Mistä Jäätelöstä Tykkäät?
Kauheesti mansikkajätski-ihmisiä! Mä oon aina pitänyt vähän outoina niistä, jotka ostaa jätskikitsalta mansikkaa tai vaniljaa. Itse ostan aina jotain jännää, tänä kesänä on tulossa uutuutena mm. popcorn ja vaahtokarkki (vai oliko se hattara?), en malta odottaa! Terva toimi myös hyvin.
Tampereella on Gelateria josta saa paitsi hyviä jätskejä, myös mun makuun juuri sopivan outoja makuyhdistelmiä. Viime kesänä maistettu mm. basilika ja vesimeloni.
Pehmiksissä parhaita on ne sellaiset, jotka on dipattu suklaasoosiin. Lakritsidippi käy kans.
Useimmiten tulee silti ostettua mehujää. Ne lakutoukkamehujäät oli ihan ykkösrakkaus, mutta niitä ei enää löydy mistään. Soleron ananas ja kookos toimivat myös.
Tampereella on Gelateria josta saa paitsi hyviä jätskejä, myös mun makuun juuri sopivan outoja makuyhdistelmiä. Viime kesänä maistettu mm. basilika ja vesimeloni.
Pehmiksissä parhaita on ne sellaiset, jotka on dipattu suklaasoosiin. Lakritsidippi käy kans.
Useimmiten tulee silti ostettua mehujää. Ne lakutoukkamehujäät oli ihan ykkösrakkaus, mutta niitä ei enää löydy mistään. Soleron ananas ja kookos toimivat myös.
Joo jogurttipohjaiset on parhaita! Varsinkin sellainen jogurtti-hunaja-mantelijuttu. Portugalissa söin aivan mahtavaa kiwijätskiä. Tältä listalta pakko kokeilla -luokkaan siirtyvät Philadelfia, Capitano, kirsikkajogurtti, limekirsikka ja kiwisorbet. Syksyllä voinkin liikkua kätevästi vyörymällä.
Minä kanssa kokeilen mieluiten sellaisia italialaisia (tai italialaistyyppisiä) mielellään kahvilan tai muun myyjän itse valmistamia jäätelöjä. Tällöin(kin) suosin aika perusmakuja; Exsun mainitsemat erikoisuudet ovat minulle ällötys. Samoin salmiakki ja lakritsi ovat jäätelöissä minusta niin luontaantyöntäviä, että en aio antaa Hansille edes mahdollisuutta.
Markettijäätelöissä olen jotenkin jumiutunut Mövenpickin vaahterasiirappi-saksanpähkinään, vaikka hyvät muutkin käyvät. Joskus ostin useahkosti eri Ben & Jerry's -jätskejä, mutta ne ovat nyttemmin jääneet vähälle.
En jaks amiettiä, mikä äänestysvaihtoehto vastaisi preferenssejäni.
Markettijäätelöissä olen jotenkin jumiutunut Mövenpickin vaahterasiirappi-saksanpähkinään, vaikka hyvät muutkin käyvät. Joskus ostin useahkosti eri Ben & Jerry's -jätskejä, mutta ne ovat nyttemmin jääneet vähälle.
En jaks amiettiä, mikä äänestysvaihtoehto vastaisi preferenssejäni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Jäätelöä, tuota asiaa, joka maistuu vääränlaisesti jogurtille, olen syönyt viimeksi muistaakseni vuonna 2004. PUFFET® Minttu, FTW.
- RolloTomasi
- Kitisijä