Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

huima kirjoitti:
On se niin saatanan väärin...
Joo, siis arvasinhan mä että joku ottaa tän ihan kirjaimellisesti. Kyllä mä jo tähän ikään mennessä oon oppinut että maailma ei ole reilu. 8) Saa kai sitä kuitenkin kertoa mielipiteensä, jos kerran kismittää. Sitäpaitsi Kitinässähän me ollaan, eikö niin?
Mulla ei muuten edes ole autoa (eikä korttia).
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

sipsi kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Siis niillä ei ole taukotilaa ja mahdollisuutta lämmittää omia ruokia mikrossa, tai eivät anna ruokailuun kohtuullista aikaa, jonka sisällä työntekijällä on mahdollisuus lounastaa lähistöllä?

Heh, siis oikeasti; joko mun viimeisimmätkin aivosolut on kadonnu tai sitten oon vaan unohtanut suomenkielen. Mutta tätäkään mä en ihan hiffaa; kellä "niillä"? Siis meillä/mulla?
On täällä mikrot ja tilaa ja "ruokapuoltuntinen"..ei siinä mitään. Narisin vaan siitä verotusarvozydeemistä, että ei oo reilua että jotku firmat maksaa sen työntekijöilleen ja jotku ei. 8) Oon ihan sairaan laiska tekee mitään eväitä..menis joksku leivänpuputtamiseks kokonaan, jos en kävis anyway tuolla ruokalassa syömässä.


Niin siis se verotusarvo on sellainen juttu mitä sanotaan "ravintoeduksi" ja se voi tulla verotusarvon ja hinnan erotuksen hoitamisena, lounarien muodossa tms. mutta nää asiat on sellaisia joista kannattaa kysäistä kun sitä työsopparia tekee, niin ei tule yllärinä ja osaa sitten hinnoitella homman oikein.

Jossain on ravintoetu, jossain on puhelinetu, jossain on autoetu, jossain on helvetillinen yksityislääkärityöterveyshuolto tms. mutta mitään näistä ei kyllä pysty itselleen järkkäämään ammattiliitolla.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toimistorotta kirjoitti:helvetillinen yksityislääkärityöterveyshuolto

Mullon tää. Ja just tuli uutena vastaavanlainen hammashoito.
Puhelin ja nettiliittymäkin on työsuhde-etuja. En ole viitsinyt palkan maksajalle edes mainita siitä, että meillä ei ole lounareita tai edes alkeellista keittiötä. Pitäiskö? 8)
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Toimistorotta kirjoitti:
Jossain on ravintoetu, jossain on puhelinetu, jossain on autoetu, jossain on helvetillinen yksityislääkärityöterveyshuolto tms. mutta mitään näistä ei kyllä pysty itselleen järkkäämään ammattiliitolla.

No tuleehan sieltä asiallistakin tekstiä. 8) Tää juuri oli mun pointti (jos mulla sellanen yleensäkään oli). Vaihtaisin millon vaan ton "huipputerveydenhuollon" siihen ravintoetuun..mutta nämä eivät ole valittavissa. :wink: Se liittojuttu oli kylläkin erillinen huomautus.
Ja Huimalle: Enemmän oli tarkotus herättää keskustelua työsuhteiseen liittyvistä epäkohdista kuin kitistä siitä että maailma ei ole reilu.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Haista vittu.


Miten se minun vikani on, jos ajat vulvalla tai riisinkeittimellä?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

sipsi kirjoitti:Ja Huimalle: Enemmän oli tarkotus herättää keskustelua työsuhteiseen liittyvistä epäkohdista kuin kitistä siitä että maailma ei ole reilu.


Epäkohdista? Siitä että ruokalassa maksaa ruoka liikaa?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Toimistorotta kirjoitti:Jossain on ravintoetu, jossain on puhelinetu, jossain on autoetu, jossain on helvetillinen yksityislääkärityöterveyshuolto tms. mutta mitään näistä ei kyllä pysty itselleen järkkäämään ammattiliitolla.

Mulla on noi kaikki :]
Work like a captain, play like a pirate.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

huima kirjoitti:
Epäkohdista? Siitä että ruokalassa maksaa ruoka liikaa?

Ei helvetti..en mä nyt enää tiedä mitä tähän pitäis vastata..ja että miks tästä yleensä tuli tällänen vääntö. Mutta joo, vastaus (kai) sun kysymykseen on että kyllä, ruoka maksaa liikaa. Mutta itse siltikin käyn ruokalassa syömässä, joten se siitä. (Sitäpaitsi missään ei ole näin hyvät ruoat kun täällä.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

sipsi kirjoitti:
huima kirjoitti:
Epäkohdista? Siitä että ruokalassa maksaa ruoka liikaa?

Ei helvetti..en mä nyt enää tiedä mitä tähän pitäis vastata..ja että miks tästä yleensä tuli tällänen vääntö. Mutta joo, vastaus (kai) sun kysymykseen on että kyllä, ruoka maksaa liikaa. Mutta itse siltikin käyn ruokalassa syömässä, joten se siitä. (Sitäpaitsi missään ei ole näin hyvät ruoat kun täällä.)


.. mutta miten se että ruoka maksaa liikaa on _työsuhteen_ epäkohta?

