisarvo. Sisällökkyys, mitä useampi lapsi tuo, on.
Kas, rasti seinään. Huomaan ajattelevani kuin Ylermi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Minä kuvittelisin, että vauva-aika on helppoa jos vauva on terve, eikä kärsi vatsavaivoista tai allergioista, ja on kaksi tervettä vanhempaa ilman masennuksia tai vastaavia.

Jos nämä reunaehdot toteutuisivat niin haluaisin ehdottomasti kaksi lasta. Jotta lapsella olisi sisko tai veli ja meillä isompi perhe.

Meille tuskin allergiavapaata lasta koskaan tulisi, joten voi hyvin olla että lapsiluku jää yhteen. Ensimmäisellä on kohta kaksi mittarissa ja toi kirottu allergiavaiva vaan jatkuu. Takapuoli kärähti taas, syynä ilmeisesti eiliset pari rusinaa. Kortisonia ja kipulääkettä ja sitten taas odotellaan viikko koska ripuli loppuisi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Luin hammaslääkärissä jotain Vauvaa tai KaksPlussaa ja niissä oli juttua yhden lapsen perheistä. Että kandee lukea jos alkaa itseä vaivaamaan ettei "siskoa tai veljeä" esikoiselle anneta. Siinä oli ihan hyvää tutkimustietoa yms. mitkä kumoaa aika paljon väitteitä ja uskomuksia kaikista niistä syistä miksi pitäisi hankkia siskoa ja veljeä ettei lapsi sitä tai tätä ainoana.

Nimittäin olen huomannut sellaisen mielenkiintoisen jutun hiekkalaatikolla paistatellessani että jos kuvittelin lapsia haluattomana saavani ihmeellisyyksiä niskaani niin vielä suurempi synti on tehdä yksi ja olla haluamatta toista. Tämä vielä jokseenkin sulkee lapsettomuuden pois, koska ihmisillä on ajattelematon käsitys että jos on yhden pystynyt pukaamaan niin pystyyhän niitä useammankin, mikä ei tietysti pidä laisinkaan paikkaansa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Joo, viikonloppuna oli vuosikas serkkutyttö kylässä ja herttaisuudestaan huolimatta vahvisti kyllä ajatusta siitä, että yksi riittää tänk juu :D
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

pierupylly kirjoitti:Joo, viikonloppuna oli vuosikas serkkutyttö kylässä ja herttaisuudestaan huolimatta vahvisti kyllä ajatusta siitä, että yksi riittää tänk juu :D
What.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Joo, viikonloppuna oli vuosikas serkkutyttö kylässä ja herttaisuudestaan huolimatta vahvisti kyllä ajatusta siitä, että yksi riittää tänk juu :D
What.
Shhh. Elä kerro kellekkään.
Pröötprööt
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

pierupylly kirjoitti:Shhh. Elä kerro kellekkään.
Ihmettelinkin, kun piti saada lisää huoneita ja ja ja tässä taannoin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

^ Njoo, neljä makkaria riittää niinku just ja just!
Pröötprööt
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Minulla on jäänyt tämän ketjun viime aikaisista kirjoituksista mieleen, että Kottaraisella ja Pupulla tuntuu olevan kova kakkoslapsen kieltämisjuttu menossa.

Miksi, sitä en tiedä. Tuleeko painetta puolisolta, ympäristöltä, omalta ajukopalta vai miltä?

Menkää yhdellä jos menette, tehkää toinen jos haluatte. Se on oma valintanne. Jotenkin vaan onnistuitte kirjoittamaan asian siten, että luin sen muodossa "vain typerykset tekevät lisää lapsia".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pierupylly kirjoitti:
RP kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Joo, viikonloppuna oli vuosikas serkkutyttö kylässä ja herttaisuudestaan huolimatta vahvisti kyllä ajatusta siitä, että yksi riittää tänk juu :D
What.
Shhh. Elä kerro kellekkään.
Onko pp lisääntymässä?!?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:Onko pp lisääntymässä?!?
Ristiäiset oli lauantaina, ei ihan niin nuoria serkkuja mulla sentään.
Viimeksi muokannut pierupylly, 22.08.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pröötprööt
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onko pp lisääntymässä?!?
Ristiäiset oli lauantaina.
Onnittelut.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Kiitosta.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:Minulla on jäänyt tämän ketjun viime aikaisista kirjoituksista mieleen, että Kottaraisella ja Pupulla tuntuu olevan kova kakkoslapsen kieltämisjuttu menossa.

Miksi, sitä en tiedä. Tuleeko painetta puolisolta, ympäristöltä, omalta ajukopalta vai miltä?

Menkää yhdellä jos menette, tehkää toinen jos haluatte. Se on oma valintanne. Jotenkin vaan onnistuitte kirjoittamaan asian siten, että luin sen muodossa "vain typerykset tekevät lisää lapsia".
Hmm, mun mielestä tämä oli aika hyvä osoitus taas. Eli jos ei halua toista niin on kieltämistä jne. jne.

Täällä ei tule vaatimuksia puolisolta (ei myöskään halua lisää luojan kiitos), itse olen menossa töihin, eli en todellakaan halua pilata uutta nousua sinne minne haluan mennä, miehen sukulaiset voi painostaa jos jotain sellaista on ilmassa, mutta lähinnä leikkipaikalla istuminen aiheuttaa tämän, koska siellä kovasti kysellään kakkosta eikä ymmärretä miksi yhdellä mennään. Se nyt vaan on fakta, että näin on, että ihmisiä kiinnostaa toisten asiat ja niitä vatvotaan.

Ja onnea PaukkuPepulle, tuli puun takaa ;)
Vastaa Viestiin