Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Dave kirjoitti: Hämiskin vaan koodaisi ilmaiseksi hyvää ihmiskunnalle.
Itseasiassa, valtaosa internetistä pyörii tuollaisen ilmaisen palvelun kautta, nimittäin Apache.

Tai linux distrot, wikit, MOD:t yms yms yms freeware. Niin,eihän sitä kukaan tee mitään ilmaiseksi.

Paska provo dave, uusi yritys kehiin.
Niin. Jotkut koodaa ilmaiseksi.

Jotkut koodaa työkseen ja työstä maksetaan palkkaa. Miten ne, jotka koodaavat ammatikseen, saisivat palkkarahansa, jos kaikki olisi ilmaista?

Aika moni kitinöijäkin jäisi ilman palkkaa, jos kaikki koodi olisi ilmaista.
Aika moni nykyinen koodaaja jäisi ilman palkkaa jos ei freeware kehitys olisi luoneet ne markkinat. Aika moni koodaaja ei olisi koskaan alkanut edes koodaamaan jos ne kaikki työkalut maksaisi saman verran mitä esimerkiksi CAD-tuotteet maksaa.

Aika moni hieno homma olisi jäänyt kokonaan syntymättä ilman ilmaista koodausta, kuten esim mm internet, irc, SILC, TOR, P2P näin nopeasti ulkomuistista mainitakseni.

Mutta eihän toi missään mittarissa tietenkään mitään paina.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Oh, aika jännää, omasta kaveripiiristä löytyy pelinkeräilijöitä ja hyvin innokkaita geimaajia, jotka ovat tuosta valittaneet. Mutta ne ovat siten varmaan niitä piraatteja kun kehtaavat tuollaisesta itkeä.
Kurjaa, että sinulla on kavereita joiden elämän pilaa toisinaan alhaalla oleva serveri. Ei mikään pakota ostaamaan peliä jossa on DRM-suojaus, joten miksi itku jos niin tekee?
Kyllähän nuo nyt ovat suoraa vittuilua kuluttajille. Olet ostanut tuotteen, niin kai nyt olet oikeutettu nauttia siitä valitsemassasi laitteessa, tai ilman pakollisia toistuvia sadetansseja jotka vaikuttavat käyttäjäkokemukseen.
Olet ostanut tuotteen niillä ehdoilla joilla se toimitetaan. Jos ehdot eivät miellytä, älä osta. Pyrkimys varmistaa se, että tekijänoikeuksien mukaiset korvaukset maksetaan ei ole vittuilua vaan nykypäivänä melko lailla välttämättömyys. Montako kappaletta täysin suojaamattomia pelejä luulet myytävän? Tuotantokustannukset ovat usein kymmenissä miljoonissa, jostain se liikevaihtokin pitäisi saada varmuudella. Jos DRM saa ostajat jättämään tuotteen kaupan hyllyyn, niin silloin sitä ei käytetä. Mikään ei pakota ostamaan yhtään drm-tuotetta.
Jääräpäinen ittämisesi piraateista ja muista roistoista muistuttaa TO-mafian kommentteja. Kuka se sun palkkas maksoikaan?
Kiva kilahdus. ;) Palkkani maksaa yritys joka maksaa merkittäviä määriä laillisia tekijänoikeusmaksuja ja sisään ei tule yhtään rahaa niistä, edes välillisesti. Naiivin yksipuolinen tapasi nähdä pyrkimys pitää kiinni laillisista ansioista kiusantekona kuluttajille vihjaa kyllä vahvasti siitä, että olet joko tosipelaaja tai .. piraatti?
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mut olishan se niinQ ihkuu, kun kaikki olisi ilmaista: ei tarvitsis maksaa elokuvista, musiikista, hyötyohjelmista tai muustakaan softasta mitään. Kaikki vaan niinku tekisi niitä ilmaiseksi, eiks nii.

Hämiskin vaan koodaisi ilmaiseksi hyvää ihmiskunnalle. Talonrakentajat rakentaisi kodin ilmaiseksi, maanviljelijät viljelisi ruokaa ilmaiseksi jne. Lääkäritkin tietty - no ei nyt sentään, joku roti!
Pakko sanoa, että mitä ihmeen puolustettavaa oikein löydät näistä teostokiemuroista?
Mistä ihmeen teostokiemuroista?
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Haemaeraemies kirjoitti:MMORPG:it (mm EVE) yms freeware/shareware
Ei Even pelaaminen ilmaista ole. Clinusta ei kyllä tartte maksaa, mutta peliajasta pitää. Pelin sisäisellä valuutalla voi toki maksaa peliaikaa, mutta se taas sitten vaatii kohtalaisen paljon aikaa sen Iskin hommaamiseksi (tai rikkaan kaverin).
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pakko sanoa, että mitä ihmeen puolustettavaa oikein löydät näistä teostokiemuroista?
Mistä ihmeen teostokiemuroista?
Meille asiasta kiinnostumattomille kaikki DRMt, IPt jne jne ovat vaan jotakin teostokiemuroita.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pakko sanoa, että mitä ihmeen puolustettavaa oikein löydät näistä teostokiemuroista?
Mistä ihmeen teostokiemuroista?
Meille asiasta kiinnostumattomille kaikki DRMt, IPt jne jne ovat vaan jotakin teostokiemuroita.
Eli kommentoit asiaa josta et tiedä mitään jollain mutulla ja yleisellä vastustetaan kaikkea -mentaliteetilla?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Eli kommentoit asiaa josta et tiedä mitään jollain mutulla ja yleisellä vastustetaan kaikkea -mentaliteetilla?
Kommentoin asiaa josta taidan lopulta tietää enemmän kuin ikinä haluaisinkaan yleisen hämmennyksen vallassa, että mikä ihme jotakin lääkäriä näissäkin voi kiinnostaa yli sen 2 centin verran.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Eli kommentoit asiaa josta et tiedä mitään jollain mutulla ja yleisellä vastustetaan kaikkea -mentaliteetilla?
Kommentoin asiaa josta taidan lopulta tietää enemmän kuin ikinä haluaisinkaan yleisen hämmennyksen vallassa, että mikä ihme jotakin lääkäriä näissäkin voi kiinnostaa yli sen 2 centin verran.
Varmaan se sama joka saa asiasta täysin kiinnostumattoman kiinnostumaan 0,1 centin verran.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:Naiivin yksipuolinen tapasi nähdä pyrkimys pitää kiinni laillisista ansioista kiusantekona kuluttajille vihjaa kyllä vahvasti siitä, että olet joko tosipelaaja tai .. piraatti?
Sekä että, mutta myös IT-alan ammattilainen, sekä hyvin pitkään internetin kehitystä seurannut jantteri.

Kyse ei ole laillisista ansioista enää tässä vaiheessa, vaan siitä että kuinka paljon kuluttajia saan panna perseeseen tuon " laillisen ansion" varjolla. Mielestäni on täysin typerää vittuilla kuluttajille, kun tietävät hyvin että he voivat koska tahansa hakea kys. tuotteen ilmaiseksi.

Pelinkeräilijä-toverit usein testaavat pelin wares-versiota ja sitten ostavat sen jos se on ostamisen arvoinen. Harmittavan moni jää pelaamaan warez-versiota, mutta ei kaikki niin tee.

Hienosti ohitettu muuten esittämäni muut vittumaisuudet. Pisteet siitä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Sekä että, mutta myös IT-alan ammattilainen, sekä hyvin pitkään internetin kehitystä seurannut jantteri.
Niin. Mä oon aika lailla tuon laillisen softan käyttäjä, ja olen melko lailla sitä mieltä että jos kaikki toimis samaan malliin, niin hinnat olisi alempana ja DRM:ää ei olisi keksitykään.
Kyse ei ole laillisista ansioista enää tässä vaiheessa, vaan siitä että kuinka paljon kuluttajia saan panna perseeseen tuon " laillisen ansion" varjolla. Mielestäni on täysin typerää vittuilla kuluttajille, kun tietävät hyvin että he voivat koska tahansa hakea kys. tuotteen ilmaiseksi.
Aika moni menestyspelejäkin tehnyt pelitalo on mennyt nurin. Tiedätkö miksi? Saat kolme arvausta. Nähdäkseni suojausten ansaintalogiikka on seuraavanlainen; kun peli suojataan ja sen täysipainoisen käytön (mukaan lukien moninpeli) asiaton käyttö tehdään tarpeeksi hankalasi, merkittävä osa ei-nörteistä ostaa pelin mielummin kuin tekee X kappalettä kikkoja ja säätöjä saadaaksen ehkä toimivan, ehkä ei pelin ja/tai mahdollisesti jonkun valvovan tahon kimppuunsa.

Muista hyvin Amiga-ajan, jolloin kopiosuojausta ei ollut oikein keksitykään. Minulla taisi olla >500 disketillistä pelejä, joista yksi (1) oli ostettu. Tilanne oli sama kaikilla. Jos pelin tuotantokustannus on kymmeniä miljoonia, ei voi olla mahdollista että 99% liikkeellä olevista kappaleista olisi kopio.

Online-pelithän taas perustavat ansaintalogiikkansa kuukausiveloitukseen jos halutaa koko peli käyttöön jonkun esittelyversiomaisen tai rajoitetun sijasta. Yhtä lailla siellä silti servereitä on alhaalla vaikka jengi maksaa niistä monin verroin enemmän kuin vaikkapa minä jostain pro evolution soccerista jota voin hakata vaikka vuositolkulla kaverien kanssa kertaostolla.
Pelinkeräilijä-toverit usein testaavat pelin wares-versiota ja sitten ostavat sen jos se on ostamisen arvoinen. Harmittavan moni jää pelaamaan warez-versiota, mutta ei kaikki niin tee.
Eipä ole kovin montaa peliä tullut, josta ei olisi demoa tarjolla. Warez-version käyttö peliin tutustumista varten on ihan bullshittiä.
Hienosti ohitettu muuten esittämäni muut vittumaisuudet. Pisteet siitä.
Mä ne ole erityisen kiinnostunut siitä, miten jotain suljettuja Applen systeemejä ostavat tulevat perseeseen pannuksi. Ei niitäkään ole pakko ostaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Varmaan se sama joka saa asiasta täysin kiinnostumattoman kiinnostumaan 0,1 centin verran.
Tuli vaan ajatus, että ollaan jotakin voimakasta mieltä asiasta josta ei ymmärretä mitään.

Hetkinen eikös tämä ole palstan määritelmä, jatkakaa.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tuli vaan ajatus, että ollaan jotakin voimakasta mieltä asiasta josta ei ymmärretä mitään.

Hetkinen eikös tämä ole palstan määritelmä, jatkakaa.
Ainakin tuo oli kontribuutiosi tähän ketjuun hyvin määrittelevä lauseke. Googlaa vaikka sana Teosto ja sitten mieti (pitkä) hetki mitäs sillä on tekemistä softien DRM-suojausten kanssa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Ainakin tuo oli kontribuutiosi tähän ketjuun hyvin määrittelevä lauseke. Googlaa vaikka sana Teosto ja sitten mieti (pitkä) hetki mitäs sillä on tekemistä softien DRM-suojausten kanssa.
Ei mitään, etkö lukea osaa? Johan sen tuossa kerroin aiemmin. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Sekä että, mutta myös IT-alan ammattilainen, sekä hyvin pitkään internetin kehitystä seurannut jantteri.
Niin. Mä oon aika lailla tuon laillisen softan käyttäjä, ja olen melko lailla sitä mieltä että jos kaikki toimis samaan malliin, niin hinnat olisi alempana ja DRM:ää ei olisi keksitykään.
Kyse ei ole laillisista ansioista enää tässä vaiheessa, vaan siitä että kuinka paljon kuluttajia saan panna perseeseen tuon " laillisen ansion" varjolla. Mielestäni on täysin typerää vittuilla kuluttajille, kun tietävät hyvin että he voivat koska tahansa hakea kys. tuotteen ilmaiseksi.
Aika moni menestyspelejäkin tehnyt pelitalo on mennyt nurin. Tiedätkö miksi? Saat kolme arvausta. Nähdäkseni suojausten ansaintalogiikka on seuraavanlainen; kun peli suojataan ja sen täysipainoisen käytön (mukaan lukien moninpeli) asiaton käyttö tehdään tarpeeksi hankalasi, merkittävä osa ei-nörteistä ostaa pelin mielummin kuin tekee X kappalettä kikkoja ja säätöjä saadaaksen ehkä toimivan, ehkä ei pelin ja/tai mahdollisesti jonkun valvovan tahon kimppuunsa.