Juu. Mersu maksaa mulle liikaa, mutta se ei ole työsuhteen epäkohta. Jos toimisto olisi kaupungin keskustassa, niin ruoka maksaisi liikaa - jos meinaisin syödä joka päivä keskustan ravintoloissa lounasta.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Joo, oon vasta äskettäin liittyny PAMiin ja jo nyt tuntuu, että miksi ihmeessä tein sen. 8) Olis taas pitäny uskoa fiksumpia ja liittyä siihen yksityiseen työttömyyskassaan.
Asiasta kukkaruukkuun: Onks ihan laillista, tai edes yleistä, se et työnantaja ei "hoida" ruokailua mitenkään? Et ei oo mitään ruokalaa tai lounareita tai mitään?

Tää vähän kyllä pisti hymyilyttämään :)
Ensin dissataan ammattiliittoa ja sit ihmetellään että miks itselleen kuuluvia oikeuksia ei järjestetä.

Mitä työntekijälle kuuluvia oikeuksia ei oltu järjestetty, ja miten ammattiliittoon kuuluminen asiaa ensikädessä auttaisi?

No eiköhän sieltä olis saanut vaikka tietoa tähän visaiseen kysymykseen jossei muuten :D
Tarvittaessa vaikka vinkkejä miten muualla on asioita järjestetty samankaltaisissa tilanteissa.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
sipsi kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Ensin dissataan ammattiliittoa ja sit ihmetellään että miks itselleen kuuluvia oikeuksia ei järjestetä.

Sori, mutta mä en tajua tätä lausetta. Ollenkaan. 8)
Itselleen kuuluvia oikeuksia? Häh?

Noilla ahtaajilla tuntuu olevan aika lavealla pensselillä vedettyjä maalauksia taivaanrannalle työntekijän oikeuksista, joiden mukaan työnantajan tulee hyppiä.
Ei tuota lausetta oikein voikaan muuten ymmärtää.

Tjeu mitä äsken kirjoitin älä draamaile senkin queeni!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mikäs v*ttu mun televisiota vaivaa? Avasin sen ihan normaalisti, kaikki oli n. minuutin ajan kunnossa kunnes kuva vaan katosi. Äänet siis pelittää mutta kuvaa ei näy.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kyl se on se kuvaputki joo.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joo kiitti vinkistä, soitanki heti aamusta myyjälle ja sanon et kuvaputki hajos!!11
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä voin kyl korjaa ilmaseks, oon aika haka näissä teknisissä jutuissa!11 8)
Prepare for the worstest.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Mikäs v*ttu mun televisiota vaivaa? Avasin sen ihan normaalisti, kaikki oli n. minuutin ajan kunnossa kunnes kuva vaan katosi. Äänet siis pelittää mutta kuvaa ei näy.

Katoit johdot että on kunnolla kiinni? Erillinen vai sisäinen digiboksi? Tuleeks näytölle asti mitään jos vaihtelet kanavien ja eri sisääntulojen (scart, hdmi jne.) välillä? Tuleeko edes lumisadetta tai infoteksti siitä mikä kanava/sisääntulo on kytkettynä? Tekeekö menu-nappulan painaminen mitään? LCD/plasma/kuvaputkitelevisio? Kuin vanha?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

[quote="Manaaja"]Katoit johdot että on kunnolla kiinni? Erillinen vai sisäinen digiboksi? Tuleeks näytölle asti mitään jos vaihtelet kanavien ja eri sisääntulojen (scart, hdmi jne.) välillä? Tuleeko edes lumisadetta tai infoteksti siitä mikä kanava/sisääntulo on kytkettynä? Tekeekö menu-nappulan painaminen mitään? LCD/plasma/kuvaputkitelevisio? Kuin vanha?[/quote
Johdot kiinni ja kaapelia vaihdettukin sen varalta että vika siinä, sisäinen digiboksi, televisiossa ei ole mitään kiinni, ainoastaan virtapiuha ja antennikaapeli, ruutu on täysin musta/pimeä, menu-nappulasta ei tapahdu mitään, tasan vuoden vanha LCD-töllö.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Huoltoon sit. Jotain mitä ei voi itse korjata joka tapauksessa. Joku vinkuintiamerkki vai ihan laatumerkki?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Philips.
Work like a captain, play like a pirate.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Vesper kirjoitti:Philips.


Tämä kertoo paljon.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ :komp: :komp:

Philipsin halpismalleissa on ainakin katodiputkien kanssa ollut lyhytikäisyysongelmaa. Paskamainen homma, sillä sen vaihtaminen maksaa usein saman verran kun uusi vastaava televisio.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bedlam kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Philips.

Tämä kertoo paljon.

:?: :?: :?:

Mun ikiwanha Philipsin kuvaputkitelkkari on ihan saatanan hyvä ja hieno ja haisee kuin junan vessa, toisinkuin esim. paska Samsung, jonka sain onneksi vaihdettua pois just tähän Philipsiin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

nastamuumio kirjoitti:Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.


Jos alaspolkaisussa polkaisee pedaalia hiukan liian lujaa niin jalka voi yliojentua ja polvitaive "venähtää". Esimerkiksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ Kyllä mullakin veti yllättävästi perseen kireäksi kun tein eilen pitkästä aikaa kunnon hiitit kuntopyörän kanssa enkä juoksusprinttaamalla.

Otsa kohti varpaita vaan ja kunnon venyttelyt.
Vastaa Viestiin