NuoriDaavid kirjoitti:Mutta JOS ongelmia todella on noilla hyvin köyhillä seoksilla ajettaessa, niin miksi niistä ei kerrottaisi? Kun en nimittäin usko salaliittoon tässä asiassa.
No en mä tiedä voidaanko vielä puhua ihan aidosta ongelmasta kun venttiileitä ei lentele konepellin läpi. Kyllähän tää vaihto E10:iin veivattiin läpi ilman sen suurempaa testailua ja harkintaa. Kun paskat on jo housussa, niin on pakko pukea vaipat housujen päälle ettei ruskeat raidat näy.
Ei tässä sinänsä mitään suurta salaliittoa tarvitse olla. Testataan vaan oikeita asioita väärin perustein ja väärillä tavoilla. Meinaatko sä ihan oikeasti ettei nää VTT:n tutkimukset olisi tarkoitushakuisia oikaisuyrityksiä "korjattuine" arvoineen, missä kukaan ei edes tunnu kertovan suoraan korjauksen todellista syytä, tarvetta tai kaavaa.
Ja tuo korkeilla nopeuksilla ja reiluilla kiihdytyksillä testaaminen haisee heti nenään paskalta, koska kuten sanoin, ne tiputtaa hetimiten moottorit pois lean burn modesta, ja siirtää moottorin toimimaan kiinteillä, anturivapailla ja ennalta määrätyillä polttoaineen seossuhteilla. Silloin tulokset eivät ole riippuvaisia mistään muusta kuin polttoaineen massasta ja energiasisällöstä.
Ja minkä vuoksi VTT ei halua julkistaa päästömittauksiensa tuloksia, jos tuo Pertin lainaus pitää paikkansa?