ARTCO riippuvalaisin
Olet sellainenkin oliivinen kasviyrttikultahelmi! Itse en niinkään ole noin kiinnostunut noista asioista, mutta on mielenkiintoista ja ihailen Pirkan tyttöäsaira kirjoitti:^Niinno itseäkin on mietityttänyt tuo kosteus, koska juurikin jos kasvi pystyy elään, ni kosteutta täytyy olla. Tämä seinä on rivarin päätyseinä. Ei mitään suurempaa huoltoa tosiaan suorittanut, vartissa tehty tämä korjaus. Totesi vain, ettei ole kaksikymmen vuotisen uransa aikana moista nähnyt, mutta isännöitsijä käski näin korjaamaan. Voisi tuon mittauksen teettääkin, ihan varmuuden vuoksi. Muksulla meinaan suuri taipumus atooppiseen ihoon, ja samalla myös astmaan, isänsä kautta. Ei kovin mukava ajatus edesauttaa näiden puhkeamista paskalla kämpällä...
Muurahaiset tulevat täällä joka saumasta. Keittiöstä, eli mun ja naapurin välisestä seinästä, kohdista missä muovinen jalkalista on hieman noussut. Samoin vessaan, jonka ovi on yleensä aina suljettu, niitä ilmaantuu. Ilmeisesti ilmakanavia pitkin, näin naapuri oli omassa vessassaan havainnoinut. Kylppäristä suljettiin silikonilla viime kesänä yksi aukko, josta silikoni oli pettänyt, ja joka olikin murkuille näppärä sisäänkäynti. Myrkkyjä toki sain, sekä suihkutettavaa että niitä muurahaisrasioita. Ongelma on vain se, että mulla kaksi viljakäärmettä täällä, eli Raidia yms en voi käyttää. Nytkin menevät myrkyttäjän ajaksi evakkoon. Samoin se keittiö, ajatus myrkkyjen suihkuttamisesa sinne ei tunnu kovin mukavalta, ainakaan jatkuvasti toteutettuna...
Jostain syystä mies tokas sen kasvin jälkeen, et jos jotain vastaavaa vielä ilmaantuu, ni se raahaa mut vaikka korvista ulos tästä rytöläjästä...
Kanadansulukaisteni suosittelema sikäläinen vanhan kansan keino eli punaseetriöljyn sively on osoittautunut aika tehokkaaksi niin muurahaisten kuin sokeritoukkienkin torjunnassa.McJanne kirjoitti:Wanhan kansan konsti on merisuolaa niin penteleesti listojen viereen, lemmikkielukoita jos on niin voipi olla huono tämä.
Kai sokerimuurahaisia kuitenkin?saira kirjoitti:Täällä ihan järjetön muurahaisinvaasio!
Joop, ei se onnistunut multa vaaleissakaan ja puutarhahommista en paljon tiiä, jos ei siihen tarvita konevoimaa.AngryBird kirjoitti:Väittäisin, että on koko lailla eri asia leikata omenapuita ja poistaa muutama koristekuusi ja -kataja kuin nyhtää ja nyppiä aaritolkulla kukkapenkkejä.