Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Muistitikku, jolle siirsin koneelta kaikki tärkeät tiedostot ennen uuden käyttöjärjestelmän asennusta, hajosi juuri kun 90% tiedostoista oli siirrettynä sinne. Siis siirrettynä, ei kopioituna.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Huomenna piti lähteä naisen kanssa Tallinnaan katsomaan Rammsteinia. Pieni mies tuli kipeäksi, joten matka jäi. No onneksi sain liput myytyä ja matkasta saa korvaukset lääkärintodistusta vastaan, mutta harmittaa se silti. Donnerwetter und Scheisse!
Paras päivä ikinä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Loman aikana oli tullut lisälasku auton merkkihuollosta. Teetin tuon huollon lokakuussa 2009 ! Haluavat lisää rahaa vaihteistoöljystä. Vaihteistoon mahtuu 2 litraa, jonka olen maksanut. Nyt haluavat vielä rahaa yhdestä litrasta ja kovemmalla hinnalla. Ei taida tulla kauppoja.. :evil: Eihän tuo reilu parikymppiä mua konkursiin aja, mutta asiattomia laskuja en maksa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ LOL! Uskomatonta että on otsaa. :D Minkä merkin merkkihuolto moisia laskuja lähettelee? Tiedänpähän pysyä kaukana.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Huh. Soitin toiseen liikkeeseen, mutta merkkihuolto sekin. Vaihteiston öljytilavuus 1.8 ltr, ei siis 3 ltr. Joten soitin vaihdon tehneeseen liikkeeseen -> nikottelua -> selvitän asiaa ja soitan. Soitti " sytytä takka sillä laskulla" ja pyyteli anteeksi+selitteli 'toisten' tekemää laskua.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Olen tässä nyt joitain viikkoja kirjottanut kouluun esitystä.
Meidän esityksen pitäisi olla ensi viikon alussa. Viime viikon alussa sain esityksen valmiiksi, vain raportista puuttui osia. Kyseessä on 6 op.n (160 työtuntia) kokonaisuus. Kyseessä on ryhmätyö, mutta ryhmän toinen jäsen ei ole saanut tehtyä oikeen mitään. Ai, paitsi varastettua mun tekemän työn. Kutsuttakoon häntä jatkossa urpoksi.

Viime perjantaina tuo urpo piti toisessa kurssissa pakollisen esityksen kahden kaverinsa kanssa. Joka oli suurimmaksi osaksi kopiotu tästä mun kirjottamasta esityksestä. Eikä niin, että vaan asioita olisi kopioitu, vaan yli puolet kirjoittamistani diosta oli otettu suoraan niiden esitykseen. Ei edes fonttia tai kuvia oltu jaksettu vaihtaa.

Kuuntelin sitten esityksen raivosta kihisten ja tunnin lopuksi näytin opettajalle oman esitykseni. Opettaja katseli ja silmät vaan suureni kun näytin esitystäni eteenpäin. Totesi sitten että juu, kyllähän tuo plagioinnin tunnusmerkit täyttää. Ja että vie asian eteenpäin koulutusalan yliopettajalle. Opettaja ei epäillyt kumman esitys oli alkuperäinen, sanoikin ihmetelleensä että miten ne ei tunnu tietävän oikeen mitään esitelmänsä aiheesta.

Nythän siis vituttaa moni asia. Se, että ne urpot kuvittelee voivansa varastaa noin räikeästi multa.
Se, että joudun käytännössä pitämään saman esityksen kun ne jo piti. Tosin erona, että ne vaan luki ne diat suoraan, ja koska vihaan semmosia esityksiä niin en niitä vapaaehtosesti tee. Eli kirjoitan diaan pääasian ja kerron laajemmin /selitän termit ja toimintaperiaatteen.
Se, että pelkään niitten pääsevän tästä ilman ihmeempää rangaistusta. Yliopettaja kun on vähän semmonen "on kivaa kun kaikilla on kivaa"-tyyppi. Ja ei, se että ne saa tuosta toisesta kurssista ykköset ei ole mikään kunnon (tai edes oikeudenmukainen rangaistus).
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vituttaa niin suuresti siskon puolesta :(

