Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Onko Teillä merkkiä jota suositte?
Voiko halvalla saada hyviä renkaita?
Voiko halvalla saada hyviä renkaita?
Came here for school, graduated to the high life
Bridgestone ja Michelin.exPertti kirjoitti:Kerro lisää.bliss kirjoitti:-On.
-Todennäköisesti ei, ellei ole hyviä suhteita rengaskauppaan.
Ja ei, en aio esittää mitään teknistä liibalaabaa tai testituloksia mieltymyksen tueksi.
Ex (ei tämä viimeisin) oli aikoinaan duunissa rengasliikkeessä, samasta kaupasta ostan renkaat edelleen ihan mukavalla hinnalla.
Mulla ei ole koskaan ollut autossa "halpis"renkaita.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Kesälle Misukka ja talveen Nokian.
Ja niiden suht uusia malleja. Noin ei päädy ainakaan keskitasoa huonompiin renkaisiin.
Edelliset kesäkumit oli kyllä Pirellit, sopi tähän autoon hyvin muuten paitsi ääneltään.
Ja niiden suht uusia malleja. Noin ei päädy ainakaan keskitasoa huonompiin renkaisiin.
Edelliset kesäkumit oli kyllä Pirellit, sopi tähän autoon hyvin muuten paitsi ääneltään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kunhan pysyttelet niistä Kiinan ihmeistä ulkona, ne voivat olla oikeasti vaarallisia, niitäkun ei mikään viranomainen käsittääkseni testaa.Suvinen kirjoitti:Halvimmat mahdolliset, kesät talvet.
Tekniikan maailma aina niistä varoittelee ja oma henkikulta on ainakin sen verta arvokas etten niitä ota alleni.
-
- Kitisijä
- Viestit: 9426
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
Mitä väliä. Pääasia että sutii hyvin!McJanne kirjoitti:Sikäli kun en väärin ole tulkinnut, aika heikkolaatuset kumit on ollut.Onslow kirjoitti:Ei mitään hajua, eikä edes kiinnostusta. Tai kai ne voisivat jotkut hyvin testeissä pärjänneet okeidot olla.
Enpä ole muten eläissäni renkaita ostellut. Olen yleensä vaihtanut auton ennen kuin uudet renkaat
Tilasin uudet kesärenkaat viime vuonna, Hakka-noksut saksasta viime vuonna sain pari sataa pois setin hinnasta(Olivat tarkoitettu ameriikan markkinoille), talvirenkaat on aika paskat siis kovat mutta kulutuspintaa siissäkin nokioissa on, aiemmin kesärenkaat Michelinit mutta ehkä vain koska valmiiksi alla ja brändi kuuluisin.. Noksut pärjänneet testeissä mutta ei pitäs lukea vaan suomalaisia testejä niissä automiehillä joku vitun isänmaallisuus pumppaa rinnassa ja vääristää arviot? Suomalaiset maailman nopein kansa? Vitut!
Pyyhin Netikettiin..
Kesäkiesissä on etuakselilla GY F1 GSD3:t, jotka ovat oikeen mukava kompromissi äänettömyyttä ja suorituskykyä (varsinkin märällä). Taka-akselilta paukkui toinen kumi naulaan, joten jouduin ostamaan uudet gummit. Yritin saada samanlaiset, muttei ollu enää valikoimissa. Siellä on nyt jotkut kuvioltaan aika vastaavat Dunlopit, jotka tuntuvat vähän löysiltä ja periksiantavilta kovassa ajossa, vaikka ovatkin 255/40-17 kokoa. En ostaisi toiste vaikka muuten ihan ok gummit ovatkin.
Käyttökiesissä on sitten Pirelli P Zero Asimmetricot, jotka ovat melko meluisat, mutta pitävät kuivalla kuin tauti. Märkäpito ei sitten olekaan ihan yhtä huippua. Seuraava sarja taitaa olla jotain vähän edullisempaa ja hiljaisempaa rengasmallia. Ei sitä nyt pappa-autossa tarvitse mun mielestä mitään Ferrareiden ensiasennusrenkaita olla alla.
Talvella mennään Hakkapeliitta vitosilla, jotka ovat tähän mennessä parhaat talvigummit millä on tullut suhailtua.
Käyttökiesissä on sitten Pirelli P Zero Asimmetricot, jotka ovat melko meluisat, mutta pitävät kuivalla kuin tauti. Märkäpito ei sitten olekaan ihan yhtä huippua. Seuraava sarja taitaa olla jotain vähän edullisempaa ja hiljaisempaa rengasmallia. Ei sitä nyt pappa-autossa tarvitse mun mielestä mitään Ferrareiden ensiasennusrenkaita olla alla.
Talvella mennään Hakkapeliitta vitosilla, jotka ovat tähän mennessä parhaat talvigummit millä on tullut suhailtua.
Tsiisus.
Minä en edes muista tai tiedä, minkämerkkiset kondomit on Pikkumustan tietä hivelevän osan päällä. Ihanko oikeasti sen jotenkin jopa Manaaja erottaa pan.. ajotuntumassa??
Minä en edes muista tai tiedä, minkämerkkiset kondomit on Pikkumustan tietä hivelevän osan päällä. Ihanko oikeasti sen jotenkin jopa Manaaja erottaa pan.. ajotuntumassa??
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
On niissä selvästi havaittavia eroja.
Jos vertaan nykyisessä autossani olleita vm2007 Pirelli P7 ja vm 2008 Michelin Primacy HP:tä koossa 205/55-16" ja nopeusluokka V.
Niin mielestäni Pirelli on täsmällisempi, pitää kuivalla paremmin luistoon asti (tosin luisto alkoi äkäisemmin, mikä ei ole hyvä asia), uraherkempi ja äänekkäämpi. Misukka taas mukavampi matka-ajossa pienen ohjausviiveen takia, tuntui aluksi hehtaaripyssyltä Pirellin jälkeen. Misukka tuntuu myös pitävän märällä paremmin, kovin paljoa ei vanheneminen/kovettuminen ehtinyt Pirelliä huonontaa kun kestivät 2 kesää (ainakin yli 40tkm). Misukalla tuntuu myös kuluvan desin vähemmän dieseliä satasella.
Ai niin, nuo Pirellit oli Saksasta ja Teknikens Världin mukaan Italian tekele samasta renkaasta on muuten huonompi paitsi kuivapidoltaa parempi. Vesiliirrossa taisi olla eroa n 10km/h. Tosin saatan muistaa väärin.
On niissä selvästi havaittavia eroja.
Jos vertaan nykyisessä autossani olleita vm2007 Pirelli P7 ja vm 2008 Michelin Primacy HP:tä koossa 205/55-16" ja nopeusluokka V.
Niin mielestäni Pirelli on täsmällisempi, pitää kuivalla paremmin luistoon asti (tosin luisto alkoi äkäisemmin, mikä ei ole hyvä asia), uraherkempi ja äänekkäämpi. Misukka taas mukavampi matka-ajossa pienen ohjausviiveen takia, tuntui aluksi hehtaaripyssyltä Pirellin jälkeen. Misukka tuntuu myös pitävän märällä paremmin, kovin paljoa ei vanheneminen/kovettuminen ehtinyt Pirelliä huonontaa kun kestivät 2 kesää (ainakin yli 40tkm). Misukalla tuntuu myös kuluvan desin vähemmän dieseliä satasella.
Ai niin, nuo Pirellit oli Saksasta ja Teknikens Världin mukaan Italian tekele samasta renkaasta on muuten huonompi paitsi kuivapidoltaa parempi. Vesiliirrossa taisi olla eroa n 10km/h. Tosin saatan muistaa väärin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Melua lukuunottamatta renkaiden erot tulevat parhaiten ilmi ääritilannekäytöksessä. Mulla on noita pokaaleja jokunen kertynyt hyllyyn autoslalomia/sprinttiä harrastellen niin on noita renkaiden käytöserojakin tullut vähän ikäänkuin vahingossa huomioitua.Gat kirjoitti:Tsiisus.
Minä en edes muista tai tiedä, minkämerkkiset kondomit on Pikkumustan tietä hivelevän osan päällä. Ihanko oikeasti sen jotenkin jopa Manaaja erottaa pan.. ajotuntumassa??
Enkä kiellä sitä (paitsi kukkahattutätien kohdalla), että joskus valoisina kesäöinä sitä tulee hakemalla haeskeltua vähän mutkaista ja autiota maalaismaisemaa renkaiden alle ihan vaan jotta voisi viedä autoa turvallisesti vähän lähempänä sen suorituskyvyn rajoja.
No on ne mullakin ihan tunnettuja merkkejä, ei mitään venäläisiä. En vieläkään muistanut kattoo kesärenkaiden merkintää.Manaaja kirjoitti:Melua lukuunottamatta renkaiden erot tulevat parhaiten ilmi ääritilannekäytöksessä. Mulla on noita pokaaleja jokunen kertynyt hyllyyn autoslalomia/sprinttiä harrastellen niin on noita renkaiden käytöserojakin tullut vähän ikäänkuin vahingossa huomioitua.Gat kirjoitti:Tsiisus.
Minä en edes muista tai tiedä, minkämerkkiset kondomit on Pikkumustan tietä hivelevän osan päällä. Ihanko oikeasti sen jotenkin jopa Manaaja erottaa pan.. ajotuntumassa??
Enkä kiellä sitä (paitsi kukkahattutätien kohdalla), että joskus valoisina kesäöinä sitä tulee hakemalla haeskeltua vähän mutkaista ja autiota maalaismaisemaa renkaiden alle ihan vaan jotta voisi viedä autoa turvallisesti vähän lähempänä sen suorituskyvyn rajoja.
Leikkimaasturin kanssa voisi myös harkita kuvioiltaan kompromissia maantie-mutamönkimiskäyttöön.
