Mä taas oon bongannut huomattavan usein.huima kirjoitti:Vain pari on tullut vastaan.Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Nopeusrajoituksien alentaminen
Work like a captain, play like a pirate.
Voi olla että ne osuu silmäänkin vähän tavallista paremmin. Kattovalolla varustetut mersut ja volvot menee ohi täysin huomaamatta.Vesper kirjoitti:Mä taas oon bongannut huomattavan usein.huima kirjoitti:Vain pari on tullut vastaan.Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Tästä vielä: tänään iltapäivällä huomasin, että auton ilmastointilaitteessa on namiskuukkeli, jossa seisoo "ECO". En uskaltanut painaa sitä, etten tule homoksi, mutta jos tässä joskus on vielä enemmän ryhdyttävä vihreäksi ja pelastettava maailmaa niin reservissä siis piisaa.Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Olisin kyllä kiistämättä onnellisempi, jos "ECO"-nappulan sijaan samalla paikalla olisi "BOOST"-nappula.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Melkein, mutta ei kuitenkaan. Siis että eco=off ilmastointilaitteessa.Vagabondo kirjoitti:Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
ECO = OFF siinä muodossa ettei ilmastoinnin kompressori kytkeydy enää jarruttamaan apulaitehihnaa. Kyllähän se tuuletin nyt tietty vielä pöhisee kuten normaalistikin, mutta ei kai se nyt ihan väärin ole sanoa että se kytkee ilmastoinnin/ilmastointilaitteen pois päältä.
Käytännössä siis ECO means more power to the ground, eli voisi kai siinä yhtä hyvin lukea se BOOSTkin.
Käytännössä siis ECO means more power to the ground, eli voisi kai siinä yhtä hyvin lukea se BOOSTkin.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ettet nyt vaan sotkisi kurnahtelua johonkin muuhun? Voihan se toki olla, mutta kyllä ikkunoiden pitäisi pysyä auki varsin kevyelläkin kompressorin käytöllä. Silloinhan ne huuruun menevät, kun kompressori ei käynnisty ollenkaan, mikä on kyllä tähän saakka ollut kokemukseni joka ikisestä "eco(nomy)"-modesta minkä olen eri autojen ilmastointilaitteista keksinyt.Pulkannaru kirjoitti:Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Mun autoissa ei ole tarvinnut pahimmillakaan sadesäillä käyttää ilmastointia päällä kuin kolmisenkymmentä sekuntia noin viiden minuutin välein, niin ikkunat ovat pysyneet auki. Vähän ihmetyttää siihen nähden se etteivät ikkunat muka pysyisi auki jos kompura edes vähän viitsisi tehdä töitä välillä.
Puhaltaako se sulla mukamas eco-asennossa siis ihan ulkoilmaa kylmempää ilmaa kuitenkin sisälle?
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Kyllä kompura toimi harvakseltaan. Ikkunat pysyivät heikommin auki koskapa kylmäaine alkoi olla vähissä. Mutta normaalissa päälläoloasennossa ikkunat kirkastuivat. Ainetta en viitsinyt lisäytyttää, koskapa pankkitili huusi 'tyhjyytä' ja auto oli menossa vaihtoon. Ja nyt kun oikein muistelen, niin huurtuminen oli pahinta lämpöisellä sadesäällä lenkin jälkeen koskapa hikinen ja sademärkä mies huurruttaa lasit tehokkasti.
Eco-asennossa tuli ulkoilmaa viileämpää ilmaa sisälle niin pyydettäessä. Mutta kuumimmilla helteillä ei oikein yhtä hyvin kuin normaalissa asennossa.
Kyllä kompura toimi harvakseltaan. Ikkunat pysyivät heikommin auki koskapa kylmäaine alkoi olla vähissä. Mutta normaalissa päälläoloasennossa ikkunat kirkastuivat. Ainetta en viitsinyt lisäytyttää, koskapa pankkitili huusi 'tyhjyytä' ja auto oli menossa vaihtoon. Ja nyt kun oikein muistelen, niin huurtuminen oli pahinta lämpöisellä sadesäällä lenkin jälkeen koskapa hikinen ja sademärkä mies huurruttaa lasit tehokkasti.
Eco-asennossa tuli ulkoilmaa viileämpää ilmaa sisälle niin pyydettäessä. Mutta kuumimmilla helteillä ei oikein yhtä hyvin kuin normaalissa asennossa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Omassa autossa on, mielestäni järkevämmin nimetty, A/C -painike, josta jäähdytyskoneiston saa kytkettyä pois päältä. Koska jäähdytyskoneisto on se virrankulutusta merkittävästi lisäävä osa, olisi loogista, että ECO -painike tekee saman.
Varmahan ei tietenkään voi olla, kun loogisuus ei ole suurinta valttia näissä eco-asioissa.
Varmahan ei tietenkään voi olla, kun loogisuus ei ole suurinta valttia näissä eco-asioissa.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
NIIN on.masa kirjoitti:Paskaa.NuoriD kirjoitti: Mitä mieltä olet?
Niin, kesällä tuli ajettua ympäri-ämpäri suomea ja totesin, että taas on löydetty uusia kohtia joissa on tooosi tärkeää laskea nopeutta. Esim itä-suomessa on yksi vankilan kohta keskellä ei mitään muutettu kuudelle kympille. En keksinyt sille muuta syytä kuin sen etten vaan vahingossa aja koko ajan karkailevien vankien päälle.
Ja samoja esimerkkejähän on joka puolella. Sitten kun laitetaan sen paikallisnimismies vahtimaan sitä valtatien kohtaa jossa on 40 km/h rajoitus ja tulee parit rikesakot niin voi joku poliisiviskaali taas sanoa, että on kuri liikenteessä höltynyt. Mitä siitä, että viime vuonna siinä ajettiin 60 km/h ja kymmenen vuotta sitten 80 km/h. Ihan laillisesti.
Uudet autot lienevät niin turvattomia tai jotain.
Ja samoja esimerkkejähän on joka puolella. Sitten kun laitetaan sen paikallisnimismies vahtimaan sitä valtatien kohtaa jossa on 40 km/h rajoitus ja tulee parit rikesakot niin voi joku poliisiviskaali taas sanoa, että on kuri liikenteessä höltynyt. Mitä siitä, että viime vuonna siinä ajettiin 60 km/h ja kymmenen vuotta sitten 80 km/h. Ihan laillisesti.
Uudet autot lienevät niin turvattomia tai jotain.
Came here for school, graduated to the high life
http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/ ... %A4/268300
Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 824
- Liittynyt: 29.07.2011 4:26
No jaa. Sillä kaupungin ohittavalla moottoriliikennetiellä sentään on ympäri vuoden satasen rajoitus, eikä vielä peltipoliiseja. Taajama-alueella taas en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sakkoja, ei ole tutka-autoja. Aika liberaalisti kaikki pörrää kuuttakymppiä kaduilla. Paikallinen komisarius tosin on mulkku, surullisenkuuluisa aselupa-asioissa. Onneksi vaihdoin kirjoja Hevonmattilaan.exPertti kirjoitti: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/ ... %A4/268300
Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
Onkos tuo pääkirjoitus vai yleisönosastoa?. Warkauden lehti julkaisee pikkuläpyskänä mitä vaan. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.
Suht jumaleishön uskomatonta. Minä se varmaan olin ja kas, ihan automaagisesti käytän vilkkua aina kaistaa vaihtaessani.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasiGat kirjoitti:. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.
Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Juu. Ja olin käyttänyt vilkkua parikin kertaa tyhjällä kadulla! Enhän mää kotipihaan kurvatessa vilkuttele, ellei takana tule joku. Mutta kaupungissa toisaalta en filosofoi, vaan automaattisesti käytän vilikkua aina.NuoriDaavid kirjoitti: Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasi
Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?
Mistä lie kärsinyt, hieno ihminen.
Toisen kerran pääsin yleisönosastoon koiran takia.
Siihen aikaan oli peräti laillista juoksuttaa koiraa irrallaan Varkauden suurilla luonnontilaisilla virkistysalueilla. Lumien tultua hyvää hyvyyttäni varoin kumminkin tallomasta hiihtolatuja, kuljettiin vain metsässä johon muodostui saapas/tassu-ura hankeen. Niin eikös siitä joku kärsinyt, miten "puolikennelihmiset" tekevät polkuja hankeen ja jänikset karkoittuu. Voi että.
Kyttääjät ovat ihmistyyppi, jolle itse kytättävä asia on oikeastaan sivuseikka. Asiat vaihtuvat. Tärkeintä on valvoa, komentaa ja tuntea itsensä Hyväksi Ihmiseksi.