Muista hyvin Amiga-ajan, jolloin kopiosuojausta ei ollut oikein keksitykään. Minulla taisi olla >500 disketillistä pelejä, joista yksi (1) oli ostettu. Tilanne oli sama kaikilla. Jos pelin tuotantokustannus on kymmeniä miljoonia, ei voi olla mahdollista että 99% liikkeellä olevista kappaleista olisi kopio.

Online-pelithän taas perustavat ansaintalogiikkansa kuukausiveloitukseen jos halutaa koko peli käyttöön jonkun esittelyversiomaisen tai rajoitetun sijasta. Yhtä lailla siellä silti servereitä on alhaalla vaikka jengi maksaa niistä monin verroin enemmän kuin vaikkapa minä jostain pro evolution soccerista jota voin hakata vaikka vuositolkulla kaverien kanssa kertaostolla.
Pelinkeräilijä-toverit usein testaavat pelin wares-versiota ja sitten ostavat sen jos se on ostamisen arvoinen. Harmittavan moni jää pelaamaan warez-versiota, mutta ei kaikki niin tee.
Eipä ole kovin montaa peliä tullut, josta ei olisi demoa tarjolla. Warez-version käyttö peliin tutustumista varten on ihan bullshittiä.
Hienosti ohitettu muuten esittämäni muut vittumaisuudet. Pisteet siitä.
Mä ne ole erityisen kiinnostunut siitä, miten jotain suljettuja Applen systeemejä ostavat tulevat perseeseen pannuksi. Ei niitäkään ole pakko ostaa.
Hyviä pointtereita. Itse olen samassa kannassa tuossa että ohjelmistojen, pelien ja musiikin epäjärkevä hinnoittelu ampuu itseään jalkaan ja kannustaa piratistmiin.

On totta että moni iso pelitalo one mennyt nurin. Suot minulle kolme arvausta, joista käytän yhden tuohon no-braineriin; Pelien kopiointi. Mutta sitten, 2 muuta kohtaa ei ole ihan kiveen hakattu. Arvostettu pelialan edustaja ja entinen työkaverini Thomas Puha omaa sisäpiiri linkit moneen nurin menneeseen pelitaloon, ja heidän henkilöstöön, ja olen antanut kertoa itselleni hänen suullaan että 2 lisäsyytä kaatumisiin on;

- Paska managment, joka tuhlaa aikaa, massia, resursseja, osaamista ja ideoita täysin epäolennaisiin hommiin. Pelialalla on niin tulinen kilpailu nykyään ettei keskinkertaiset kyhäelmät tuo takaisin edes kansigrafiikoiden painatuskustannuksia, mutta hyvä kyhäelmä (angry bird) tuo vitulliset hydvenkyt taloon pienillä kustannuksilla.

Josta päästää kohtaan 2:

- Täysin lapasesta irronnut budjetointi, missä epäolennaiseen toimintaan panostetaan rahaa, mutta olennaiseen ei. Eli ne tiimit jotka sitä rahaa tarvisi tuottaakseen blockbuster-pelejä ei sitä saa, vaan juostaan muotivirtausten perässä koittaen tehdä jotain MW2-kloonia ilman mitään uutta. FPS-markkinat ovat erityisen vittumaiset nykymaailmassa, kun tusinaan mahtuu 15 peliä.

Toit esiin applen suuriman paskuuden ja siihenkin on onneksi lääkkeet tarjolla: Jailbreakkaa vehkees. Oon fanboy, mutta silti ihan vilpittömästi tuen laitteiden jailbreikkiä, modausta ja muuta omatoimista kikkailua. Kuten olen sanonut, näen että sitten kun olen ostanut laitteen haltuuni, olen vapaa tekemään sillä mitä ikinä tahdon. Wanha xbox on edelleen yksi parhaita mediasoittimia, mutta nykyään ei vaan jaksa enää.

Sehän on myös siis laitonta, jos tuijotetaan pilkkua oikein päättäväisesti
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Toit esiin applen suuriman paskuuden ja siihenkin on onneksi lääkkeet tarjolla: Jailbreakkaa vehkees. Oon fanboy, mutta silti ihan vilpittömästi tuen laitteiden jailbreikkiä, modausta ja muuta omatoimista kikkailua. Kuten olen sanonut, näen että sitten kun olen ostanut laitteen haltuuni, olen vapaa tekemään sillä mitä ikinä tahdon. Wanha xbox on edelleen yksi parhaita mediasoittimia, mutta nykyään ei vaan jaksa enää.

Sehän on myös siis laitonta, jos tuijotetaan pilkkua oikein päättäväisesti
En tiedä onko jailbreikkaus laitonta. Kutina olisi, että ei. Takuu menee pois voimasta, mutta en nyt oikein näe mikä estää ostetun teknisen laitteen modaamisen. Joissan maissa kopiosuojauksen kieltämiseen tarkoitetun laitteen hallussapito tai käyttö voi olla laitonta, mutta laitteen tekninen muuntelu ei sinänsä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mut olishan se niinQ ihkuu, kun kaikki olisi ilmaista: ei tarvitsis maksaa elokuvista, musiikista, hyötyohjelmista tai muustakaan softasta mitään. Kaikki vaan niinku tekisi niitä ilmaiseksi, eiks nii.

Hämiskin vaan koodaisi ilmaiseksi hyvää ihmiskunnalle. Talonrakentajat rakentaisi kodin ilmaiseksi, maanviljelijät viljelisi ruokaa ilmaiseksi jne. Lääkäritkin tietty - no ei nyt sentään, joku roti!
Pakko sanoa, että mitä ihmeen puolustettavaa oikein löydät näistä teostokiemuroista?
Öö? Sun palkka? Mites Pertin palkan kanssa olisi, jos koodilla ei olisi tekijänoikeutta?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Öö? Sun palkka? Mites Pertin palkan kanssa olisi, jos koodilla ei olisi tekijänoikeutta?
Kysymys on tarkkaan, että mitä se sinun pyllyäsi kaivaa? Oletko kaikkien perttien asialla? Oudoksuttaa.
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Öö? Sun palkka? Mites Pertin palkan kanssa olisi, jos koodilla ei olisi tekijänoikeutta?
Kysymys on tarkkaan, että mitä se sinun pyllyäsi kaivaa? Oletko kaikkien perttien asialla? Oudoksuttaa.
Saako täällä keskustella vain asioista, jotka koskettavat henk. koht omaa itseään?

Jatkossa voin kirjoittaa ainoastaan "kävin paskalla" -ketjuun kerran päivässä!

:wink:
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Saako täällä keskustella vain asioista, jotka koskettavat henk. koht omaa itseään?

Jatkossa voin kirjoittaa ainoastaan "kävin paskalla" -ketjuun kerran päivässä!

:wink:
Älä unohda runkkupaskaketjua.

Tätä arvelinkin, että saat iloa siitä että olet eri mieltä jonkun kanssa. Se selittäisi paljon. :wink:
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:saat iloa siitä että olet eri mieltä jonkun kanssa.
En saa!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Toit esiin applen suuriman paskuuden ja siihenkin on onneksi lääkkeet tarjolla: Jailbreakkaa vehkees. Oon fanboy, mutta silti ihan vilpittömästi tuen laitteiden jailbreikkiä, modausta ja muuta omatoimista kikkailua. Kuten olen sanonut, näen että sitten kun olen ostanut laitteen haltuuni, olen vapaa tekemään sillä mitä ikinä tahdon. Wanha xbox on edelleen yksi parhaita mediasoittimia, mutta nykyään ei vaan jaksa enää.

