En ole ennen tajunnutkaan kuinka saatanan hyvätuloinen perusinsirööri olen, ties vaikka kuulun tulojeni perusteella parhaiten ansaitsevaan prosenttiin. Silti alla on Toyota ja kämppänä pikkukoppero halvalla asuinalueella.Chap kirjoitti:Alhainen tai ei - tuolla palkalla kuuluu parhaiten ansaitsevaan kymmenykseen.martza kirjoitti:Jotenkin jäi myös mietityttämään tosissaan tuo palkka, että jos n 3.700Eur kuukaudessa tienaava on hyvä tuloinen niin, millä kriteereillä raja on tuohon laitettu.
Mun mielestä tämä raja on todella alhainen.
Kuten isoveljeni on sanonut, Suomessa ihmiset eivät kerrytä varallisuutta niinkään työnteolla, vaan perimällä. En ole perinyt mitään esim. isovanhemmiltani, odotellaas tässä äidin kuolemaa jos sieltä tulisi jotain.
Muistuu mieleeni eräs henkilö jonka äiti tarjoutui vähän väliä lyhentämään ainokaisen tyttärensä isohkoa asuntolainaa esim. kymppitonnilla. Katselin vierestä huuli pyöreänä, tokihan sellaisessa tilanteessa uskaltaisi ottaa vaikka kuinka suurta asuntolainaa jos vanhemmat toimivat maksumiehinä. En iljennyt koskaan ehdottaa samaa omille vanhemmilleni.
No, kesämökkiä en joutune hankkimaan itse, ellen sitten halua ikiomaa vain yksityiskäyttöön. Onneksi en halua.