Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:Luottamusmies on nykyään luottamushenkilö, WTF. Lienee selviö, että vain miehet ovat luotettavia, miksi siis useampikirjaiminen uudisversio?
Minä olen jakomielitautinen ja olen silloin tällöin mies ja silloin tällöin henkilö.

Onko palomies yhä palomies vai onko sekin tulen sammutukseen erikoistunut henkilö?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: Aivan varmasti, urheilijahan ei tervettä päivää näe ja puhdas huippu-urheilu on nauretta myytti tänä päivänä.
Ei ole. Puhtaitakin lajeja löytyy. Monissa tekniikkalajeissa ei kannata leikkiä aineilla, koska tarvittavan fysiikan pystyy helposti treenaamaan ilmankin. Hiki ja räkä urheilussa douppaamisen hyödyt on ihan toiset.

Itseasiassa tekniikkalajeissa valvonta on aika vähäistä ja keskittyy muutamiin isoimpiin kisoihin, jolloin testeihin joutuu yleensä kolme parasta + muutama arvalla. Jos ei ole palkinnoilla, niin testiin joutuminen on aika epätödennäköistä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Siis mikä kirje? Tuleeko teille irtisanomiset kirjeenä kotia? Eikö ne pitäis sanoa naamatusten vai onko mejän firmassa vaan hyvä tapa?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

annepa kirjoitti:Onko palomies yhä palomies vai onko sekin tulen sammutukseen erikoistunut henkilö?
Nämähän ovat olleet pelastustyöntekijöitä jo ties huru kauan.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Dumis kirjoitti:Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Tarkoiti kai, että alkaa kuulua? Jos kenkää tulee, kannattaa panostaa oikeinkirjoitukseen uusien hakemusten kirjoittamista silmällä pitäen.
Paras päivä ikinä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Riemumieli kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Tarkoiti kai, että alkaa kuulua? Jos kenkää tulee, kannattaa panostaa oikeinkirjoitukseen uusien hakemusten kirjoittamista silmällä pitäen.
:think:

Sisältääkö tämä viesti kiehtovana itseensä viittauksena vihjeen, että valtion virkamiehen irtisanomissuoja on hyvä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bhven kirjoitti:
annepa kirjoitti:Onko palomies yhä palomies vai onko sekin tulen sammutukseen erikoistunut henkilö?
Nämähän ovat olleet pelastustyöntekijöitä jo ties huru kauan.
Aijaa ok, kiitos tiedosta.

Esimies?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

annepa kirjoitti:Onko palomies yhä palomies vai onko sekin tulen sammutukseen erikoistunut henkilö?
Palomies on virka. Koulutus on Pelastusopistolla pelastajatutkinto ja Helsingin pelastuslaitoksen Pelastuskoulussa palomies-sairaankuljettaja. Lisäksi on olemassa alipäällystötutkinto (koulutetetaan opistossa ja Helsingissä (paloesimies)) ja palopäällystön koulutusohjelma, insinööri AMK, jota tarjotaan Savonia-ammattikorkeakoulussa.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 07.03.2011 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Ei ole. Puhtaitakin lajeja löytyy.
Kuten?
Vagabondo kirjoitti: Monissa tekniikkalajeissa ei kannata leikkiä aineilla, koska tarvittavan fysiikan pystyy helposti treenaamaan ilmankin. Hiki ja räkä urheilussa douppaamisen hyödyt on ihan toiset.
Esimerkki ADTn sivulta kuinka joka lajiin löytyy sopivat dropit:

Beetasalpaajat on kielletty seuraavissa urheilulajeissa:

ammunta ***** (ISSF, IPC)
autourheilu (FIA)
biljardi ja snooker (WCBS)
bridge (FMB)
curling (WCF)
darts (WDF)
freestyle (aerials ja halfpipe) (FIS)
golf (IGF)
ilmailu (FAI)
jousiammunta ***** (FITA)
keilailu (FIQ)
kelkkailu (bobsleigh ja skeleton) (FIBT)
lumilautailu (halfpipe ja big air) (FIS)
moottoripyöräily (FIM)
moottoriveneurheilu (UIM)
mäkihyppy (FIS)
nykyaikainen 5-ottelu
(ampumista käsittelevissä osalajeissa) (UIPM)
paini (FILA)
petankki (CMSB)
purjehdus (vain match race helms) (ISAF)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti:
annepa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: tunnettuus
Mikä sana se tämäkin on? Tätä on viime aikoin näkyny ahkerasti siellä ja täällä ja minun sanakirja ei tämmöistä sanaa tunne.
Sulla on huono sanakirja. Kyllä se useimmissa on (tsekkasin tähän hätään helposti sähköisesti saatavat Kielitoimiston sanakirjan ja Gummeruksen sanakirjan). Kielitoimiston sanakirja sanoo näin:
Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:tunnettuus
se että jk on tunnettu. Mainonta lisää tuotteen tunnettuutta
http://www.kielitohtori.fi/node/283

:leuhka:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

http://www.kielitohtori.fi/kaikki_termikysymykset

Ei uskoisi, että kaikkia noita asioita todella tarvitsee kysyä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Nykyään ei kyllä tarvita juurikaan paljoa, että pääsee "viikon yyberviileäksi suosikkiartistiksi". TJEU LCMDF. Nyt-liite ja City.fi mm. nostivat tätä esille. Silloin kun bändin nimi oli vielä "le corps mince de francoise", tätä suitsutti koko länsi-Entropian muodikkain musiikkilehdistö.

http://www.myspace.com/lecorpsmincedefrancoise

Voi nyt vittu, mitä uikutusta. Ja minä sentään pidän elektrosta ja popista siinä mistä isoista kitarasoundeista ja heavy metal thundereistakin.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Monissa tekniikkalajeissa ei kannata leikkiä aineilla, koska tarvittavan fysiikan pystyy helposti treenaamaan ilmankin. Hiki ja räkä urheilussa douppaamisen hyödyt on ihan toiset.
Esimerkki ADTn sivulta kuinka joka lajiin löytyy sopivat dropit:
Toki löytyy ja monia pystyisi aika huoletta jopa käyttämään, koska monet ainet poistuu elimistöstä muutamassa päivässä, eikä tekniikkalajien puolella juurikaan tunneta testaamista isojen kilpailujen ulkopuolella. mutta kuitenkin, boldasin edellisestä viestistä olennaisen. Ei kannata, kun ei ole tarvetta. Hyödyt ei ole niin merkittäviä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mielestäni lauseesi ei vain ole linjassa todellisuuden kanssa. Fysiikkaa parantavia aineita käytetään muunmuassa vammojen paranemisen ja toipumisajan aiheuttaman fyysisen "heikkenemisen" nopeuttamiseen.

Tekniikkalajeissa käytetään sitten muita kuin fysiikkaa parantavia aineita.

Mutta edelleen: sanohan laji, joka olisi "puhdas".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Siis mikä kirje? Tuleeko teille irtisanomiset kirjeenä kotia? Eikö ne pitäis sanoa naamatusten vai onko mejän firmassa vaan hyvä tapa?
Keskiviikkona lähettiin himaan kun toimari ilmoitti että ei enää mikään auta, pakko irtisanoa kaikista henkilöryhmistä 30%. Perjantaina olisivat lätkäisseet kouraan ilmoituksen, mutta oltiin poissa työpaikalta joten laittoivat kirjattuna kirjeenä postiin.

Ja joo, eipä näkynyt kirjettä kotona.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Nyt alkaa kuulumaan jo niitä irtisanomisilmoituksia.
Kyllähän tässä tulee vituttamaan oli se kirje kotona tai ei.
Siis mikä kirje? Tuleeko teille irtisanomiset kirjeenä kotia? Eikö ne pitäis sanoa naamatusten vai onko mejän firmassa vaan hyvä tapa?
Keskiviikkona lähettiin himaan kun toimari ilmoitti että ei enää mikään auta, pakko irtisanoa kaikista henkilöryhmistä 30%. Perjantaina olisivat lätkäisseet kouraan ilmoituksen, mutta oltiin poissa työpaikalta joten laittoivat kirjattuna kirjeenä postiin.

Ja joo, eipä näkynyt kirjettä kotona.
Meillä se on nyyh jos on pois, siis firmalle, joissain tilanteissa puhelu riittää, mutta pomo tai sen pomo (jos pomo ei pääse) tulee vaikka lomalta kertoon uutisen naamatusten. Jos irtisanottava työntekijä on pois niin se pomon pomo menee vaikka sit sinne työntekijän ovelle kertoon uutisen. Mut jos työntekijä on lomalla päiväntasaajalla niin sit soitto riittää. Vissinki näin.

Eikö kirjattu kirje pidä kuitata? Kuka sen sulle kuittais jos olit töissä koko päivän?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti: Meillä se on nyyh jos on pois, siis firmalle, joissain tilanteissa puhelu riittää, mutta pomo tai sen pomo (jos pomo ei pääse) tulee vaikka lomalta kertoon uutisen naamatusten. Jos irtisanottava työntekijä on pois niin se pomon pomo menee vaikka sit sinne työntekijän ovelle kertoon uutisen. Mut jos työntekijä on lomalla päiväntasaajalla niin sit soitto riittää. Vissinki näin.

Eikö kirjattu kirje pidä kuitata? Kuka sen sulle kuittais jos olit töissä koko päivän?
No meidän toimari on samalla konsernin varatoimari, joten ei sillä riitä aikaa joka retuperseen luokse juosta :D Eikä vissiin muillakaan ole aikaa noin sataa tyyppiä alkaa tapaamaan.

Kirjattu kirje pitää kuitata kyllä. Mähän olisin mennyt lähipostiin sitä kuittaa töiden jälkeen jos ilmoitus siitä olisi tullut. Voihan se kait vielä huomenakin tulla jossei ole ehtinyt posteljoonin matkaan. Elämme jännittäviä aikoja.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Boner kirjoitti:Joo ja perheen elättävistä ja ainoista talouden töissäkäyvistä henkilöistä on tullut sovinisteja!
Mä olen sovinisti :shock:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:
Boner kirjoitti:Joo ja perheen elättävistä ja ainoista talouden töissäkäyvistä henkilöistä on tullut sovinisteja!
Mä olen sovinisti :shock:
Niin olet, shame on you!
The great club outshines the individual, always and forever.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vuokralainen, joka ei maksa vuokraansa ajoissa. :evil:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kello 6:30 alkanut koiran haukunta ja ulvonta.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Omasta isästäni olen huomannut, että hän veteytyy vielä enemmän itseensä, eikä osaa olla ollenkaan rennosti perheeni ollessa läsnä. Se on jotenkin niin hanurista, kun oma isä ei osaa kyläillä pojallaan, saati viettää leppoisasti aikaa. Vituttaa lapsenkin puolesta. Äiti on tässä suhteessa ollut oma avoin itsensä.
Mulla ja isällä on ollut tätä ongelmaa joskus. Tunnelma on ollut jotenkin kireä kun hän on vieraillut meillä.

Olen pohtinut asian liittyvän jotenkin (muun ohella) isä-poika valtasuhteesen. Poikahan katsoo pienenä isää ylöspäin. Kun poika kasvaa ja isä vanhenee, niin suhde vähitellen muuttuu, poika ei enää tunnusta isänsä auktoriteettiasemaa. Tuntuu, että tällaisella voisi olla merkitystä.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

- Klo 19.20 sunnuntai-iltana ilmoitetaan, että huomenna aamulla pitäsi olla kameralaitteiston kanssa paikassa X klo 8.30 ja saman laitteiston kanssa paikassa Y klo 10.
-Klo 17 sunnuntai-iltapäivänä ilmoitetaan, että maanantaiaamupäivänä pitäisi olla kuusi 80x120-julistetta painovalmiina.

Vitun kiva. Kuvauskeikasta oli pakko kieltäytyä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Nimeltämainitsematon firma nimeltä Xerox toimitti tähän puulaakiin, jossa nyt sorvaan, uudet printterit ja lupaus oli, että monitoroivat mustetasoja on line ja automaattisesti toimittavat uudet mustekasetit.

No niin. Kasetti alkaa olla tyhjä kuin Jeesuksen hauta pääsiäisaamuna ja eilen pyysin sihteeriä soittamaan Xeroxille että koskahan sitä kasettia olisi tulossa. No eihän ne tietenkään olleet edes huomanneet koko asiaa. Laitteen asset nro:lla kaivoivat esiin, ja kas oli tosiaan enää 1% jäljellä. Lupasivat tänään toimittaa.

Miksi watussa luvata jotain, joka ei kuitenkaan toimi :evil:

Olisi paljon helpompaa hakea uusi kasetti komerosta kuin soitella ympäriinsä. Jos nyt mun muste loppuu ennenkuin uutta tulee, niin kiva kiva.
Vastaa Viestiin