!! Lisäysehdotus palstan sääntöihin

Ylipitona tunnettu ryhmittymä suorittaa sanallisia terrori-iskuja ohjemuodossa tähän topiciin. Ei asiaankuulumatonta urpoilua kiitos.
killkill

!! Lisäysehdotus palstan sääntöihin

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ehdotan Kityn sääntöihin lisättäväksi:

"Keskustelulogien, sähköposti- ja yksityisviestien sekä luottamuksellisesti kerrottujen asioiden kaikkinainen julkaiseminen tai käsittely palstalla on kielletty."

Säännön rikkominen johtaisi joko määräaikaiseen tai pysyvään bannaukseen.

Äänestys voimassa tänään klo 15 saakka. Jos ehdotus saavuttaa äänienemmistön, se lisätään sääntöihin ja astuu voimaan saman tien.
Yönmustaritari

Re: !! Lisäysehdotus palstan sääntöihin

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Miten valvotaan?

Jos joku sanoo ylläpidolle, että toi teki niin miten jatko?

Tuleeko juupas eipäs kamppailu.
Geetzu

Re: !! Lisäysehdotus palstan sääntöihin

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Yönmustaritari kirjoitti:Miten valvotaan?


Niih, pitääkö jokaisen tallennella chat-logit (ja privaviestit/mailit), jotta homma toimisi varmuudella ja olisi siis ns. todistusaineistoa?
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ihan aiheellisia pointteja. Muistetaan kuitenkin, että kysymyksessä on keskustelupalsta jossa modaus tehdään vapaaehtoistyönä. Ei varmaan kannata kuvitella, että täällä ruvetaan lukemaan kilometrien mittaisia sättilogeja ja tekemään kuukausien rikostutkimuksia, jotta voidaan päättää ansaitseeko joku kirjoittelija huomautuksen tai peräti bannin.

Yritin lisäysehdotuksella hakea sitä, että moderoijille saadaan "työkaluja".
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Kannatan, vaikka miusta tuo asia on itsestään selvä ilman mitään sääntömuutoksiakaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Mylwin kirjoitti:Kannatan, vaikka miusta tuo asia on itsestään selvä ilman mitään sääntömuutoksiakaan.


Kuten olet ehkä pannut merkille, näin ei ole.
Päätös äänestyksestä oli Aasin ja minun. Kokeillaan demokratiaa, mutta siirrytään tarvittaessa tyranniaan perrrrrrk.... ;)
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

killkill kirjoitti:Yritin lisäysehdotuksella hakea sitä, että moderoijille saadaan "työkaluja".


Mun mielestä huomauttelut ois jees. Eli ylipito vois ottaa ihan normaalitoiminnaks sen, että naputtaa lyhyen "varoituksen" henkilölle, joka tahallaan levittää tänne muualle kuuluvia juttuja silloin kun tapaukseen liittyvät ihmiset tästä herneilevät. En tiedä teettekö jo sitä? Olen itse syyllistynyt nimittäin tähän "puistosta palstalle asiaa" -toimintaan ja saanut vihat päälleni, mulle se vihasuus taisi jo riittää varoitukseksi... Mutta juu, kaipa tuo sääntölisäys ois ihan jees. Asianosaisten luvalla asioiden tänne siirtämisen voi kirjoittaja tekstissään erikseen mainita.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Eiköhän tuo riitä yleisimpiin tapauksiin jotka ovat olleet selkeitä. Chattilogia on pukannut sivukaupalla palstalle tai asianomainen on kirjoituksessaan itse maininnut tietojensa olevan peräisin yksityisviestistä tai meilistä. Tuskin jokaista negatiivista heittoa alkaa kukaan syyttämään yksityisviestistä tai meilistä julkistetuksi, minä luottaisin sen verran ihmisiin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kannatan. Vaikka ketuttaa se, että tuollainenkin itsestäänselvyys pitää erikseen määritellä kielletyksi. Pitäisikö sääntöihin lisätä vielä kohta: "järjenkäyttö on sallittua"?
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Tätä lisäystä ennemmin kannatan ylläpidolle kiviä puuttua suurimpiin alilyönteihin oma-aloitteisesti.

Eli kun mittari täyttyy niin sitten vain ketjut jäihin tai ketjuista suurin saaste suoraan roskiin. Jos joku alkaa urputtamaan ja urputus on epäasiallista älämölöä niin sekin roskiin. Keskustelua ylläpitotoimien kohtuullisuudesta ei tietenkään kannata kokonaan estää.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti:Tätä lisäystä ennemmin kannatan ylläpidolle kiviä puuttua suurimpiin alilyönteihin oma-aloitteisesti.

