Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

hook, line and...sinker!!!
Prepare for the worstest.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:hook, line and...sinker!!!
Meinaat, että Gat vain haluaa huomiota?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Sappikohtaus on kovin kipu mitä olen koskaan kokenut, ensimmäisen kohtauksen aikana luulin saavani sydänkohtauksen. Enää ei onneksi sapeta :]
Joo. Kuten huolella Kitinänsä lukeneet toki muistavat, tuossa aika tarkkaan vuosi sitten kärsin parin kuukauden ajan näistä sappikohtauksista. Homma diagnosoitiin vasta, kun yksi kivi oli tukkinut röörit niin, että silmät muuttuivat keltaisiksi ja maksa-arvot nousivat aika korkealle. Kehtasivat sitten leikkauksen jälkeen moittia, että olisin sanonut vaikka työterveyslääkärille, että kivut olivat sietämättömät. Minä siihen, että eihän suomalainen mies sellaista voi mennä sanomaan, vaan olin kertonut lääkäreille moneen kertaan täsmälleen kuten asia olikin, että huomattavan kovasti otti kipeää. Ja viitaten taannoiseen chilinsyöntikeskusteluun, niin sappikohtauskipu oli ainakin minun tapauksessani kuitenkin pientä verrattuna sisään puhkeavan umpisuolen aiheuttamaan fiilikseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:sisään puhkeavan umpisuolen aiheuttamaan fiilikseen.
Minulla taas ko. tapahtuma oli melko kivuton, eikä ko. puhkeamista edes hoidettu oikein. Vaiva uusi vuosia myöhemmin, jolloin umppari oli jo koteloitunut eikä sitä voitu edes leikata ennen tilanteen rauhoittumista.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:sisään puhkeavan umpisuolen aiheuttamaan fiilikseen.
Minulla taas ko. tapahtuma oli melko kivuton, eikä ko. puhkeamista edes hoidettu oikein. Vaiva uusi vuosia myöhemmin, jolloin umppari oli jo koteloitunut eikä sitä voitu edes leikata ennen tilanteen rauhoittumista.
Näin nää on tapaus- ja henkilökohtaisia. Eikä mikään tuska vedä vertoja sille, mitä voi kokea Internetissä, erityisesti Kitinässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:sisään puhkeavan umpisuolen aiheuttamaan fiilikseen.
Minulla taas ko. tapahtuma oli melko kivuton, eikä ko. puhkeamista edes hoidettu oikein. Vaiva uusi vuosia myöhemmin, jolloin umppari oli jo koteloitunut eikä sitä voitu edes leikata ennen tilanteen rauhoittumista.
Näin nää on tapaus- ja henkilökohtaisia. Eikä mikään tuska vedä vertoja sille, mitä voi kokea Internetissä, erityisesti Kitinässä.
Meinasinkin juuri kysyä, että voiko sappikivikipua verrata internet-tuskan voimakkuuteen?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dave kirjoitti:Meinasinkin juuri kysyä, että voiko sappikivikipua verrata internet-tuskan voimakkuuteen?
Voi.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
Dave kirjoitti:Meinasinkin juuri kysyä, että voiko sappikivikipua verrata internet-tuskan voimakkuuteen?
Voi.
Höh. Justhan mä sanoin, ettei mitään voi verrata siihen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Dave kirjoitti:Meinasinkin juuri kysyä, että voiko sappikivikipua verrata internet-tuskan voimakkuuteen?
Voi.
Höh. Justhan mä sanoin, ettei mitään voi verrata siihen.
Perun sanani!!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Voi.
Höh. Justhan mä sanoin, ettei mitään voi verrata siihen.
Perun sanani!!
No nyt tää puheena oleva ilmiö alkaa kuvailun lisäksi epäilemättä myös ilmetä tässä ketjussa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Symppauksia sappikivisille. Olen vain luullut, että tuo on ylensyöneiden vanhojen lihavien miesten vaiva ja sekin jossain Ranskassa.
Lolita kirjoitti:MENE LÄÄKÄRIIN HYVÄ MIES! Kaiva sen verran kuvettasi, että menet yksityiselle lääkärille, jos ne oman kylän tohtorit epäilyttävät tai eivät halua ottaa asiakseen tutkia. Et sinä kauaa hengissä pysy pelkällä kahvilla ja Karhulla, ja miten vanhojen vanhempiesi sitten käy?
Eikunmutkun..
Enhän minä mennyt lääkäriin silloinkaan, kun sain ilmeisiä sydäninfarktioireita käräjäoikeuden istunnnon alla. Pskykosomaattista varmaan myös, mutta takuudella on pumpunkin röörit tukossa. No, se ei ole uusiutunut vaikka kunto siis on yleissurkea.

