Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:itsereflektiot
Itse asian suhteen en (tietenkään!) osaa auttaa, mutta muuten on mukava näin rivien välistä kuulla, että olet ilmeisesti palailemassa opettajaopintojen pariin? Koeta kestää - toivottavasti löydät kadonneet itsereflektiot.

Edit. Korjasin jotenkin härskiltä kuulostaneen kirjoitusvirheen. Voi Freudia.
Viimeksi muokannut urpiainen, 12.10.2009 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

urpiainen kirjoitti: Koeta kestää - toivottavasti löydät kadonneet itsereflektiot.
Tuu pitää mua kädestä! Jotenkin nyt melkein naurattaa, mutta kyllä sitten itkettää, kun/jos pitää aloittaa alusta. Tallensin työpöydälle monet kerrat, mutta nyt se siis on päätynyt kysymysmerkkimuodossa omiin tiedostoihin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Avaa Word, Tiedosto- valikosta OMINAISUUDET- otsikon alla on aiemmat auki olleet tiedostot. Koita klikata siitä, jospa aiempi tiedosto aukeaisi?
The great club outshines the individual, always and forever.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Elppis, ei löydy tuolla tavoin mitään. Kun avasin Wordin ekan kerran nyt uudestaan, siinä Wordin oikeassa laidassa on viimeksi auki olleet tiedostot ja yllä lukee "Avaa", mutta siitä klikkailemalla pääsen vaan siihen, minkä tuonne aiemmin laitoin kursiivilla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

nastamuumio kirjoitti:No sieltä se löytyi, Käynnistä-valikon kautta, muutama sana on tunnistettavissa, mutta pääasiassa teksti on muuttunut pelkiksi kysymysmerkkien jonoksi. Mitä ihmettä on tapahtuntu? Vittusaatana. Yhden vähän tottuneemman Wordin käyttäjän ehdin pyytää piakkoin tulemaan tänään paikalle, mutta kohta on lähdettävä uudelle luennolle.

Word sanoo siis seuraavaa, mitä hemmettiä mä nyt taas on mennyt tekemään: Tiedostoa, jonka yritit avata, ei löydy. Tiedosto voi puuttua, se voi sijaita toisessa paikassa, joku muu sovellus on voinut lukita sen tai tiedoston käyttöoikeudet voivat estää sen käyttämisen. Jos olet varma siitä, että tiedosto on olemassa, mutta et löydä sitä Wordin Tiedoston avaaminen -valintaikkunan avulla, käynnistä Microsoft Windowsin Resurssienhallinta ja hae tiedostoa. Jos etsintäikkunassa näkyy hakemasi tiedosto, avaa se kaksoisnapsauttamalla. Jos tiedosto ei aukea, tiedosto voi olla vioittunut, lukittu toisessa sovelluksessa tai sen käyttöä on rajoitettu käyttöoikeuksilla.
On myös mahdollista, että tiedoston tiedostotunnistetta ei enää tueta käyttöjärjestelmän Avaa sovelluksessa -ominaisuudessa. Sinun on ehkä palautettava tiedoston nimen sidonta sovellukseen, jossa tiedosto halutaan avata. Voit tehdä tämän napsauttamalla tiedostoa hiiren kakkospainikkeella Resurssienhallinassa ja valitsemalla sitten Avaa sovelluksessa -toiminnon avulla sovelluksen, jota käytetään tiedoston avaamiseen.
Wordistäkään en niin tajua.
Mieleen tulee, että entäs jos olet itse vahingossa muuttanut kirjaimiston joksikin ihme urduksi tai kiinaksi, jota koneesi ei muuten tue.

Tai sitten sekin voisi olla, että jos tiedosto löytyy nimellään tuolla Winukan hakutoiminnolla, niin onko sen pääte enää .doc (tai mikä se sulla alunperin oli) vai olisitko itse vahingossa pudottanut pois tai vaihtanut tuon tiedostopäätteen? Senhän nimittäin voit ihan itse kirjoittaa takaisin tiedostonnimeen.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Siskopuolen mukaan tästä mun hommasta ei nyt tule mitään, kiitos kuitenkin teillekin, jotka täällä kommentoitte.

Kuitenkin vielä, vaikkei mitenkään lupaavata näytä, kysyisin, mikä minun pitäisi valita tuollaisessa tilanteessa, kun Word pyytää valitsemaan otsikolla "Tietojen muuntaminen - palautettu asiakirja.doc" jonkin vaihtoehdon kohtaan "Valitse tekstin koodaus, joka tekee tiedostosta luettavan. Tekstin koodaus:" Ja tähän joko "Windows (oletus)", "MS-DOS" tai "Muu koodaus". Vikan perässä on eri kirjoitusjärjestelmiä arabilaisesta alkaen. Palautettu asiakirja on siis Wordin itsensä antama nimi tälle kysymysmerkkitekstille, alun perin se oli jotain ihan muuta.

Edit. Äh. ei noita muuntelemalla tapahdu juur mitään.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Kirjoitin uuden kansilehden. Pakko alkaa alusta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tallennahan tällä kertaa määrättyyn paikkaan. Ja kopio tikulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Bluntly kirjoitti:^ Tallennahan tällä kertaa määrättyyn paikkaan. Ja kopio tikulle.
No jotain oon tästä tosiaan oppinut.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kuitenkin dellit sen. Siellä se roskakorissa nyt odottaa.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1233
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Tarviiks päivittää firmwaree jos on MS-DOS konvertoituna? Mietin vaan, ku tää Mosaicci on alkanu vähän lagailla nykyään... Toisaalta voi olla suorittimen elektroniputkissaki vikaa. Näytönohjaimena on ATI Mach8.
I'm a psychoanalyst. This is my pipe.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ei oo pakko jos ei haluu.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ootteks koskaan nähny miltä suorittajan elektroniputki näyttää pyllyssä?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mistäs tai millaista extrahypersupervoimakasta (tasku)lamppua kannattaa etsiskellä? En löytänyt guuglettamalla "extrahypersupervoimakas (tasku)lamppu". Numba muistaakseni mainosti jossain välissä jotain fikkaria? Saa olla mielellään taskuunsopiva, jos löytyisi hyvä optimi pienen koon (voi pitää mukanaan) ja voimakkuuden välillä.

Tuossa kerran ollessani pimeänä iltana tuttavan tontilla, tuli sinne rajan yli kaksi (vai kolme?) naapurin koiraa murisemaan reviiriään puolustavalle puolta pienemmälle perheen piskille. Urheasti mutta pelokkaasti se yritti siinä murista takaisin, joten tällaisena toiminnanmiehenä päätin tehdä jotain avittaakseni, varsinkin kun joku tokaisi minulle että pikkupiski yrittää puolustaa reviirinsä lisäksi minua. Snif, koskettavaa välittämistä.

Jätin kuitenkin jutsuilut sikseen ettei tule kuolonuhreja, joten hain autosta töistä saamani pikkiriikkisen LED-fikkarin, ja kas niin se murina lakkasi ja naapurin piskit lähtivät perääntymään kun sokaisin niitä silmiin hyvän välimatkan päästä. Eivät tainneet oikein tykätä, hämmentyivät raukat. Voitimme piskin kanssa lebensraumimme takaisin, ainakin toistaiseksi.

Nyt siis haetaan vieläkin voimakkaampaa taskulamppua jolla koirien väliset rajariidat jäävät lopullisesti unholaan. Ja ei, valitettavasti aidan rakentaminen ei ollut vielä mahdollista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nyt löytyin 1108:n linkki, mutta linkki ei suoraan toimi. Jos tuolta löytyisi sama tai samankaltaista, tai onko parempia.

http://kitina.net/viewtopic.php?p=39688 ... ht=#396886

http://www.tecsolstore.com/tuotteet.html?id=1/48&ok
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 22.10.2009 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tuossa olisi ainakin tehokas, tehokkuus 950 lumenia. Numba mainosti omassaan olevan 170 lumenia. Hintaakin sitten on joo, ja järkyttävän iso ja painava. Ehkä kuitenkin autoon?

http://www.tecsolstore.com/tuotteet.html?id=1/77
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Tuossa olisi ainakin tehokas, tehokkuus 950 lumenia. Numba mainosti omassaan olevan 170 lumenia. Hintaakin sitten on joo, ja järkyttävän iso ja painava. Ehkä kuitenkin autoon?

http://www.tecsolstore.com/tuotteet.html?id=1/77
Mielenkiintoinen on myös matemaattisesti kiinnostava (vai onko enemmänkin palstamielessä kiinnostava?) 130% toimintamoodi. :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

http://www.nordictrail.fi/merkit/led-lenser.html

Ei kokemuksia, mutta töiden yhteydessä törmäsin yritykseen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti: Nyt siis haetaan vieläkin voimakkaampaa taskulamppua jolla koirien väliset rajariidat jäävät lopullisesti unholaan. .
Kuulostaa siltä että pikkuinen koira pääsee hengestään jos sitä ei oteta sisälle tai sitä tonttia tosiaan aidata. Ainakin jos koira viettää aikaansa yksin pihalla, ilman valvontaa.

Tämän syksyisellä jahtireisulla meinasi kaverin Pystykorva päästä hengestään, kun toine kaveri päästi Venäjänajokoiransa irti ja oli vielä itse sisällä talossa hetken. Sillä välin venakko oli ehtinyt iskeä jo hampaansa pystärin kurkkuun ja tämä makasi verilammikossa runneltuna. Henkiin pystäri jäi onneksi, mutta sen pojat oppivat etteivät jätä sekunniksikaan koiriaan irti ilman valvontaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Mistäs tai millaista extrahypersupervoimakasta (tasku)lamppua kannattaa etsiskellä? En löytänyt guuglettamalla "extrahypersupervoimakas (tasku)lamppu". Numba muistaakseni mainosti jossain välissä jotain fikkaria? Saa olla mielellään taskuunsopiva, jos löytyisi hyvä optimi pienen koon (voi pitää mukanaan) ja voimakkuuden välillä.
Anttilasta saa ihan hyviä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Manaaja kirjoitti:Anttilasta saa ihan hyviä.
Ookko ollut tyytyväinen? Montako Lumenea (vai lupiinejako ne olivatkin) tuo tuottaa?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Frederik Krueger kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Anttilasta saa ihan hyviä.
Ookko ollut tyytyväinen? Montako Lumenea (vai lupiinejako ne olivatkin) tuo tuottaa?
Huonosti tuottaa lupiineja, mutta orvokkeja ja kakkaroita sitäkin enemmän. Oon ollu ihan tyytyväinen, toi on jo mun toinen. Jos sillä tökkää silmään, se sattuu.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ankarasti googlettamalla taidan päätyä Led Lenser P7:iin, kai sille luvataan 170-200 Lumenea ja Suomessa siitä köyhtyy kai jotain päälle 50€ (en tarkistanut vielä hintaseurannasta). Liekö tuo sitten sama mikä numballa oli. Se on ihan tarpeeksi pienikin, lähdetään siitä että ei saa ylittää kikkelini kokoa, muuten voisi hävettää.

LL P5R kiinnosti ensin enemmän (kai vähän tehokkaampi, ja ohuempi), mutta ei ole kai vielä markkinoilla, ja siksi toisekseen se ei käytä paristoja vaan jotain ladattavaa akkuhässäkkää, hyi.

EDIT: Innostuin tilaamaan samalla Led Lenser V9 avaimenperälampun, 14€ ja sekin on pienempi kuin kikkelini, jopa lepotilassa. Kohtahan on joulu ja silleesti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin