Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mulle tuli paha mieli tosta... Joskus se ois ensilukemalta naurattanu mut nyt ihan just melkein itketti. Mikä mua vaivaa jos tunnen häpeää ja muka asetun viiskybäsen alistusta kaipaavan miehen asemaan?

Glup.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Kai Nalo kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1735056

Voi lollero sentään :rofl:
Joku on raiskattu ja sua naurattaa?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

EveryWoman kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1735056

Voi lollero sentään :rofl:
Joku on raiskattu ja sua naurattaa?
Ehkäpä se on hänen mielestään hauskaa, joten toivotaan että hänkin saa kokea tämän hauskan asian?

(Olin poistaa tämän viestin, mutta annetaan nyt olla - kyllä te mut tunnette).
The great club outshines the individual, always and forever.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

EveryWoman kirjoitti: Joku on raiskattu ja sua naurattaa?
Eiku, joku alistamista halajava gubbe on saanut perspanon mieheltä jonka piti olla alunperin alistava nainen, ehkä sträppärin kanssa. Taisi vaan guben fantasiasta tulla totta.

Usko pois, runkkaa varmaan tällä hetkellä muistoille.

Eli joo, nauran.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Aika hitskokkia.
On... En jaksa penkoa vanhoja uutisia, mietin vaan onkohan lapset olleet täydessä unessa ja tiedottomina vai joku niistä jopa nähny murhan. Hyi shaadana.
EveryWoman
Kitisijä

Kai Nalo kirjoitti:Taisi vaan guben fantasiasta tulla totta.
Joo, mulla on ainakin tapana käydä tekemässä kiitokseksi rikosilmoitus aina kun saan jonkun ihanan seksifantasiani toteutettua.
EveryWoman
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Minusta Elco on lähinnä tullut paikalle reagoimaan varsinkin juuri Freddien tyhmyyksiin eikä aloittamaan ilkeilyjä. Prove me wrong.
No enpä jaksa kaivaa arkistoja, mutta itselläni on se mielikuva, että nimenomaan elco aloitti tuon kieltämättä hieman ikävän palstakinastelujen "jatkamisen" aiheen ulkopuolisissa ketjuissa. Freddy näyttää apinoineen sen elcolta.

Lähes jokaisella kerralla kun itselläni oli joku keskustelu (elcon puolelta riitely) hänen kanssaan, ennemmin tai myöhemmin kävi niin, että hän ei enää vastannut varsinaiseen ketjuun mitään, mutta siirtyi muihin ketjuihin heittelemään tähän kinasteluun (sen aiheeseen ja osanottajiin) liittyviä asiattomia sivuhuomautuksia. Samanlaista passiivis-aggressiivista paineiden purkamista harrastaa mm. urpiainen. Itselleni tämä ei ole suuri ongelma, mutta voin kuvitella miltä sellainen tuntuu tyypistä, jolle palstalaisten arvonanto on merkitysellistä. En myöskään usko olleeni ainoa, johon tätä kyräilevää ivaa kohdistettiin. Se alkoi jo vuosia sitten, jolloin Freddyn toiminta ei vielä ollut nykyisen kaltaista.

Tarkoitus ei ole puolustella Freddya, vaan pohtia miksei elco tykännytkään vastaavasta menosta silloin, kun se kohdistui häneen itseensä. Tietenkin hän voi palatessaan väittää lähdön syyn olleen jokin aivan muu (ja tämä on myös ihan mahdollista), mutta minusta se ei olekaan tässä olennaisinta. Vaan se, että on aivan uskottavaa, että Freddyn käytös häiritsi häntä. Johtopäätös tästä: palstailkeilyt eivät tee ihmiselle hyvää.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Joku on raiskattu ja sua naurattaa?
Eiku, joku alistamista halajava gubbe on saanut perspanon mieheltä jonka piti olla alunperin alistava nainen, ehkä sträppärin kanssa. Taisi vaan guben fantasiasta tulla totta.

Usko pois, runkkaa varmaan tällä hetkellä muistoille.

