Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...

Itsellä on muuten vakkarin digitaalinäytössä 88 kasikympin alueella.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Eipähän tarvitse enää tarkkailla maanteillä nopeusmittaria kun nopeus on tasainen 81 km/h, lakeja kunnioittamattomien kaahailijoiden kiusaksi.
Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...
Oikein arvattu! Minulla on nimittäin yleensä aina navigaattori päällä, myös silloin kun en sitä oikeasti tarvitse. Puhelimessa on pari erilaista navigaatiosoftaa jatkuvassa kokeilussa ja sitten se wanha kunnon Tomppeli, joka tosin on alkanut nyt kettuilemaan eli sammuu joskus kesken kaiken, ja joskus ei suostu millään käynnistymään (akkuvika? tosin tekee tuota vaikka olisi latauksessa). Ne osaavat myös varoittaa jos ajat yli rajoitusten, mutta tuon ominaisuuden käyttökelpoisuus on rajoitettu koska ne eivät aina tiedä teiden oikeita nopeusrajoituksia.

Sinänsä luulen että vakionopeussäätimen käyttö voi joissakin tilanteissa heikentää liikenneturvallisuutta, joten käytän sitä säästeliäästi.

Tietenkin autosta näyttää löytyvän myös nopeudenrajoitin, ehkä testaan sitäkin. Jos asettaisi sen vaikka 78km/h.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.10.2009 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Tietenkin autosta löytyy myös nopeudenrajoitin,
Onko vielä autoja joissa sellaista ei ole? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Tietenkin autosta löytyy myös nopeudenrajoitin,
Onko vielä autoja joissa sellaista ei ole? :)
No vaikka edellinen autoni, joka on mahdollisesti edelleen jonkun onnellisen (kesä)autona. Eihän siinä ollut keskuslukitustakaan. :lol: :] :dumb:

Niin joo, ja ei siinä vuokra-Toyota maasturissakaan jolla ajelin ulukomailla tainnut välttämättä olla siinäkään, no ainakaan mistään vakionopeussäätimestä en mielestäni nähnyt jälkeäkään. Tai en tiijä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Onkos ihan GPS:llä varmennettu, vai kuvitteletko vain, teidentukko?
No mitäpä luulet, höpsö. Freddien tuntien...
Oikein arvattu! Minulla on nimittäin yleensä aina navigaattori päällä,
Onkos navi tarkattu?

Ainakin minun Garmin Nüvi näyttää tietutkataluihin nähden 2 kilsaa pienempää nopeutta!

Tiedä sitten kumpi valehtelee..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kai Nalo kirjoitti:Onkos navi tarkattu?
60% todennäköisyydellä kyllä, mutta pitänee tarkastaa vielä tuossa kotitiellä kun siinä on sopivasti valotaulu joka ilmoittaa todellisen(?) nopeutesi, rajoitus 50km/h. Tosin jos eroa on ollut havainnoissa yksi tai pari km/h, ehkä olen laittanut sen toleranssin piikkiin.

Mitä tulee Toyotan nopeusmittariin, kokemusteni mukaan se tuntuu pitävän kutinsa moottoritienopeuksissakin paljon paremmin kuin vanhan Volkkarin nopeusmittari. Enää ei voikaan ajaa 120 km/h alueella "mittarin mukaan" 135-140 km/h luullen olevansa vielä sopivissa rajoissa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuva

Kuuluuko tämä aisiaan?



*
Tekniset tiedot

Ovien lkm 3
Henkilömäärä 4 (2+2)
Moottorin tilavuus 2521 cm3 / 2.5 l
Moottorin teho 224 kW / 305 hv / 440 nm
Ahdin Turboahdin
Sylintereitä 5
Vaihteistotyyppi / lkm Manuaali / M6
Vetotapa Etuveto
Jarrut Levyjarrut(ABS)
Huippunopeus 263 km/h
Kiihtyvyys (0-100) 5,9 s
CO-päästöt 225 g/km
Polttoainetyyppi Bensiini
Polttoainesäiliö 55 l
EU-kulutus (kaupunki) 13,4 l/100 km
EU-kulutus (maantie) 7,0 l/100 km
EU-kulutus (yhdistetty) 9,4 l/100 km
Renkaat 235 / 35 / Z
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katselen tuota skootan yetiä. En nyt vielä sillä silmällä, mutta hiukan lämpenee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:Katselen tuota skootan yetiä. En nyt vielä sillä silmällä, mutta hiukan lämpenee.
Nelivetoa varmaangi? Etuvetosen messissä tuli vaan joku tussu 1.2T.
En kylä tajua noita katumaastureita, tilaa farkun korkeammalla maavaralla ja siitä säästetyt rahnat voi tunkea vaikka varusteisiin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Farkkuun kai sitä päädytään, mutta oli vain niin huisin hauskaa vääntää soriksella kun alla oli kunnon peli eli ei ihan katumaasturia haeta.