Mites sitten kitkarenkaat?
Nelkkuun vois käydäkin paljoa haittaamatta.
Mutta olen kuullut, että ympärivuotisen käyttöön ovat joko liian kovaa tai pehmeää kumia (?) niin että kuluvat kesällä liian nopeasti.
Nykyään en vaihda itse ja renkaatkin jätettiin isin kaa suosiolla Vianorin rengashotelliin, koska ainakin ne mun on niin vituttavan painavatkin raahata kerrostalon vintiltä autoon asti ja takaisin.
Viimeksi muokannut Gat, 18.05.2009 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ei ole omakohtaista kokemusta niin en viitsi paljoa yrittää esittää tietävää. Ymmärtääkseni Kumholla kuitenkin on jotain ihan siedettäviä fillareita hinta/laatusuhteeltaan, vaikka harvemmin ihan siellä vertailujen kärjestä heiluvat. Nankang kuulostaa ihan siirappiselta hapanimeläkastikkeelta ja todennäköisesti myös käyttäytyy auton alla sillä tavoin.exPertti kirjoitti:^ Kun kerran vähän on tullut renkaitten kanssa pelattua niin mitä mieltä olet pahan aksioomasta Kumho ja Nankang?
Ei tavalliseen käyttöpeliin mun mielestä kovin erikoisia renkaita alle tarvitse, kunhan ei ole ihan kiinalaiset tai pahimmillaan jotkut uudelleenpinnoitetut. Itse ainakin pisteytän ajomelun ja ohjaustunnon tärkeimmiksi kriteereiksi. Ja siihen tuntoonkin yleensä tottuu, jos se onkin huomattavasti poikkeava kuin aiemmin. Suomen surkeassa kunnossa oleviin meluisiin asvalttiteihin taas ei totu kovin helposti vaan se humina ja kumina maantienopeuksissa ottaa päähän metri metriltä sellaisella asvaltilla josta sidosaineet ovat jo liuenneet jonnekin harmaan sepelin alapuolelle.
Ja Gattis, jätä ne kitkat suosiolla talvikeleille. Kesäkeleillä olosuhteista riippuen esimerkiksi jarrutusmatkat saattavat venyä käytetyillä kitkoilla jopa kaksinkertaisiksi kesäkumeihin verrattuna. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että jos lähdet jarruttamaan kahdeksastakympistä, niin siinä kohtaa kun kesärenkaat ovat jo pysäyttäneet auton, vedät kitkoilla vielä jarrut rutisten 50-60km/h lasissa estettä päin.
Nii no talveksi on toki nastarenkaat. Kesäksi normaalit, ei kitkat.Manaaja kirjoitti:Ja Gattis, jätä ne kitkat suosiolla talvikeleille. Kesäkeleillä olosuhteista riippuen esimerkiksi jarrutusmatkat saattavat venyä käytetyillä kitkoilla jopa kaksinkertaisiksi kesäkumeihin verrattuna. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että jos lähdet jarruttamaan kahdeksastakympistä, niin siinä kohtaa kun kesärenkaat ovat jo pysäyttäneet auton, vedät kitkoilla vielä jarrut rutisten 50-60km/h lasissa estettä päin.
Ja kun en enää itse vaihdakaan, totta kai ne talven nastatkin eikä nastattomat kitkat.
Jotkut vaan käyttää kitkoja ympäri vuoden.
Tuo jarrutusmatkajuttusi oli uusi miinus. Mutta mites kitkat sen takia paskat, että kuluvatkin nopeemmin ja mistä kumin laadusta se johtuu?
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Kitkojen kumiseos on optimoitu pysymään pehmeänä ja pitävänä jopa yli 20 asteen pakkasissa. Kesärenkaiden kumiseos on optimoitu pysymään pehmeänä ja pitävänä 50 astetta lämpimämmässä. Kitkat yksinkertaisesti sulavat kesäkeleillä alle, ja ensimmäisenä niistä sulaa lamellien reunat ja pienet lamelliurat tukkoon, joka pilaa kitkarenkaan käytännössä täysin ihan mille tahansa kelille.Gat kirjoitti:Mutta mites kitkat sen takia paskat, että kuluvatkin nopeemmin ja mistä kumin laadusta se johtuu?
Olen ymmärtänyt Kumhosta saman.Manaaja kirjoitti:Ymmärtääkseni Kumholla kuitenkin on jotain ihan siedettäviä fillareita hinta/laatusuhteeltaan, vaikka harvemmin ihan siellä vertailujen kärjestä heiluvat. Nankang kuulostaa ihan siirappiselta hapanimeläkastikkeelta ja todennäköisesti myös käyttäytyy auton alla sillä tavoin.
Tässä vähän jännitetään kumpaa mahtaa alle olla tarjolla. Vai pitääkö vielä lähteä tarjouslaarista metsästämään merkkikumien loppueriä.
Came here for school, graduated to the high life