Eli joo, nauran.
Ei vittu voi olla todellista (pun intended, mutta silti). Onko miehen perseraiskaaminen vasten hänen tahtoaan vähempiarvoinen rikos kuin naisen perseraiskaaminen vasten hänen tahtoaan? Onko alistetuksi tahtova mies vähempiarvoinen ihminen kuin alistetuksi tahtova nainen?

Anna kun mä arvaan. Jos raiskattu olisi ollut nainen, sä olisit täällä pesäpallomailan ja tribuluspurkin kanssa meuhkaamassa miten siltä ihan samalta raiskaajalta pitäisi leikata munat irti, hakata loput kilon kokoisiksi palasiksi ja kaataa jämät betonimyllyn kautta suomenlahteen. Mut näinpäin tää olikin tämmönen ihan hauska käytännönpila.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Kai Nalo

Manaaja kirjoitti: Anna kun mä arvaan. Jos raiskattu olisi ollut nainen, sä olisit täällä pesäpallomailan ja tribuluspurkin kanssa meuhkaamassa miten siltä ihan samalta raiskaajalta pitäisi leikata munat irti, hakata loput kilon kokoisiksi palasiksi ja kaataa jämät betonimyllyn kautta suomenlahteen.
Niin tai jos raiskattu olisi ollut viaton gerbiilin poikanen, olisin vaatinut animalialle giljotiinia ja teloitusoikeuksia.
Mut näinpäin tää olikin tämmönen ihan hauska käytännönpila.
No olihan se. Vieläkin naurattaa. Tosin ei enää niin paljoa kuin kitinän paheksijoiden ja moralistien itkuhuutoraivarit. Ne vasta hauskoja ovatkin.

:rofl::rofl:
Kai Nalo

EveryWoman kirjoitti: Tarkoitus ei ole puolustella Freddya, vaan pohtia miksei elco tykännytkään vastaavasta menosta silloin, kun se kohdistui häneen itseensä.
Varmaankin siksi, että elco ei ikinä ole vihjaillut hebulin käyttävän maksullisia naisia tai yleensäkään pettäneen puolisoaan.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Suvinen kirjoitti:http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ky ... 5249646710

Mulla ei nyt ihan mahdu tajuntaan, miksi Polanskin vapauttamista noin laajalti vaaditaan, ja vielä noin nimekkäät tyypit. Tekeekö 13-vuotiaan huumaamisen ja raiskaamisen hyväksyttäväksi se, että tekijä on ohjannut lukuisia loistavia elokuvia tai se, että rikoksesta nyt vaan on kulunut niin pitkä aika? Etenkin kun mies itse on tunnustanut tekonsa, eli tapauksessa ei ole mitään epäselvää.
Olin aikeissa ihmetellä tätä kanssa täällä julkisesti. Voin yhäkin vain ihmetellä, tajua en ollenkaan. En kuuu siihen ryhmään, joka tavallisesti on ensimmäisenä vaatimassa kovempia rangaistuksia, mutta ei nyt jumalauta voi päästää äijää kuin veräjästä vaan sen takia, että se osaa tehdä elokuvia!
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

nastamuumio kirjoitti: Olin aikeissa ihmetellä tätä kanssa täällä julkisesti. Voin yhäkin vain ihmetellä, tajua en ollenkaan. En kuuu siihen ryhmään, joka tavallisesti on ensimmäisenä vaatimassa kovempia rangaistuksia, mutta ei nyt jumalauta voi päästää äijää kuin veräjästä vaan sen takia, että se osaa tehdä elokuvia!
Ketä nyt erityisemmin yllättää joku Woody "Woody" Allenin tuki toiselle "alan" "miehelle."
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tiski kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti: Olin aikeissa ihmetellä tätä kanssa täällä julkisesti. Voin yhäkin vain ihmetellä, tajua en ollenkaan. En kuuu siihen ryhmään, joka tavallisesti on ensimmäisenä vaatimassa kovempia rangaistuksia, mutta ei nyt jumalauta voi päästää äijää kuin veräjästä vaan sen takia, että se osaa tehdä elokuvia!
Ketä nyt erityisemmin yllättää joku Woody "Woody" Allenin tuki toiselle "alan" "miehelle."
Luin eilen kans noita Hesarin keskusteluja, ja niissä oli useampia "se näytti vanhemmalta" ja "mitäs tyttö läksi" -mielipiteitä. Enää en niitä lue, eikä kyllä koskaan pitäis.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mut näinpäin tää olikin tämmönen ihan hauska käytännönpila.
No olihan se. Vieläkin naurattaa. Tosin ei enää niin paljoa kuin kitinän paheksijoiden ja moralistien itkuhuutoraivarit. Ne vasta hauskoja ovatkin.

:rofl::rofl:
Surullista.
Teraslilja_m
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

”Nykyinen ilmastotiede on nolo luku tieteen historiassa”
Lasse Leipola @ Vihreä Lanka 28.9.2009 kirjoitti:Ilmastotiede on alennustilassa, väittää Helsingin yliopiston ympäristömuutoksen professori Atte Korhola.

”Kun myöhemmät polvet tutustuvat ilmastotieteeseen, he luokittelevat 2000-luvun alun tieteen historian noloihin lukuihin”, Korhola kirjoittaa CO2-raportti -sivustolla.

Hänen mukaansa ilmastotutkimuksen kriittisyyttä syö jyrkkä kahtiajako ilmastoskeptikoiden ja ihmisen osuutta korostavien tutkijoiden välillä. Korholan mukaan on oireellista, että kritiikkiä tai vaihtoehtoja esitettävän täytyy aina korostaa, ettei hän ole skeptikko.

”Näinhän YK:n ilmastokokouksessa Genevessä äskettäin puhunut Mojib Latif kiiruhti huomauttamaan kertoessaan, että lähiaikojen ilmastonmuutosennusteet saattavat mennä uusiksi ja että maailman ilmasto saattaa viilentyä seuraavat 10-20 vuotta.”

Korholan mukaan tällainen varovaisuus ja varpaisillaan olo ei ole pitkän päälle kunniaksi tieteelle. Hänen mukaansa tutkijat eivät ole tottuneet poliittiseen paineeseen, jota ilmastokeskustelu tällä hetkellä synnyttää.

”Erityisesti Kööpenhaminan ilmastokokouksen alla ulkopuolinen paine näyttää energisoineen tutkijayhteisön jännitetasolle, jossa normaalin kriittisen tutkimuksen perusperiaatteet helposti unohtuvat”, Korhola valittaa.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ja taas Totuuden Hetki -kilpailijalle potkut

Kyllä kakskyt tonnia on jo sellanen raha, että kannattaa laittaa suku surulliseksi, hankkia potkut ja häpäistä ittensä koko kansan edessä.

Edit: Tuli tuosta Polanski-jutusta mieleen kun joku Rolling Stones -yhtyeen kurttusista jäsenistä seukkaili 80-luvulla sen 13-vuotiaan tytön kanssa ihan avoimen julkisesti. Saiko sekään mitään rangaistuksia asiasta? Nehän meni naimisiinkin myöhemmin.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

EveryWoman kirjoitti:No enpä jaksa kaivaa arkistoja, mutta itselläni on se mielikuva, että nimenomaan elco aloitti tuon kieltämättä hieman ikävän palstakinastelujen "jatkamisen" aiheen ulkopuolisissa ketjuissa. Freddy näyttää apinoineen sen elcolta.

Lähes jokaisella kerralla kun itselläni oli joku keskustelu (elcon puolelta riitely) hänen kanssaan, ennemmin tai myöhemmin kävi niin, että hän ei enää vastannut varsinaiseen ketjuun mitään, mutta siirtyi muihin ketjuihin heittelemään tähän kinasteluun (sen aiheeseen ja osanottajiin) liittyviä asiattomia sivuhuomautuksia. Samanlaista passiivis-aggressiivista paineiden purkamista harrastaa mm. urpiainen.
Epäilen hieman, että sotket Elcon puolelta kokemasi kohtelun Freddien ja Elcon keskinäiseen nokitteluun. Olisivatkohan kuitenkin saman asian kaksi eri puolta.

Vertaa minun ja Freddien väliset "asiakeskustelut" ja osan muitten palstalaisten kokema Freddien asiallisuus ja fiksuus.
Came here for school, graduated to the high life
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suvinen kirjoitti:No mutta että Almodovar, Lynch, Scorsese.. Ei tajuu!
Miksi juuri näiden ohjaajien nimet erityisesti ihmetyttävät?

Tokihan rikoksesta pitäisi saada asiaankuuluva rangaistus. Vaikka eikös toi sattunut vähän sen jälkeen kun Charles Mansonin porukka oli tappanut Polanskin vaimon? Tais olla nupistaan äijä melkoisen sekaisin tuolloin.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ky ... 5249646710
Mulla ei nyt ihan mahdu tajuntaan, miksi Polanskin vapauttamista noin laajalti vaaditaan, ja vielä noin nimekkäät tyypit. Tekeekö 13-vuotiaan huumaamisen ja raiskaamisen hyväksyttäväksi se, että tekijä on ohjannut lukuisia loistavia elokuvia tai se, että rikoksesta nyt vaan on kulunut niin pitkä aika? Etenkin kun mies itse on tunnustanut tekonsa, eli tapauksessa ei ole mitään epäselvää.
Olin aikeissa ihmetellä tätä kanssa täällä julkisesti. Voin yhäkin vain ihmetellä, tajua en ollenkaan. En kuuu siihen ryhmään, joka tavallisesti on ensimmäisenä vaatimassa kovempia rangaistuksia, mutta ei nyt jumalauta voi päästää äijää kuin veräjästä vaan sen takia, että se osaa tehdä elokuvia!
Tässä varmaan yhdistyy aika luovalla tavalla kaksi yleistä rikoksenvähättelytrendiä: toisaalta nykyisessä asenneilmapiirissä on aika vahvoilla tämä poikkeusyksilöille erivapauksien, erityisesti suhteettomien etuoikeuksien, suominen ja toisaalta yhdistelmä holokaustista selviytyjää ja murhatun vaimon leskeä antanee hänelle hieman samanlaisen aseman yksilötasolla kuin mistä Israel nauttii kollektiivitasolla: taustasta johtuen katsomme kauheuksia läpi sormien. Tämä siis tuohon ymmärrysasiaan - asian hyväksyttävyyden suhteen olen Guardianin kommentaattorin kanssa samoilla linjoilla.
EveryWoman kirjoitti:Lähes jokaisella kerralla kun itselläni oli joku keskustelu (elcon puolelta riitely) hänen kanssaan, ennemmin tai myöhemmin kävi niin, että hän ei enää vastannut varsinaiseen ketjuun mitään, mutta siirtyi muihin ketjuihin heittelemään tähän kinasteluun (sen aiheeseen ja osanottajiin) liittyviä asiattomia sivuhuomautuksia. Samanlaista passiivis-aggressiivista paineiden purkamista harrastaa mm. urpiainen.
Nyt ei kyllä ironia-osoittimeni oikein anna varmaa tulkintaa: onhan tämä tapasi yhdistää minun nimimerkkini pointtiisi siitä, miten keskusteluun osallistumattomista saatetaan joskus tehdä asiattomia sivuhuomautuksia, jonkinlainen diskursiivinen koukku, jolla itseironisen tietoisesti teet itse nimenomaan sitä, mistä syytät muita - vai voitko olla tosissasi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Vertaa minun ja Freddien väliset "asiakeskustelut" ja osan muitten palstalaisten kokema Freddien asiallisuus ja fiksuus.
No niin pertti, yrittäisit vihdoinkin rauhoittua ettei yöunet mene taas. Tarkoituksenani ei ole todellakaan ollut pahoittaa kenenkään mieltä, kaikkein vähiten omaani. Halusin vain tuossa aiemmin herättää halla-ahomaisen kärjistetyillä esimerkeillä hieman seksiturismikriittistä keskustelua, se kun tuntuu olevan maassamme suuri tabu.

Ps. Sinultahan ei ole esim. mamu-keskusteluihin tullut oikeastaan mitään asiallista kannanottoa n. äböuts kolmeen vuoteen, ainoastaan niitä samoja vanhoja "Kuka tuota paskasakkia haluaa Suomeen?" ja "Tämäkin oli tietenkin vain yksittäistapaus?"-onelinereita. Tietenkin väität tämänkin käytöksesi johtuvan vain minusta, vai?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

bedlam kirjoitti:
Edit: Tuli tuosta Polanski-jutusta mieleen kun joku Rolling Stones -yhtyeen kurttusista jäsenistä seukkaili 80-luvulla sen 13-vuotiaan tytön kanssa ihan avoimen julkisesti. Saiko sekään mitään rangaistuksia asiasta? Nehän meni naimisiinkin myöhemmin.
JOS se oli täysin platoninen suhde? Tai jos Britannian lainsäädännön mukaan saa olla "sillai" jo 13-vuotiaana?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kai Nalo kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tarkoitus ei ole puolustella Freddya, vaan pohtia miksei elco tykännytkään vastaavasta menosta silloin, kun se kohdistui häneen itseensä.
Varmaankin siksi, että elco ei ikinä ole vihjaillut hebulin käyttävän maksullisia naisia tai yleensäkään pettäneen puolisoaan.
Ei, ainoastaan että kaveeraisin rikollisten kanssa, ja/tai hyväksyisin rikollisen toiminnan ja hulinoinnin. Niin metsä vastaa kuin kalikka kalahtaa. Kyseisestä keskustelusta kävi myös ilmi että elcon mielestä stereotypisoiminen on ok niin kauan kunhan se ei kohdistu häneen itseensä. Ne tuplastandardit, yeah.

Sinun sanomanasi tuo on muutenkin vähän outoa ottaen huomioon että eräs älyllinen kääpiö nimeltään masa väitti taannoin minun hyväksyvän esim. mamujen tekemät raiskaukset (mites se menikään, olisin taustalla lyömässä innoissani tahtia?) tai että mielestäni mamuja ei tulisi muka tuomita tekemistään rikoksista.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 01.10.2009 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
EveryWoman
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:...onhan tämä tapasi yhdistää minun nimimerkkini pointtiisi siitä, miten keskusteluun osallistumattomista saatetaan joskus tehdä asiattomia sivuhuomautuksia, jonkinlainen diskursiivinen koukku, jolla itseironisen tietoisesti teet itse nimenomaan sitä, mistä syytät muita - vai voitko olla tosissasi?
En itseironisesti mutta tietoisesti.

Katson, että jokainen osoittaa omalla käytöksellään, millainen toiminta häneen itseensä kohdistettuna on ok. Jos joku vinoilee, katson että hän hyväksyy itseensä kohdistuvan vinoilun. Jos joku lyö toista kadulla, minusta on ok mennä väliin vaikka nyrkkien kanssa jos tarve vaatii. Jos joku pettää kumppaniaan, minusta hän ei voi (tai hänen ei kannata) edellyttää että kumppani olisi hänen suuntaansa rehellinen ja uskollinen. Jne.

Tässä ei silti ole kyse silmä silmästä -periaatteesta, joka on eri asia, ja jota en noudata. Yleisesti ottaen olen havainnut toimivaksi, että ikäviä tekoja ei kosteta tekijälle vaan niitä käsitellään muilla tavoin. Joskus pidän kuitenkin hyödyllisenä/mielenkiintoisena kokeilla, tunnistaako joku toimintansa luonteen paremmin, jos sellaista kohdistuu häneen itseensä.
Vastaa Viestiin