Mutta jos nyt menisin lääkäriin, ne tekisi minulle kammottavia eläinlääketieteellisiä kokeita. Kuten taas persluotauksen ja vatsantähystyksen. joista jälkimmäinen on kamalaa, olen ollut. Sitten ne diagnoisivat minusta jonkun kuolemantaudin.

Jospas alkuun yritän lopetella tuota alkon käyttöä ja katson auttaako.

Edelliseen jeremiadiin lisäksi, että rintakehässäni on musta kohollaan oleva täplä, joka näyttää ihan melanoomalta. Paitsi ettei ole kuoppaa keskellä. Mutta koska se on ollut jo kuukausia, kai sellaiseen olisi jo pitänyt kuolla? Ja kuoleehan melanoomaan joka tapauksessa, joten miksi suotta mennä lääkäriin...
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Gat kirjoitti:Ja kuoleehan melanoomaan joka tapauksessa, joten miksi suotta mennä lääkäriin...
Totta. Ehdotankin, että lääketieteen opetus lopetetaan saman tien ja kaikki lääketehtaat ajetaan konkurssiin. Täysin turhaa ja luonnonvastaista touhua. Loppujen lopuksi kun eloonjäämisprosentti on aina nolla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Uskon tuohon hemoglobiinikatoon peräpukaman kautta: Aloinkin napsimaan rautaa ja vitamiineja pillereinä. Isänikin meinasi heittää henkensä paksusuolen sisäiseen verenvuotoon. Siis eikö noin huulella olevaa pukamaa kuin mun tosiaan voi hirttää vaan on pakko ottaa pätkä suolesta veke?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mitä olen vastaavanlaisia keissejä kohdannut, niin on kuule jouduttu poistamaan koko peräsuoli. Ulosvetämällä suun kautta mutkineen päivineen! Että on tehnyt kipeää!

Dave joo. Apua haluavat reagoivat auttamisyrityksiin, tältä taholta suolletaan vain lisää verisiä suolenpätkiä. Ei näin. Tää taitaa olla vaan semmonen leikki, josta se saa jotain kiksejä, oman kurjuutensa maksimoinnista. Jotain vastaavanlaista täällä on ehkä havaittu ennenkin...

Keittiöpsykologisten teorioiden mukaan meidän ei pitäis ruokkia tätä voivottelukierrettä, vaan norata se niin ehkä se etsis jonkun muun kanavan hakea sympatiaa tai herra paratkoon, jopa tekis asialle(mikäli tilansa oikeasti on noin huono) jotain.
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

:roll: Nowa: Tarkoittaako tuo, etten koskaan näe sinua alastomana enkä pääse sukupuoliyhdyntään kanssasi?

Siis ihan oikeasti halusin tietää onko tyypillistä selitystä voimakkaalle väsymyskohtaukselle syömisen jälkeen. Ja edes, eikö peräreiän huulella olevaa pukamaa muka voi hoitaa hirttämällä, vaan hankalasti peräsuolta pätkimällä? Kivun takia. Kuten lääkäritäti minulle vuosia sitten sanoi.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Eikö lapsen keho kestä edes viinaa? Ei kautta kesken kannata lopettaa, vappu vasta mennyt ja kohtahan on jo juhannuskin. Ei noin, pidät ne pukamat vaan siellä perseessä ja korkkaat uuden putelin. Jos ruoka kerran väsyttää, niin älä syö sitä. Kyllä viinasta saa tarpeeksi energiaa, et sä nälkään kuole.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lääkäreille maksetaan siitä, että joutuvat kuuntelemaan visvaavertajasuolenpätkiä -juttuja, meille ei.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Lääkäreille maksetaan siitä, että joutuvat kuuntelemaan visvaavertajasuolenpätkiä -juttuja, meille ei.
Lisäksi lääkärit nauttivat siitä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:
huima kirjoitti:Terveystalo? Mehiläinen?
Ihan turha sinne on mennä niin kauan kun korkki on auki.
Toisaalta tuolla tavalla voidaan huoletta laskea 2/3 masentuneista suomalaismiehistä hoidon ulottumattomiin.

Mä en usko että gattacan alkoholismi on niinkään aiheuttanut sen masentumisen vaan toisinpäin. Alkoholin liikakäyttö on yleisimpiä masennuksen oireita. Tokihan sen kroppa on jo sen verran pahasti marinoitunut vuosien varrella, että fyysinen riippuvuus voi olla vaikea katkaista, mutta se on mulle ainakin päivänselvää ettei gattaca pääse karhusta eroon ennenkuin se saa psyykkeensä kuntoon.

Mun neuvo olis siis mieluummin hakea apua ensin siihen serotoniiniaineenvaihduntaan ja katsoa sitten mihin joko pystyy tai pystyy olla olematta muilla elämänalueilla. Jos oleminen ilman viinaa on niin vittumaista ettei sitä siedä, niin fiksi on korjata syy eikä sen seurausta.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti: Mä en usko että gattacan alkoholismi on niinkään aiheuttanut sen masentumisen vaan toisinpäin. Alkoholin liikakäyttö on yleisimpiä masennuksen oireita.
No eipä se alkoholi ainakaan masennusta helpota vaan päinvastoin. Tuossa on sellainen kiva oravanpyörä, että kun vähän masentaa -> otat kuppia -> masentaa vain lisää -> otat lisää kuppia -> masentaa vielä enemmän -> jne...

Ennenkuin psyykettä voi alkaa laittaa kuntoon (eli hoitaa masennusta) olisi kyllä tärkeintä päästä alkoholin (liika-)käytöstä eroon. Helpommin tosin sanottu kuin tehty, mutta niin kauan kuin päivittäin vetelee kalsarikännejä, ei kyllä mitenkään pysty masennuksesta pääsemään yli.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Vähän ihmettelen et kukaan ei oo osottamasa edes laimeeta tsemppiä Gattiksen ajatuksille jättää alkot vähemmälle, kauheet vittuilut vaan taas. Aika masentavaa porukkaa.
Must se on ihan hyvä ajatus ja respektiä sille.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Lapitii kirjoitti: Must se on ihan hyvä ajatus ja otetaan sille.
Korjasin.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Bruce Willisika kirjoitti:
Lapitii kirjoitti: Must se on ihan hyvä ajatus ja otetaan sille.
Korjasin.
Otetaan vaan. Ja varmaan ottaa Gattiskin, mut ei se itse ajatus silti mikään huono ole.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Lapitii kirjoitti:
Bruce Willisika kirjoitti:
Lapitii kirjoitti: Must se on ihan hyvä ajatus ja otetaan sille.
Korjasin.
Otetaan vaan. Ja varmaan ottaa Gattiskin, mut ei se itse ajatus silti mikään huono ole.
No ei ole, ei. Otetaan huikka paskanpuhujille ja kaksi toteuttajille. Mieluummin näin päin, niin ei iske liian iso känni päälle kerralla.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mä nyt vaan pidän hyvänä (ja ensimmäisenä askeleena) sitä, että itse jotenkin tiedostaa tilannetta. En meinaan ois ihan heti uskonu lukevani Gattikselta tollasta. Mut joo, paska tyyppihän se on joten miksipä sille suotta mitään posaa palautetta tai tsemppiä antamaan. Kaivetaan kaikki iänikuset pilkkakirveet ja negat esiin vaan ja lytätään nyt vielä vähän. Eihän tuo vältsisti oo viä muuten tarpeeks masentunu.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin