Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Hyvä homma Ninni.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Onnea Ninnille!

Meillä on opittu kävelemään! Pikkusen reilu 14kk ikää nyt. Ei näköjään sit kuitenkaan lonkkaluksaatio ja ½v kipsit ja lastat hirviästi tahtia haitannu :) tnx kaad. On se hassua kun se köpöttelee. Menee aikaa tottua tuohon. Siis minulla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

irmelianneli kirjoitti: Meillä on opittu kävelemään!
Komeeta. Meillä seistään jo pitkiä aikoja tukeen nojaten, mutta kävely ei kyl ole kovin ajankohtaista vielä. Mut pari hammasta näkyy jo ja hamppupesu on iltatoimien kuningas.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jee irmeli! :) Meillä seistiin eilen ensimmäistä kertaa ilman tukea useampaan otteeseen, pitkiä aikoja. Koska lie ottaa ensimmäisiä askelia ilman tukea.

Ylermi, teitin tytsä alkaa seuraavaksi ottamaan sivuaskeleita huonekaluja pitkin, se on kanssa tosi sööttiä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kiitos kaikille :h:

Tulin just kotiin - yöksi, poika on vielä perjantaihin asti tarkkailussa. Sinne ei oikeen öisin saa mennä, niin on sama missä nukun, kun olen pojan kanssa kuitenkin 8-20 ja itse olen elämäni kunnossa. Lisäksi jo vihjailtiin että synnyttäneiden osasto on hivenen täynnä, että etkös sinä pääsis kotootakin käymään pojan luona. Kun ei ole ensimmäinen lapsikaan.

Juu pieni herra oli, ja varsin kiireinen. Yhtäkkiä supisti minuutin välein niin perkeleesti, että oksat pois, kuski lähti heti posottamaan hakemaan mua vaikka oli Helsingissä asti käymässä, broidi ei ehtinyt tulemaan koska oli tyttökaverin kanssa lähi-Ikeassa ostamassa verhoja (voitteko kuvitella????)

Tuskat oli aika käsittämättömiä ja sain spinaalin välittömästi kun pystyin makuulle käymään. Ja se kuulkaa on taivas se spinaali, suosittelen. Toimii heti. Alle kaksi tuntia Jorviin lähdöstä poika olikin jo syntynyt. Samalla tavalla paskonut lapsiveteen ja napanuora kahdesti kaulan ympäri niinkuin Nitallakin. Ihania nää mun lapset, ku yrittää hirttäytyä jo ennen syntymäänsä...heh.

Ite synnytys oli helppo, mulla kun oli tunto pois täysin :D

Pojalla ei tosiaan arvot kohdillaan ja joutu osastolle heti, nenäletkuruokintaan ja antibiooteille.

Syöminen alkoi onnistua vasta tänään kunnolla, kielen alajänne (?) oli liian kireä. On kuulemma hyvinkin yleistä vastasyntyneillä. Ja uskokaa tai älkää, ne pisti sen kynsisaksilla poikki sen jänteen, eikä laps ees tajunnut eikä verta tullut. HYI HEMMETTI! Aiheuttaa kuulemma mm. s-vikaa korjaamatta, ja aikuisena vaikea ja kivulias korjata. Mut kyl teki pahaa...

Lisäksi tänään kuvattiin varuksi ultrassa aivotkin, nii että meidän herra 2 vrk on saanut jo ekat geelit tukkaan ja kielilävärinkin. Voi apua...

Tosiaan poika kuitenkin syö nyt hyvin, niin toivoa perjantaisesta kotiinpääsystä on jo.

Arvatkaa vaan osaanko mä nyt nukkua täällä yksin ja aamuaikaseen vasta pääsee pojan luo...Mielummin toki kotona kun kamalassa sairaalassa muiden lasten itkuun jatkuvasti heräillen.

Nita kävi eilen kans pikkuveljeä katsomassa, ja oli niiiin onnellinen, vaikkakin hiukan ihmeissään pojan pienuudesta. Tais odottaa valmista leikkikaveria :D
Suureen ääneen kysyi hoitsutätiltä myös että ei kai se vaan ole allerginen kissoille? :D

Joku fiksu tuolla taas kyseli rekkiksestä. Juu en ole ilmoittanut hälle mitään, mutta tietoinen varmasti on. Ja ihan hyvä vaan ettei sitä yhtään kiinnosta.

Lopuksi pakko haukkua broidia lisää: haki mut kyllä Jorvista, parkkikselta painavien kassieni kanssa, mutta oli niin kiire mutsille ja faijalle syömään ja käymään ruokakaupassa, ettei ehtinyt edes siskonpoikaa tulla kattomaan. Ai vittu et on hyvä mieli.

Mutsi ja faija lähetti kukkia, Ukkokulta kiemurteli hiukan vaikeana onnitellen tuodessaan Nitaa, ja toitotti aiemmin puhelimessa että hän ei sitten tule sinne osastolle katsomaan lasta jonka olen tehnyt toisen miehen kanssa (no ei se ois päässykkään sinne). Kovasti oli kyllä tänäänkin utelias sitten pienen voinnista.

Ja mä juoksin ensimmäisenä kotiin päästyäni Nesteeltä hakemaan maitoa ja maksalaatikkoa (heh), siivosin kissojen laatikot ja kyllä - laitoin pyykin pyörimään.

Ei oo helppoo ei.

Ja näillä pakkasilla mä vissiin pääsen ulkoilemaan pojan kanssa ekan kerran joskus toukokuussa, argh! Ni et ei kiirettä Elppa :D
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

http://kitina.net/album_page.php?pic_id=7784

Tuossa vielä kuva mamman ihan pienestä.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Onnittelut Ninni. On se pikkunen ja sulonen :]
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

ninnithequeen kirjoitti:Tuossa vielä kuva mamman ihan pienestä.
Mulle kans tuollaisia ja heti. :)
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tuossa vielä kuva mamman ihan pienestä.
Mulle kans tuollaisia ja heti. :)
Ninni, anna rekkiksen yhteystiedot pertille!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Ninni, anna rekkiksen yhteystiedot pertille!
...
Came here for school, graduated to the high life
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Ukkokulta on hieno mies, vaikka välillä ilmiselvää katkeruuttaan kiukutteleekin...

Ja ottihan se rekkiskin yhteyttä. Totesin että ehkä olisi kuitenkin kohteliasta lähettää edes kuva pojasta. Virhe. Ilmotti ettei todella halua mitään kuvia tai edes kuulla koko "tyypistä". Kyllä voi tulla paha mieli, ei tosiaan itseni, vaan ihan pojan takia. Miten joku voi olla noin kylmä ja tunteeton maailman suloisinta pientä prinssiä kohtaan, joka on vielä omaa verta, en voi käsittää. Olisihan se pitänyt muistaa että jätkä on 12-vuotiaan tasolla...tyhmä minä.

Jotain kivaa: saan ilmeisesti molemmat lapset viikonlopuksi kotiin :)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Huh! Teillä menee varmasti sitä paremmin mitä kauempana biologinen isä on. Hänen menetyksensä, ei sinun tai pojan. Mukava kuulla että voitte hyvin, onnea pikkuisesta!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

ninnithequeen kirjoitti:Miten joku voi olla noin kylmä ja tunteeton maailman suloisinta pientä prinssiä kohtaan, joka on vielä omaa verta, en voi käsittää. Olisihan se pitänyt muistaa että jätkä on 12-vuotiaan tasolla...tyhmä minä.

Jotain kivaa: saan ilmeisesti molemmat lapset viikonlopuksi kotiin :)
Parempi vaan olla näkemättä edes kuvia. Lupaan, että jossain vaiheessa sullakin helpottaa.

Tsemps. Raskas viikonloppu edessä, ihan parasta. :]
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Komppaan edellisiä rajusti. Varmasti olette loppujen lopuksi onnellisempia ilman rekkistä ja hänen mukanaan tuomia ongelmia. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No enpä mä rekkistä olis päästämässäkään pojan elämään, mutta tuo jäätävä asenne yhestä valokuvasta ettei vois ees vähempää kiinnostaa on jotain niin...käsittämätöntä.

Tai no, olis hän ehkä joskus jossain kahvilassa tai muulla yleisellä paikalla voinut poikansa nähdä jos ois halunnu. Ihan vaan että se on "reilua" kun on kuitenkin omaa verta ja lihaa, vaikkakaan mihinkään papereihin sen hullun nimeä ei tule.

En ihan oikeesti ois uskonu moista asennetta edes tuolta kusipäältä. Mut se tosiaan pystyy näköjään mihin vaan, todellakin.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Just soitin (taas) osastolle ja poika syö jo niin kertakaikkisen hyvin kokoajan että taitaa tosiaan päästä kotiin huomenna :h:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ihanaa ninni <3
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nita tänään kun kuuli että pikkuveli ehkä tuleepi kotiin: "Kumpaa sä suukotat enemmän?" "Kumpi saa nukkua sun vieressä?"

Herrantähen. Luuleeko se äitin rakas ny olevansa jotenki syrjäytetty ja mustis? Mie luulin että on jo tarpeeks iso ollakseen kateellinen? Ja ihan varmasti molemmat saa suukkoja ja saavat nukkua äitin vieressä. Mistä ihmeestä Nitsku on tuollaista keksinyt, raasu. En voinu ku nauraa ja luvata että pelataan itsetehtyä lautapeliä ja Farmvilleä ihan niinku ennenkin, koska vauvahan nukkuu koko ajan. Voi mun prinsessaa...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

^ Et siis ilmeisesti ole lähtemällä käräjille vahvistamaan isyyttä? Entä jos rekkis haluaa tunnustaa isyytensä, mitäs sitten teet?
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riemumieli kirjoitti:^ Et siis ilmeisesti ole lähtemällä käräjille vahvistamaan isyyttä? Entä jos rekkis haluaa tunnustaa isyytensä, mitäs sitten teet?
No ei se halua. Jos haluaa ni ok, elatusmaksut kiitos. En tosiaan lähe minä ny hakemaan mitään. Parempi ettei oo nimeä papereissakaan tässä tilanteessa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onnittelut Ninnille minultakin.

Edelleen suosittelen, ettet sotke rekkistä hommaan edes elatusavun nimissä, olen melkoisen vakuuttunut, että kokonaan isättömän lapsen avulla Kelalta saa sitä samaista elatustukea, johon olisit oikeutettu jos rekkis ei taloudellisista syistä pystyisi maksamaan häneltä vaadittua elatusapua. Kannattaa kysellä Kelasta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

prosessi kirjoitti:Onnittelut Ninnille minultakin.

Edelleen suosittelen, ettet sotke rekkistä hommaan edes elatusavun nimissä, olen melkoisen vakuuttunut, että kokonaan isättömän lapsen avulla Kelalta saa sitä samaista elatustukea, johon olisit oikeutettu jos rekkis ei taloudellisista syistä pystyisi maksamaan häneltä vaadittua elatusapua. Kannattaa kysellä Kelasta.
Oliko se 130 egee per penska se perussetti, jonka saa joka tapauksessa kelalta?
Came here for school, graduated to the high life
Utale

Viesti Kirjoittaja Utale »

exPertti kirjoitti:Oliko se 130 egee per penska se perussetti, jonka saa joka tapauksessa kelalta?
139,54€ :)
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument

Juuri lueskelin tuota muista syistä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Utale kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Oliko se 130 egee per penska se perussetti, jonka saa joka tapauksessa kelalta?
139,54€ :)
Hehtaarilla siis oltiin.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin