Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Oliks tää kilpailu, sori, en tajunnu.

En silti säilyttelis, saati antais lapselle. Mut hei, sä voitit. Cheers.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bliss kirjoitti:^Oliks tää kilpailu, sori, en tajunnu.

En silti säilyttelis, saati antais lapselle. Mut hei, sä voitit. Cheers.
Hei, toi oli läppä. Läppään vastataan läpällä tai ei ollenkaan.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Oliks tää kilpailu, sori, en tajunnu.

En silti säilyttelis, saati antais lapselle. Mut hei, sä voitit. Cheers.
Hei, toi oli läppä. Läppään vastataan läpällä tai ei ollenkaan.
Sori, hymiö puuttui. Unohdin, että oot Tampereelta ja poliisi :dumb:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bliss kirjoitti:Sori, hymiö puuttui. Unohdin, että oot Tampereelta ja poliisi :dumb:
Olet vain oma takakireä itsesi :lol:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ninni: Millon sullon LA?
Meillä ois ylimääräset yhdistelmävaunut, joihin pitäs uusii renkaat, ni sit ois ihan käypäset ja hyvät. Voisin lahjottaa sulle. Pieniä vaatteitakin löytyy - ja niitähän kokoaika pieneksi jää. Tuttipullojakin ois. Otatko äitiyspakkausta? Meiän lapset on helposti nukkunu ekat 3kk pakkauksen laatikossa.

Niin muuten, mieheni sisko synnytti kuukaus sitte lapsen. Yksin. Eikä sen tukiverkosto paljoo sen suurempi oo ku meilläkään. Se on kyl käyny jossain vertaisryhmässä, jonka on hyväks kokenu.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Luulen että kohta halkean. On niin hemmetin paksu ja pinkeä olo, ettei pysty juuri liikkumaan eikä oikeastaan myöskään syömään, nukkumaan tai hengittämään. Montakohan viikkoa pitää vielä kärvistellä?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Zeb kirjoitti: Montakohan viikkoa pitää vielä kärvistellä?
Normaali raskaus kestää noin 40 viikkoa, että siitä vaan laskemaan... :P

Juuri tuota aikaa en kaipaa yhtään vaikka noin muuten voisinkin huolia lisää vauvoja. Nimim. turposin 30 kiloa raskausaikana, joista 21 kiloa viimeisten 3 kk aikana :?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Tähän olisikin helpompi suhtautua jos tietäisi edes päivän valmiiksi :) Olisi sitten se l.a. edes.

Mulle ei ole tullut kuin 10 kg ekasta neuvolasta ja sitä ennen varmaan pari kiloa, eli helpommalla kai sitten olen päässyt kuin sä. Viimeiseen pariin kuukauteen painoa ei ole tullut juuri lainkaan. Silti tuntuu että tämä maha muuttuu koko ajan vaan pinkeämmäksi ja painavammaksi kivireeksi, jota laahaa öisin vessaan ehkä kymmenen kertaa. Ehkä painoa ei tule, koska vauva on vienyt tilan mahalaukulta niin ettei sinne mahdu enää ruokaa? On mulla kuitenkin vähän turvotustakin, huomaa sormista kun on kipeät taivuttaa ja sukkien ja kenkien puristuksesta ja rajoista.

Vali vali. Syntyis jo!!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla jaksoi jätkä viikoille 42+2 - onneksi ei ollut niin paha olla, painoa tuli turvotuksesta vikalla viikolla +3kg, eli yhteensä sen 15kg. Lapsen ulostautumisen myötä lähti päivässä painoa 8kg. Aika kevyt olo!!

Koita Zeb jaksaa - tuore ananas ja mansikat poistaa turvotusta (turhia nesteitä), muista kuitenkin näiden ohella juoda nesteitä, ettet ravaa pisulla yhtään enempää.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tota mä vähän pelkään että tämäkin viihtyy pari viikkoa yliajalle. Siinä kohtaa on varmaan vitsit viimeistään vähissä. Ei saisi olla niin kiittämätön caccacasa että valittaa omasta olostaan, kun kaikki on kuitenkin vauvalla ok, eikä kaikki ees saa muksuja ollenkaan vaikka haluais. Mut on tää silti... Joo.

Kokeilen sitä ananasta, kiitos vinkistä :)
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Saa valittaa. Annan luvan. :]
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

Todellakin saa valittaa. Itselläni on viikkoja vasta 20 ja nyt kun maha alkaa oikeasti kasvaa niin kyllähän se ärsyttää. En halua vielä mitään röllömahaa, yäk. Lisäksi maha alkaa haitata töitä ja isomman lapsen hoitamista ja siihen koskee, mitä ihmeen venymiskipua se nyt onkaan. Raskaana oleminen ei kyllä edelleenkään ole mun juttu, vaikka eilen tuntui jo ihan pikkuisen haikealta kun tajusin, että aikuisten oikeasti tämä on viimeinen kerta.
Joka tapauksessa voimia Zebille viimeiselle suoralla.
Äiti tietää
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Zebille sympatiaa lopuille viikoille, toivottavasti kuitenkin halkeat vasta kun pitääkin.

Onhan nämä ainutlaatuisia kokemuksia, vaikka sitten lapsia olisi jo useampikin. Mä taas koen jotenkin vapauttavaksi ihan reilun mahan näkymisen, ei tarvitse tuntea oloaan vain turvonneeksi vaan on reilusti raskaana ja pönkeänä. Halloween-puvusta tosin tuli kertaheitolla astetta härskimpi kun helma nousi ja rinnat tunkee tiskiin kaula-aukosta.

Milloinkahan se ostomania alkaa? Toistaiseksi en ole hankkinut yhtään mitään, äitiystoppahousut ja -takki ovat kiireisimpinä ja ainoina listalla.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Viime yönä sitten tyttö oli mitä ilmeisimmin kääntynyt sängyssä itsekseen...
Komeeta :cheer:

...ja Zebille ZEmBiä!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Melnais kirjoitti:Milloinkahan se ostomania alkaa? Toistaiseksi en ole hankkinut yhtään mitään, äitiystoppahousut ja -takki ovat kiireisimpinä ja ainoina listalla.
Psst. Mulla olisi vielä tallella pari juhlatunikaa/-yläosaa omalta odotusajalta. Viininpunainen ja semmoinen kimalteleva harmaa. Törmäsin niihin varastoa raivatessani, eikä mulla todellakaan ole käyttöä niille, joten jos kiinnostaa niin..? :)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Suvinen kirjoitti: Mulla ei ollut raskausaikana minkäänlaista ostovimmaa.
Tuohan sopisi hyvin. En usko tulokkaan perustavan vielä kummoisista vimputtimista kun se näkökin on niin onneton. Vielä tässä on vajaa puolet aikaa muuttaa mielensä ja revetä luottotiedoistaan verkkokaupoissa.
Vaola kirjoitti: Psst. Mulla olisi vielä tallella pari juhlatunikaa/-yläosaa omalta odotusajalta. Viininpunainen ja semmoinen kimalteleva harmaa. Törmäsin niihin varastoa raivatessani, eikä mulla todellakaan ole käyttöä niille, joten jos kiinnostaa niin..? :)
Ai pahus! Olisi kiinnostanut mutta ensi viikolla valmistuvat teettämäni juhlakuteet. Ajattelin etten kestä pikkujoulukautta missään kauhtanoissa ja käännyin luottosuunnittelijani puoleen. Mutta kiitos tarjouksesta! No, elämä on.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

synttärit, joulut ja synttärit tulossa... kaikki nuo mahtuu yhen kuukauen sisälle.

Mitä on parasta hankkia 1-vuotiaalle synttäriksi ja jouluksi? Entä 2-vuotiaalle? Nukkea ja Carsia ei tipu, kun kerran eivät (vielä) osaa pyytää.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:synttärit, joulut ja synttärit tulossa... kaikki nuo mahtuu yhen kuukauen sisälle.

Mitä on parasta hankkia 1-vuotiaalle synttäriksi ja jouluksi? Entä 2-vuotiaalle? Nukkea ja Carsia ei tipu, kun kerran eivät (vielä) osaa pyytää.
Synttäriksi 2-vuotiaalle tämän värinen pipo ja lapaset ja jouluksi tämänvärinen ulkohaalari ja tämänvärinen tonttulakki

ja yksivuotiaalle synttäriksi tämänvärinen potkupuku ja jouluksi tämänvärinen tonttulakki sekä tämänväriset sukkahousut.


Mitä olet kaverini Mustis mieltä allekirjoituksestani . Kumpi? värikäs vai kokoMUSTIS? Ja musta muutkin voivat vastata! :P

S t a d i n a r s k a

VAI

S t a d i n a r s k a
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Stadinarska kirjoitti:
Värikäs on hyvä.

Meillä kyllä pyrittäs suosiin enempi kovia paketteja. :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Värikäs on hyvä.

Meillä kyllä pyrittäs suosiin enempi kovia paketteja. :wink:
AIJAA!

Minä luulin, et kun eivät osaa pyytää nukkea tai CARSIA??? niin sitten järkevää ostaa vaatetta.

No mutta sittenhän on helppo ajatella. Koska itse olen jo komivuotiaan tasolla asia on kuitenkin haastava.

JOTAIN aivotoimintaa vilkastavaa eli LEGO-sarja, jokin pienille sopiva ja sitten palapeli sellainen isopalainen ja leikkipuhelin ja
sellainen iso puukuutio johon pitää tunkea palikoita oikeinpäin.
JA TIETENKIN LEIKKIAUTO pienille.
Itsellesi kengät mutta ei ainakaan vihreät.

Ja sulle myös iso Oboy-purkki ja matkalippu Helsinkiin kaakaolle Arskan kaa. Isännälle siksi ajaksi lahjaksi lapsenhoitomahdollisuus! Upea lahja.

Onko tämä tiivistetty värikäs allekirjoitus buenompi kuin harva?

Stadinarska
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Kohdunulkoinen se sit oli. Läheltä piti -tilanne mutta selvisin hengissä. Monta litraa verta menetin. Toinen munanjohdin repeytyi ja katkaistiin. Juuri kun aloin olla edellisistä leikkauksista kunnossa niin taas lähtee alusta.. Lauantaina kotiuduin ja kipee oon, nostaa eikä kantaa saa kuukauteen. Eli ollaan ihan toisista riippuvaisia lapsen kanssa nyt taas. Mä vähän ajattelinkin että ei voi mennä näin hyvin ja suunnitelmien mukaan. Jos lopettais tän lapsihomman tähän kun näyttää olevan mun kohdalla niin vaarallista hommaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Irkku :shock: Kamalaa!! Toivotan jaksuja ja sympatiahalit :boohoo:
The great club outshines the individual, always and forever.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Huh. Jaksamista...
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Voi Irmuski! =(

Et ehkä odottaisi tätä multa kuulevasi, mutta säkin oot vielä nuori. Aika parantaa monetkin haavat, älä luovuta vielä! Hoida ja parane kaikessa rauhassa. *halistus*
Prepare for the worstest.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

voi suru :(
Vastaa Viestiin