Sunnuntaina kun tulee lottovoitto niin tämä muuttaa metsään ja ostaa jonkun kivan rassin, vaikka defenderin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

SUPARUA KEHIIN!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo[/youtube]
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Huvittais tietää paljonko toi on tehnyt laskua osumilla. Blockki vetää aika pienillä marginaaleilla, ja osuilee kyllä sillon tällön sinne sun tänne.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kumma ettei Subaru pärjäile rallin MM-sarjassa?
Vaikka ralli onkin saatanasta.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Liikkeelle Rovaniemellä?
Mitä autokoulussa opetettiin?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Pulkannaru kirjoitti:Mitä autokoulussa opetettiin?
Jäi mieleen vaan lausuma "kyllä ne isompaansa väistää". Keu.
Kirjoitan tätä alasti
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Pimiää ja märkää perkele.

Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?

Vuosi sitten ostetut boschin kokokumiset sulat osoittautuivat aivan surkeiksi ja jälki on kuin kammalla lasia pyyhkisi. Eivät tosin toimineet pakkasessakaan lainkaan, joten saattoivat olla jotain vanhaa kuivunutta sarjaa..

Tais olla noi: http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1374

Parempia tarjolla?

Entä saako noihin normaaleihin valoihin lisää tehoa "paremmilla" polttimoilla?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Pimiää ja märkää perkele.

Suosituksia lasinpyyhkijöistä ja ajovalopolttimoista?

Vuosi sitten ostetut boschin kokokumiset sulat osoittautuivat aivan surkeiksi ja jälki on kuin kammalla lasia pyyhkisi. Eivät tosin toimineet pakkasessakaan lainkaan, joten saattoivat olla jotain vanhaa kuivunutta sarjaa..

Tais olla noi: http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1374

Parempia tarjolla?

Entä saako noihin normaaleihin valoihin lisää tehoa "paremmilla" polttimoilla?
Itse kokeilin ainakin jotakin H7-polttimoita itsellä joissa piti olla +50% ja mitä lie kauniita sanoja ksenon kaasuako peräti sisällä. Tarkalleen ottaen ostin ne, koska olivat parina halvemmat kuin kaksi tavallista. No, en eroa havainnut ja paloivat alle puolessa vuodessa. Nyt on kokeeksi Bosch toisella puolella ja Philipsin long life toisella. Philipsin perus long life on perhanan kirkas verrattuna boschiin. Ja melko samanhintainen B 7e, Ph 9e), kalliitahan nuo ovat käyttöikäänsä nähden.

Pelkällä pyyhkimien/lasin puhdistamisella kunnon aineella pitäisi pärjätä paremmin.

Mut jos haluat uudet pyyhkijät niin Bilteman ne "lötköt" ovat kuulemma hinta-laatusuhteeltaan mahtavat.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ai vattu. Ekaa kertaa laskin hieman auton ylläpitokuluja yhteen.. Viime kuussa noin 800 euroa ja tässä kuussa 555 euroa.. Ensi kuussa huoltoa ja naftaa varmaankin 600-700 euron edestä..

Pitäsköhän sitä vaihtaa hieman taloudellisempaa rautaa alle.. :cry:
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Ai vattu. Ekaa kertaa laskin hieman auton ylläpitokuluja yhteen.. Viime kuussa noin 800 euroa ja tässä kuussa 555 euroa.. Ensi kuussa huoltoa ja naftaa varmaankin 600-700 euron edestä..

Pitäsköhän sitä vaihtaa hieman taloudellisempaa rautaa alle.. :cry:
Siis tuossa ovat vakuutukset + huollot + lainat? Muuta, mitä?

Juu eipä tuo halpaa ole.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:
Siis tuossa ovat vakuutukset + huollot + lainat? Muuta, mitä?

Juu eipä tuo halpaa ole.
Vakuutukset, huollot, dieselverot jne..


Torstaina huolto joka maksaa tällä kertaa 600 euroa.. Vähän isompi huolto näet kyseessä kun mittarissakin on jo 180 000.
..eli ensikuun menot noin 900-1000 euroa.. huoh..

Onkohan C4 halpa pitää?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:Onkohan C4 halpa pitää?
Ainakin halpa hankkia ja oli hauska ajaa. Huoltoväli on käsittääkseni 20t (huoltohinnat palstojen mukaan 200-250e) ja remmiäkin pitäisi aika-ajoin vaihdella. Dieselit ovat sitten vähintään satkun lisää.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

En kyl tiedä minkä sitä seuraavaksi hankkisi..

C4 on nätti, mutta ei siitä kyl ole kuin työmatka-autoksi. ei sinne paljoa perhettä sovitella viikonloppureissulle..

Tekis mieli tommosta..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2838434
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:En kyl tiedä minkä sitä seuraavaksi hankkisi..

C4 on nätti, mutta ei siitä kyl ole kuin työmatka-autoksi. ei sinne paljoa perhettä sovitella viikonloppureissulle..

Tekis mieli tommosta..

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2838434
Ei tuokaan kyllä mikään tilaihme ole.

Osta Focus jos tuon kokoluokan vaivatonta luotettavaa menopeliä haet.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti: Ei tuokaan kyllä mikään tilaihme ole.

Osta Focus jos tuon kokoluokan vaivatonta luotettavaa menopeliä haet.
MB C:hän nimenomaan on tilaihme. Ei sitä turhaan taksissä käytetä.


Joko foordin saa sisältä käyntiin, vai onko sähköinen startti vielä lisävarusteena? :P
Vastaa Viestiin