Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

:hail:
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^^ Toi tarina oli jo niin mielikuvitusta kiihottava, että siinä lukiessa unohtui DNA- ja sormenjälkidilemmat. Muuttaako se lääkäri sitten matinkyläläisen yh-äidin luokse?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Lolita kirjoitti:^^ Toi tarina oli jo niin mielikuvitusta kiihottava, että siinä lukiessa unohtui DNA- ja sormenjälkidilemmat. Muuttaako se lääkäri sitten matinkyläläisen yh-äidin luokse?
Toi olisi niin jyrkkä juonenkäänne, että mikään yleisö ei sitä suostuisi hyväksymään.
Teraslilja_m
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Jokunen vuosi sitten kohistiin siitä, kun joku oli löytynyt kotoaan oltuaan kuolleena useamman vuoden. Osataan näköjään Japanissakin ..

Tokion vanhin nainen on kateissa
Iltalehti kirjoitti:Viranomaiset selvittävät nyt 113-vuotiaan naisen kohtaloa - viikko sen jälkeen kun Japanin pääkaupungin vanhimmaksi luultu mies löytyi kuolleena sängystään. Mies oli ollut kuolleena kolme vuosikymmentä.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisikö nyt pelätä?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... 90&ref=tf1

"Uhkan vakavuudesta kertoo myös se, että paikalle on lentänyt Venäjän johtava atomiviranomainen Sergei Kirijenko. Hänen mukaansa tilanne on "vaikea, mutta kontrolloitavissa".

- Ydinkeskuksen objektit eivät ole vaarassa. Myöskään ei ole mitään ympäristövaaraa tai terveysvaaraa, Rosatomia johtava Kirijenko vakuutti."
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Typpikaasu aiheutti räjähdysvaaraan!

:roll:

Laitoin oikaisumeilin, saa nähdä koska korjaavat.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriD kirjoitti:Typpikaasu aiheutti räjähdysvaaraan!

:roll:

Laitoin oikaisumeilin, saa nähdä koska korjaavat.
Ei hyvää päivää....
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Laitoin oikaisumeilin, saa nähdä koska korjaavat.
Olen onnistunut räjäyttämään auton akun silmilleni, kun akun kenkää kiinnittäessäni lenkkiavain osui auton koriin. Oli sit muuten melkonen tuuri matkassa. Ainoastaan vaatteet meni vituiks.
NuoriD

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Laitoin oikaisumeilin, saa nähdä koska korjaavat.
Olen onnistunut räjäyttämään auton akun silmilleni, kun akun kenkää kiinnittäessäni lenkkiavain osui auton koriin. Oli sit muuten melkonen tuuri matkassa. Ainoastaan vaatteet meni vituiks.
Mutta typpi ei siinä räjähtänyt.

Akusta voi vapautua vetyä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80 ... _explosion
Viimeksi muokannut NuoriD, 05.08.2010 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Mutta typpi ei siinä räjähtänyt.

No ei.

"Vetykaasu aiheutti räjähdysvaaran Vantaalla"
NuoriD

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Mutta typpi ei siinä räjähtänyt.

No ei.

"Vetykaasu aiheutti räjähdysvaaran Vantaalla"
No niin. Korjausmeili tehosi.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Näistä uutisista tulee kyllä aina mieleen, että kun ne asiat mistä itse tietää, menevät niin usein ihan päin persettä, että mitenkähän ne muut jutut sitten?
NuoriD

aasi kirjoitti:Näistä uutisista tulee kyllä aina mieleen, että kun ne asiat mistä itse tietää, menevät niin usein ihan päin persettä, että mitenkähän ne muut jutut sitten?
Tuota olen ajatellut itsekin. Faktat ovat usein aivan päin värisilmää silloin, kun itse pystyy faktoista jotain sanomaan. Hyvin todennäköisesti ne ovat yhtä pielessä muulloinkin, mutta sitä ei vain huomaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Liittyy klubiin. Omista rikosjutuista on lehdissä ollut ainakin kymmeniä juttuja. Vois sanoa, että jokaisessa on selvä asiavirhe, vähäkin pidemmissä useampia järjestäen.

Ensimmäisenä tulee kuva kiireisestä toimittajasta, jolla ei ole aikaa ja energiaa perehtyä asiaan. Toimittajan pesti taitaa olla usein liukuhihnatyötä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
aasi kirjoitti:Näistä uutisista tulee kyllä aina mieleen, että kun ne asiat mistä itse tietää, menevät niin usein ihan päin persettä, että mitenkähän ne muut jutut sitten?
Tuota olen ajatellut itsekin. Faktat ovat usein aivan päin värisilmää silloin, kun itse pystyy faktoista jotain sanomaan. Hyvin todennäköisesti ne ovat yhtä pielessä muulloinkin, mutta sitä ei vain huomaa.
Minä huomaan tuon parhaiten avaruuslentojen uutisoinnista.

Tyyliä: "Endeavour-tyyppisen avaruussukkulan apumoottori rikkoontui".
Ei "Endeavour-tyyppinen" vaan sen yhden sukkulan nimi on Endeavour.
Ja jos "apumoottori" rikkoutuisi, niin luultavasti eivät pääsisi sieltä alas. Mutta se olikin yksi sähköä tuottavista polttokennoista.

Nykyään tyyliä:
"Sukkulakalusto on vanhentunutta ja siksi riskialtista. Ne korvataan kehittyneemmällä sukkulalla".
Onnettomuuksien syy ei ollut millään lailla kaluston ikä tai kuluneisuus. Sukkulalle ei ole seuraajaa ja se mikä alkuvuodesta peruttiin (Orion) ei olisi ollut "sukkula" vaan vanhan Apollon tyyppinen kertakäyttöinen kapseli huoltomoduleineen.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Viime vuonna jouduin huomauttamaan Hesaria niinkin tärkeästä asiasta kuin ettei kaljakellunta suinkaan tapahdu Vantaajoella vaan Keravajoella :roll:

Ei ne osaa mitään.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriD

Toimittajan homma on vaikeaa. Helppoahan se olisi, jos saisi kirjoittaa vain asioista, jotka kiinnostavat itseään, mutta kun se ei mene niin.

Jos munkin pitäisi laatia juttu kansanmusiikkifestareilta tai perunannostosta, niin varmaan asiavirheitä riittäisi.

Mutta kyllähän se joskus hämmästyttää, että esim. taloustoimittaja ei seuraa oman alansa uutisia, vaan kirjoittaa selkeitä asiavirheitä. Silloin, kun toimittaja kirjoittaa alasta, johon itse on erikoistunut, niin selvät asiavirheet ovat vähemmän helposti anteeksi annettavia.
Teraslilja_m
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Viimeksi kun minä olin jackrusselinterrierin kanssa tekemisissä, niin pidin sitä pannasta kiinni ja pyörittelin, kun kävi tyttäreni kimppuun ... :o
Terrieri söi isäntänsä pottuvarpaan
Iltalehti kirjoitti:Muusikko Jerry Douthett, 48, makasi humalassa ryyppäjäisissä, kun hänen jackrusselinterrierinsä puri miehen isovarpaan poikki ja hotkaisi sen kitaansa.

Ennen karmivaa tapausta Douthettin isovarvas oli pahasti tulehtunut. Hän kieltäytyi menemästä lääkäriin, vaikka hänen hänen hoitaja-vaimonsa aneli miestään.

Yksivuotias Kiko-terrieri kuitenkin ratkaisi lääkäripelon syömällä isäntänsä mätänevän varpaan.

Kiko todisti teollaan, että koira on todella ihmisen paras ystävä.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Teraslilja_m kirjoitti:Viimeksi kun minä olin jackrusselinterrierin kanssa tekemisissä, niin pidin sitä pannasta kiinni ja pyörittelin, kun kävi tyttäreni kimppuun ... :o
Iltalehti kirjoitti:Muusikko Jerry Douthett, 48, makasi humalassa ryyppäjäisissä, kun hänen jackrusselinterrierinsä puri miehen isovarpaan poikki ja hotkaisi sen kitaansa.

Ennen karmivaa tapausta Douthettin isovarvas oli pahasti tulehtunut. Hän kieltäytyi menemästä lääkäriin, vaikka hänen hänen hoitaja-vaimonsa aneli miestään.

Yksivuotias Kiko-terrieri kuitenkin ratkaisi lääkäripelon syömällä isäntänsä mätänevän varpaan.

Hahhahaa. Minä olen kuullu pölysutista (=pieni koira, fifi), joka piti emäntäänsä sängyssä makaamalla vatsan päällä ja murisemalla kun emäntä yritti liikahtaa ja nousta ylös.

Voivoi, pienten koirien kanssa on usein se ongelma että niitä ei kouluteta koska "no se on niin söööpöööö". Sit kun ei ole koulutusta ja rajoja niin koira onkin porukan pomo ja siitä seuraa ongelmia. Eniten puremia kai aiheuttaa fifit, ne vain ei ole otsikoissa koska ne on niin pieniä - puremat siis. Otsikkoihin pääsee rotikat ja muut isot koirat, koska ne saa enemmän tuhoa aikaiseksi yhellä haukulla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös täällä aikoinaan pyörinyt lista koirien aiheuttamista vaurioista ja kirkkaana kärkenä loisti kultainen noutaja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

annepa kirjoitti:
Teraslilja_m kirjoitti:Viimeksi kun minä olin jackrusselinterrierin kanssa tekemisissä, niin pidin sitä pannasta kiinni ja pyörittelin, kun kävi tyttäreni kimppuun ... :o

Hahhahaa. Minä olen kuullu pölysutista (=pieni koira, fifi), joka piti emäntäänsä sängyssä makaamalla vatsan päällä ja murisemalla kun emäntä yritti liikahtaa ja nousta ylös.

Voivoi, pienten koirien kanssa on usein se ongelma että niitä ei kouluteta koska "no se on niin söööpöööö". Sit kun ei ole koulutusta ja rajoja niin koira onkin porukan pomo ja siitä seuraa ongelmia. Eniten puremia kai aiheuttaa fifit, ne vain ei ole otsikoissa koska ne on niin pieniä - puremat siis. Otsikkoihin pääsee rotikat ja muut isot koirat, koska ne saa enemmän tuhoa aikaiseksi yhellä haukulla.
Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
Onko räksyttävä hamsteri sama kuin rotta eli pikkupaska?
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Meillähän on kaksi räksyttävää hamsteria eli Chihua. Niiden luonteet ovat selkeästi erilaiset, vanhempi on alistuva perusluonteeltaan, nuorempi taas dominoiva. Jos se olisi iso koira, niin se vaatisi tosiaan kovaa koulutusta. Ollaan me nytkin siitä kitketty pois meille muriseminen.
Onko räksyttävä hamsteri sama kuin rotta eli pikkupaska?
No Ei! Meidän koirat on prinsessoja!
Vastaa Viestiin