Sehän on myös siis laitonta, jos tuijotetaan pilkkua oikein päättäväisesti
En tiedä onko jailbreikkaus laitonta. Kutina olisi, että ei. Takuu menee pois voimasta, mutta en nyt oikein näe mikä estää ostetun teknisen laitteen modaamisen. Joissan maissa kopiosuojauksen kieltämiseen tarkoitetun laitteen hallussapito tai käyttö voi olla laitonta, mutta laitteen tekninen muuntelu ei sinänsä.
http://abcnews.go.com/Technology/us-gov ... d=11254253 haa, luurien jailbreikkaus on nykyään laillista!

Xboxin modaus on kait laillista jos sen tekee softalla pelkästään, eikä laita sisään omia piirejä tms jotka mahdollistavat esim BIOS:n fläshäyksen mielensä mukaan.

Tästä en ole kyllä ihan pomminvarma, mutta banaanit kyllä paukkuu kaikista networkeista jos modatun konsolin serial siel vilahtaa :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:
exPertti kirjoitti:saat iloa siitä että olet eri mieltä jonkun kanssa.
En saa!
Anteeksi unohdin suomalaisen "oman pahan mielen haun" mahdollisuuden. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

http://www.iltalehti.fi/digi/2011041413548257_du.shtml

Suosittu musiikkipalvelu kiristää merkittävästi ehtojaan.

Spotifyn kuunteleminen ilmaiseksi vaikeutuu huomattavasti toukokuun 1. päivästä lähtien.

Yksittäisen kappaleen saa kuunnella tämän jälkeen enintään viisi kertaa. Musiikin ilmaiskuuntelua sallitaan korkeintaan kymmenen tuntia kuukaudessa niille Open- ja Free -käyttäjille, jotka ovat käyttäneet palvelua yli kuuden kuukauden ajan.

Tavoite on selvä: Käyttäjät halutaan maksamaan palvelusta.

Yhden kappaleen viiden kerran kuuntelurajoitusta ei ole sidottu aikaan. Rajoitus astuu voimaan kuusi kuukautta tilin luomisen jälkeen.

Spotifyn mukaan Premium- tai Unlimited-palvelujen toiminta jatkuu vanhaan tapaan. Muutos koskee merkittävää osaa käyttäjistä, sillä suurin osa Spotifyn käyttäjistä ei maksa palvelusta mitään. Spotify tarjoaa Premiumista 7 päivän ilmaista kokeiluversiota.

Spotify Unlimitedin käyttäjät voivat kuunnella musiikkia ilman rajoituksia 4,99 euron kuukausihintaan. 9,99 euroa kuukaudessa maksavalla Premiumilla musiikin saa matkapuhelimeen.

---

Eh, no voi vittujen kevät. Olihan se taas liian hauskaa. No, nyt on oikea syy alkaa maksaan palvelusta, kun on 2x mobiililaitteita mihin lyödä offline musaa.

Olihan se hauskaa niin kauan kuin se kesti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Eh, no voi vittujen kevät. Olihan se taas liian hauskaa. No, nyt on oikea syy alkaa maksaan palvelusta, kun on 2x mobiililaitteita mihin lyödä offline musaa.

Olihan se hauskaa niin kauan kuin se kesti.
Muista sitten nauttia myös halvoista hinnoista niin kauan kuin kestää. Oikeuksien omistajathan kuppaavat Spotifyin heti kun pulju alkaa tuottaa rahaa. Nythän spotify vetää vain miljoonia vessasta alas jatkuvasti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: Muista sitten nauttia myös halvoista hinnoista niin kauan kuin kestää. Oikeuksien omistajathan kuppaavat Spotifyin heti kun pulju alkaa tuottaa rahaa. Nythän spotify vetää vain miljoonia vessasta alas jatkuvasti.
Itse olen ymmärtänyt asian niin, että levy-yhtiöt ovat ostaneet osuuksia Spotifysta, jotta turvaavat rahansa. Artistithan ei spottarista sitten mitään juuri tienaakaan.
Vastaa Viestiin