1,5 kk koliikkilapsi, ei nuku päivällä, ei nuku yöllä ja jos nukkuu niin max. 30 min pätkiä, jolloin sisko ehtii just ja just käydä suihkussa tai tehdä jotain syötävää ettei kuihku pois. Rintamaito alkaa loppua stressin ja unettomuuden takia. Mies on armeijassa töissä, mentaliteetti "se on sun työ, mulla on mun työ, älä häiritse mun 10h uniani". Yritin saada siskon soittamaan anopilleen, että puhuis pojalleen järkeä, mutta anoppi on kuulemma sitä mieltä, että miehen pitää saada kunnon yöunet kun kerran tuo rahat taloon.

Ei tota koliikkia yleensä kestä kun sen 2-3kk, kyllä mun mielestä vois saatana edes 1-2 yötä viikossa ottaa kontollensa, tai edes tulla 1,5h safkiksella kotiin käymään sen sijaan että "käyn salilla että kunto pysyy yllä", kun siskon olemus on tällä hetkellä yhtä väsynyttä itkua ja kiinnostus vauvaan kohta 0.

Otin yhteyttä paikallisen Mannerheimin lastensuojeluliitton yhdistykseen, jos heiltä voi "ostaa" pari tuntia siellä täällä kärryttelijöitä, jotta sisko pääsee nukkumaan, tai vaikka hoitoapua yleisesti. Minä maksaisin tottakai viulut, ei se pihi mies nyt ulkopuolisten apua suostu maksamaan!

ARGH!!!

Kiitän jo etukääteen sovinistisia paskakommentteja, pitäkää itsellänne.
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Auttaiskohan, jos lapsen veis vyöhyketerapiaan? :)

Ei henk. koht. kokemusta mutta oon antanut kertoa itselleni, että on helpottanut hitosti koliikkivauvan (ja koko perheen) oloa ja eloa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^^jos sisko on hämeenlinnan tietämillä voin tarjota Pärskyn Pienokaispalvelun käyttöön pullapalkalla. (Tuli vaan mieleen kun tossa on Parola ihan kupeessa).
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

par-sky kirjoitti:^^jos sisko on hämeenlinnan tietämillä voin tarjota Pärskyn Pienokaispalvelun käyttöön pullapalkalla. (Tuli vaan mieleen kun tossa on Parola ihan kupeessa).
Kiitos tarjouksesta! :D Valitettavasti on tuolla Turun yläpuolella ;)

bliss - ehdotin myös samaa; sisko vain turhautui ja sanoi että nyt hän vain kaipaa unta tai vähän apua, eikä mitään terapiaioita viikon välein... luultavasti kyllä suostuu siihen, vaikka äsken neuvolaLÄÄKÄRI sanoi että moinen on huuhaata. Mä oon kyllä kuullut todella monen siitä hyötyneen.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:luultavasti kyllä suostuu siihen, vaikka äsken neuvolaLÄÄKÄRI sanoi että moinen on huuhaata. Mä oon kyllä kuullut todella monen siitä hyötyneen.
Tottakai kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan on huuhaata. Mm maailman pyöreys ja akupunktio on olleet joskus huuhaata. Ja maan vetovoima. Niin että kärsikööt vaan :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

annepa kirjoitti:
Elppis kirjoitti:luultavasti kyllä suostuu siihen, vaikka äsken neuvolaLÄÄKÄRI sanoi että moinen on huuhaata. Mä oon kyllä kuullut todella monen siitä hyötyneen.
Tottakai kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan on huuhaata. Mm maailman pyöreys ja akupunktio on olleet joskus huuhaata. Ja maan vetovoima. Niin että kärsikööt vaan :D
Mua vaan ärsyttää se, ettei lääkäri edes voinut sanoa että (melkein) kaikkea voi kokeilla, jos haluaa. Jos se auttaa, se toimii. Eikä samantien lytätä noin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Minuahan ei tunnetusti juuri koskaan vituta, mutta epäuskoista huvittuneisuutta aiheutti jälleen kerran joidenkin työntekijöiden kahvipistekäyttäytyminen.

Kaksi tyyppiä juttelee ja seisoo kahvikupit kädessä kahviautomaatin edessä tukkeena. "Anteeks pääsiskö tästä?" ja sujahdan heidän väliinsä saadakseni oman kofeiiniannokseni.

Taistelupari siirtyy 50 cm oikealle jääkaapin ovien eteen. Jälleen sama, tarvitsen seuraavaksi jotain jääkaapista. Jälleen he siirtyvät muutaman kymmenen senttiä sivuun, tällä kertaa hanojen eteen juttelemaan. Jaa, mutta minähän tarvitsisin seuraavaksi myös hieman vettä, joten voisitteko taas hieman siirtyä?

Kas, kolmas kerta toden sanoi, ja ymmärsivät vihdoinkin siirtyä hieman enemmän sivuun pelipaikoilta. Ei tämä ole mikään Hotelli Vantaan lihatiski jossa tulee tarkoituksella mennä tukkeeksi naisten vessan oven eteen törmätäkseen tulevien lastensa äitipuoleen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aamulla hissi jätti kerrosten väliin, mutta päästi pälkähästä kunhan riittävän moni oli tilannut eri kerroksiin hissin. Ulos päästyäni huomasin unohtaneeni lompakon.

Juuri äsken kotiinpäästyäni karseassa kakkahädässä huomasin hissin olevan pois käytöstä.

Kiva asua ylimmässä kerroksessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Elppis kirjoitti:luultavasti kyllä suostuu siihen, vaikka äsken neuvolaLÄÄKÄRI sanoi että moinen on huuhaata. Mä oon kyllä kuullut todella monen siitä hyötyneen.
Tottakai kaikki mitä ei ole pystytty todistamaan on huuhaata. Mm maailman pyöreys ja akupunktio on olleet joskus huuhaata. Ja maan vetovoima. Niin että kärsikööt vaan :D
Mua vaan ärsyttää se, ettei lääkäri edes voinut sanoa että (melkein) kaikkea voi kokeilla, jos haluaa. Jos se auttaa, se toimii. Eikä samantien lytätä noin.
Se on kait ikään kuin sen hommaa lytätä epätieteelliset hörhöilyt. Jotku ottaa hommansa vakavammin kuin toiset. Vyöhyketerapia ei kait voi oikeen vahingoittaa mitenkään joten olihan tuo hiukan tympiästi sanottu. Minusta huuhaakin voi toimia, kannattaa ainaki kokeilla jos sisko vain jaksaa. Olen kans kuullu että moni on saanu avun. Potkase sitä lääkäriä ja menkää vyöhykkeelle!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Joo, nyt muaki alko vituttaa. Elpan siskon mies ja sen asenne siis. Mitä vittua? Ai ei voi yhtä yötä valvoa vauvan kaa ku on intissä? Tai käydä edes ruokiksella kääntymässä? Ei helvetti, ei näin. Onko se anoppi ihan oikeasti ihan tosissaan?
Mennäänkö sinne joku viikonloppu hoitaa vauvaa että systeris sais nukkua? Uni on perustarve.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:Kiitos tarjouksesta! :D Valitettavasti on tuolla Turun yläpuolella ;)
Aah, vanha kunnon varsinais-suomalainen vittumaisuusko miehellä syynä? :)
Came here for school, graduated to the high life
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

sipsi kirjoitti:Joo, nyt muaki alko vituttaa.
Hei akka ei tää näin mee oikein. Jos täällä on taisteltu sen puolesta, että pidetään sovinistiset heitot pyynnöstä laittamatta ni on oikeus ja kohtuus pitää myös feministiset läpät kitusissaan.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Yönmustaritari kirjoitti: Hei akka ei tää näin mee oikein. Jos täällä on taisteltu sen puolesta, että pidetään sovinistiset heitot pyynnöstä laittamatta ni on oikeus ja kohtuus pitää myös feministiset läpät kitusissaan.
Hihihihihih, ihana. :h:
Pidän feminisitiset läpät kiduksissani, mutta vain koska sinä pyydät.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mun kirjanpitokaksikkoni on kyllä nuija ja tosinuija.

Juuri hiljakkoin jouduin rautalangasta vääntämään, että osingon nostaminen yli 9% firman nettovarallisuudesta ei ole järkevää palkan nostamiseen verrattuna.

Nyt kävi ilmi, että ovat kahden vuoden ajan laskeneet mulle vapaan autoedun, vaikka mulla on käyttöetu. Tästä eivät kyllä ilman rahaa selviä.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

^*köh*
oliskohan aika vaihtaa firmaa :P
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

milli kirjoitti:^*köh*
oliskohan aika vaihtaa firmaa :P
Vaihtaisin kyllä, mutta kaksi asiaa

1)Ko. toimisto tekee hyvin paljon juuri lääkäri Oy:n kirjanpitoa, ja ajattelen, että heillä ehkä kaikesta tunaroinnista huolimatta on jotain sellaista osaamista tuon asian suhteen, mitä kaikilla ei ole.

2)Kuinkahan hankalaa se on? Tietysti tässä täytyisi laskea, kumpi on hankalampaa, vaihtaa firma vai, vahtia noita.

Täytyy nyt katsoa miten tämä viimeisin homma hoituu. Joutuvat kyllä korjaamaan nettomenetykseni eurolleen tai muuten nähdään oikeudessa.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

NuoriD kirjoitti: Vaihtaisin kyllä, mutta kaksi asiaa

1)Ko. toimisto tekee hyvin paljon juuri lääkäri Oy:n kirjanpitoa, ja ajattelen, että heillä ehkä kaikesta tunaroinnista huolimatta on jotain sellaista osaamista tuon asian suhteen, mitä kaikilla ei ole.

2)Kuinkahan hankalaa se on? Tietysti tässä täytyisi laskea, kumpi on hankalampaa, vaihtaa firma vai, vahtia noita.

Täytyy nyt katsoa miten tämä viimeisin homma hoituu. Joutuvat kyllä korjaamaan nettomenetykseni eurolleen tai muuten nähdään oikeudessa.
Niin, kyllähän se kirjanpitofirman vaihtamisessa on oma työnsä, mutta ei se ylitsepääsemätön projekti ole.

Onko vastaavanlaisia tapauksia tapahtunut sitten paljonkin? Onko kyseessä auktorisoitu tilitoimisto?

Tuollaisia tapauksia varten yrityksellä pitää olla vakuutus. Toivottavasti sinulla on mustaa valkoisella siitä mitä olet pyytänyt heitä tekemään. Mitään ei kannata sopia suullisesti, tai ainakaan kannata olla tekemättä kirjallista vahvistusta.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

milli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Vaihtaisin kyllä, mutta kaksi asiaa

1)Ko. toimisto tekee hyvin paljon juuri lääkäri Oy:n kirjanpitoa, ja ajattelen, että heillä ehkä kaikesta tunaroinnista huolimatta on jotain sellaista osaamista tuon asian suhteen, mitä kaikilla ei ole.

2)Kuinkahan hankalaa se on? Tietysti tässä täytyisi laskea, kumpi on hankalampaa, vaihtaa firma vai, vahtia noita.

Täytyy nyt katsoa miten tämä viimeisin homma hoituu. Joutuvat kyllä korjaamaan nettomenetykseni eurolleen tai muuten nähdään oikeudessa.
Niin, kyllähän se kirjanpitofirman vaihtamisessa on oma työnsä, mutta ei se ylitsepääsemätön projekti ole.

Onko vastaavanlaisia tapauksia tapahtunut sitten paljonkin? Onko kyseessä auktorisoitu tilitoimisto?

Tuollaisia tapauksia varten yrityksellä pitää olla vakuutus. Toivottavasti sinulla on mustaa valkoisella siitä mitä olet pyytänyt heitä tekemään. Mitään ei kannata sopia suullisesti, tai ainakaan kannata olla tekemättä kirjallista vahvistusta.
Kyllä mulla on kopio kirjeestä, jonka olen heille aikoinaan lähettänyt, jossa sanon, että kyseessä on käyttöetu. Tietysti vaikeahan se on absoluuttisesti todistaa, että olen ko. kirjeen lähettänyt...

Kyllä se ihan "oikea" tilitoimisto on. Toimiston perustajan historia on sellainen, että aikoinaan oli töissä mainostoimistossa, sitten luki juristiksi ja sitten alkoi pyörittää myös kirjanpitotoimistoa. Perustajan ikää en tiedä, mutta veikkaisin että 65 on vähintään jo mittarissa. Hänellä ei taida olla kirjanpitäjältä vaadittavaa pikkutarkkuutta.

Aikoinaan tulin ko. firman asiakkaaksi, kun hänen lakitoimistonsa hoiti toimintani yhtiöittämisen ja se meni ongelmitta. Se oli vielä aikaa, jolloin ensin tapaamani juristi väitti, että ei onnistu, verottaja sivuuttaisi. Sitten tämä hoiti ongelmitta.

Aiemmin ei ole tullut esiin virheitä, jotka olisivat maksaneet suoraan rahaa mulle, ylimääräistä selvittelyä kyllä. Tosin tuo "neuvo" nostaa osinkoa yli 9%:n nettovarallisuudesta toki olisi maksanut paljonkin, jos olisin sitä noudattanut.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

NuoriD kirjoitti:Kyllä se ihan "oikea" tilitoimisto on. Toimiston perustajan historia on sellainen, että aikoinaan oli töissä mainostoimistossa, sitten luki juristiksi ja sitten alkoi pyörittää myös kirjanpitotoimistoa. Perustajan ikää en tiedä, mutta veikkaisin että 65 on vähintään jo mittarissa. Hänellä ei taida olla kirjanpitäjältä vaadittavaa pikkutarkkuutta.

Aikoinaan tulin ko. firman asiakkaaksi, kun hänen lakitoimistonsa hoiti toimintani yhtiöittämisen ja se meni ongelmitta. Se oli vielä aikaa, jolloin ensin tapaamani juristi väitti, että ei onnistu, verottaja sivuuttaisi. Sitten tämä hoiti ongelmitta.

Aiemmin ei ole tullut esiin virheitä, jotka olisivat maksaneet suoraan rahaa mulle, ylimääräistä selvittelyä kyllä. Tosin tuo "neuvo" nostaa osinkoa yli 9%:n nettovarallisuudesta toki olisi maksanut paljonkin, jos olisin sitä noudattanut.
KLT on merkki ammattitaidosta. Se on arvostettu laskenta-ammattilaisille tarkoitettu asiantuntijatutkinto.
KLT on tarkoitettu taloushallinnon tehtävissä työskenteleville ammattilaisille, joilla on vaatimukset täyttävä peruskoulutus ja työkokemus. Hakuaika vuosittaiseen tutkintoon päättyy aina 15.4.
Maassamme on tällä hetkellä 2 626 KLT:n suorittanutta henkilöä.
Tilitoimistoille KLT on pääsyvaatimus auktorisoiduksi Taloushallintoliiton jäseneksi.lähde: http://www.taloushallintoliitto.fi/klt/

Tätä tarkoitin siis auktorisoidulla.

No toivottavasti eivät ole laskuttaneet sinulta omien sotkujensa selvittämiseen menneitä työtunteja. Mitä olen seurannut vierestä, niin lakifirmat usein laskuttavat myös ihan päin ***tua menneistä töistä ja niiden selvittelystä. Itse ei kyllä kehtaisi.
Vastaa Viestiin