Eli kun mittari täyttyy niin sitten vain ketjut jäihin tai ketjuista suurin saaste suoraan roskiin. Jos joku alkaa urputtamaan ja urputus on epäasiallista älämölöä niin sekin roskiin. Keskustelua ylläpitotoimien kohtuullisuudesta ei tietenkään kannata kokonaan estää.


Mä kannatan tätäkin, mutta mua kutsutaankin töissä (asiakkaiden toimesta) virkaintoiseksi sosiaalitantaksi, joten tämä ei varmasti tule yllätyksenä.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Melnais kirjoitti:minä luottaisin sen verran ihmisiin.


Exsat kirjoitti:"järjenkäyttö on sallittua"?


Pointti on kuitenkin se, että jos kieltoa ei ole kirjattu mihinkään niin silloin sen saa tehdä. Ihmismieleen luottaminen on kuitenkin melko kannattamaton teko.

Kuitenkin siis. Pitää kirjata jos aikoo toteuttaa mutta ei voi kirjata semmoista, jota ei mahdollista valvoa ja/tai jäljittää.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Yönmustaritari kirjoitti:Pointti on kuitenkin se, että jos kieltoa ei ole kirjattu mihinkään niin silloin sen saa tehdä. Ihmismieleen luottaminen on kuitenkin melko kannattamaton teko.

Kuitenkin siis. Pitää kirjata jos aikoo toteuttaa mutta ei voi kirjata semmoista, jota ei mahdollista valvoa ja/tai jäljittää.


Mitä jos kirjaisi (edellisen ehdotuksen lisäksi) vielä toisen, ympäripyöreästi määritellyn kohdan siitä, että palstalaisten yksityisyyttä loukkaavia kirjoituksia ei sallita. Tällöin ylläpito voisi oman harkintansa mukaan karsia kaikki ylilyönnit (siis ihan vain poistella ketjuja/kommentteja), ja väärinkäytön mahdollisuus olisi riitatilanteessa pienempi.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja martza »

KITYn ulkopuolisen tarkkailija ja ei sisäpiiriläisenä kommentoin seuraavaa:
Terveen järjen käyttö on todellakin sallittu tällä palstalla.
Kaikki viesteily tämän palstan ulkopuolella, olkoon se tapahtunut, suullisesti, kirjallisesti tai muulla tavoin ja näissä esiintyneet asiat, eivät kuuluu KITYN julkiseen foorumiin.
Joten Perk.... laittakaa sääntö voimaan heti ellei jokainen sitä tajua ittekseen.
Kun olette tällaisen säännön saanut aikaiseksi, poistakaa "Tämä aihe on lukittu" ketju välittömästi ja tuhotkaa kaikki tässä ketjussa olleet viestit.
Tuo ketju voi jatkua muuten loputtomiin.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Yönmustaritari kirjoitti:Pointti on kuitenkin se, että jos kieltoa ei ole kirjattu mihinkään niin silloin sen saa tehdä. Ihmismieleen luottaminen on kuitenkin melko kannattamaton teko.


Tästä tuli mieleen töllöttimen isoveli-show (joo, seuraan sitä, ampukaa nyt vaan). Pojat saivat rangaistuksen käytyään ruokaostoksilla ilman vaatteita. Valittivat sitten jälkeenpäin kun alastomana kaupassa käyntiä ei oltu erikseen säännöissä kielletty!

Sääntöjähän ei kukaan lue, en mäkään ole Kityn sääntöosiota edes silmäillyt. Sääntöuudistuksen toki periaatteessa pitäisi vähentää päänraapimista ja vasta-argumentointia näissä ongelmatapauksissa, mutta tämän seurueen tuntien luulen että mikään ei käytännössä muuttuisi.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:Sääntöjähän ei kukaan lue, en mäkään ole Kityn sääntöosiota edes silmäillyt. Sääntöuudistuksen toki periaatteessa pitäisi vähentää päänraapimista ja vasta-argumentointia näissä ongelmatapauksissa, mutta tämän seurueen tuntien luulen että mikään ei käytännössä muuttuisi.


Kuria kuria..
:p: :kele:
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:
Kuria kuria..
:p: :kele:


Okei, äänestin puolesta. "Kekkonen!" Joudun tänään ajaan autoa, joten älä ihan täysillä tällä kertaa...
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

bedlam kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Pointti on kuitenkin se, että jos kieltoa ei ole kirjattu mihinkään niin silloin sen saa tehdä. Ihmismieleen luottaminen on kuitenkin melko kannattamaton teko.


Tästä tuli mieleen töllöttimen isoveli-show (joo, seuraan sitä, ampukaa nyt vaan). Pojat saivat rangaistuksen käytyään ruokaostoksilla ilman vaatteita. Valittivat sitten jälkeenpäin kun alastomana kaupassa käyntiä ei oltu erikseen säännöissä kielletty!

Sääntöjähän ei kukaan lue, en mäkään ole Kityn sääntöosiota edes silmäillyt. Sääntöuudistuksen toki periaatteessa pitäisi vähentää päänraapimista ja vasta-argumentointia näissä ongelmatapauksissa, mutta tämän seurueen tuntien luulen että mikään ei käytännössä muuttuisi.


Niin. Helposti tulee mieleen esim. peili, jossa esitetään ettei kohde saattaa olla isompi miltä se sillä hetkellä näyttää.

Juu. En minäkään lue. Harva lukee. Minä kuitenkin olen huomannut sääntöjä ja osassa kysellyt, että miksi se on olemassa kun tapahtumaa ei pystytä toteen näyttämään.

Miten sääntö sitten kirjattaisiin.

"Yksityisistä keskusteluissa käytyjä tietoja ei saa tuoda keskutelupalstalle muiden nähtäville ilman asianomaisen lupaa"

vai

"Yksityisistä keskusteluissa käytyjä tietoja ei saa käyttää julkisesti asianomaista vastaan keskutelupalstan keskusteluissa."


Pointtina kuitenkin on, että pitää pystyä tuttavien kanssa keskustelemaan ilman, että tarvitsee pelätä mahdollisessa internet-riita-tilanteessa vastustajan paljastavan jotain mitä on hänelle ehkä jossain paljastanut. joo. Puollan tätä toimintamallia mutta sääntökirjauksen tilalle ehdottaisin, että pitäisitte suutanne soukemmalla.

Edit. Ehdotan pyytämään konsultaatiota Tixiltä. Eikös se noin tikkumunana ole hyvä pilkunnussija ja pykälienviilaaja/tuntija.
RolloTomasi

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Mylwin kirjoitti:Kannatan, vaikka miusta tuo asia on itsestään selvä ilman mitään sääntömuutoksiakaan.


:komp:

Onko ihmiskunta vajonnut niin alas, etta tahan asiaan tarvitaan oma saantonsa?
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Kannatan ylläolevaa sääntöä.

Haluaisin myös herättää keskustelua eräästä asiasta joka nyt ei ole niin tärkeä tahi ajankohtainen, mutta ehkä sääntöihin kirjauksen arvoinen.
En säännöistä löytänyt viittausta siihen, että yhtä ja samaa aihetta sivuavia ketjua ei tulis perustaa montaa, vaan zekata onko aiheesta jo aloitettu keskustelua. Toki tuo asia on selvä meille kokeneemmille runkkareille, mutta ne ketkä ovat vasta hommaamassa kity-addiktiotaan, niin se heille voisi olla hyvä muistute.

edit: paljastin lukutaidottomuuteni... kyllä siellä oli viittaus "saman viestiketjun toisto".
Gina

Viesti Kirjoittaja Gina »

RolloTomasi kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Kannatan, vaikka miusta tuo asia on itsestään selvä ilman mitään sääntömuutoksiakaan.


:komp:

Onko ihmiskunta vajonnut niin alas, etta tahan asiaan tarvitaan oma saantonsa?


On se. Avaat vain paskanjauhanta osion.

Kannatan.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kylläpä tämmöinen sääntö voisi olla paikallaan, mutta totuuden nimissä on kuitenkin sanottava että itse vastaat siitä mitä keskustelukumppaneillesi kerrot.

Internetissä julkaistu on ikuisesti kuolematonta.

Toivoa sopisi että ihminen osaisi omaa arvostelukykyänsä käyttäen päättelemään mikä on sellaista materiaalia mitä sopii levittää eteenpäin ja mistä vaieta. Painotus sanalla toivoa.
Kirjoitan tätä alasti
Gina

Viesti Kirjoittaja Gina »

McJanne kirjoitti:Kylläpä tämmöinen sääntö voisi olla paikallaan, mutta totuuden nimissä on kuitenkin sanottava että itse vastaat siitä mitä keskustelukumppaneillesi kerrot.

Internetissä julkaistu on ikuisesti kuolematonta.

Toivoa sopisi että ihminen osaisi omaa arvostelukykyänsä käyttäen päättelemään mikä on sellaista materiaalia mitä sopii levittää eteenpäin ja mistä vaieta. Painotus sanalla toivoa.


Toivoa myös sopii että sähköposteissa kerrotut asiat pysyisivät yksityisinä ja jos eivät pysy niin asiaan puututtaisiin jollain tavalla.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 23:15

Viesti Kirjoittaja mozart »

Kannatan. Itsestäänselvyyksien alleviivaamista, mutta kaiketi kaikki eivät ymmärrä yksityisyyden merkitystä :roll:
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Kannatan. Joskus näemmä itsestäänselvyydet eivät ole itsestäänselvyyksiä.
Vastaa Viestiin