Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: No, kieltämättä noi Taunus-PSA -jutut vaikuttaa yhä edelleen aika epätoivoisilta. :D
Nääh, se oli kuitti vaan sun taannoisista huihai-kettuiluistasi.

Tottapuhuen kyllä mulle sun Jagges kelpaisi heti. Ajaisin sen näet välittömästi ME-autoon ja vaihtaisin sillä uuden SantaFe:n 8)

Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Kävimpäs viikonloppuna vilkaisemassa uutta Golf plussaa, oikein mukavan tuntuinen auto ja tarpeeksi tilava perhettäkin ajatellen (sitten joskus tulevaisuudessa) ainoa huono puoli oli hinta, joka oli 30k kohtuullisesti varustettuna, eikä paljon alle olisi jäänyt vaikka turhat kilkkeet (mm park.assist) olisi jättänyt pois.
Otten huomioon senkin miten vähän olisivat vanhasta maksaneet (about 70% on kuulemma kolmessa vuodessa vanhan arvo pudonnut) niin ei tullut kauppoja. Kyllä sitä tuolla erotuksella tulee vanhalla useamman vuoden vielä ajeltua.

Autohan on huono sijoitus mutta ei nyt sentään noin huono luulisi olevan. Oman merkin myyjän mukaan vaihto uuteen melkein vastaavaan olisi syönyt vain vähän päälle 50% ostohinnasta mutta en taida haluta heidän tarjoamaansa autoa kun siitä puuttuu tärkeitä featureita (nimimerkillä automaattiloota olis jees seuraavaan autoon).
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti. Jos se kestäisi yhtä hyvin kuin nykyinen astraali niin se voisi hyvinkin jäädä viimeiseksi kärryksi, ellei sitten loppupeleissä tuli hankittua jotain pippelinpidennysvehjettä jos jostain kumman syystä olisi vielä hengissä.

Kai sitä täytyy alkaa kaivelemaan säästöpossua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Pengo arkistosta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Arkistojen penkominen on pertsan ja hemulin hommaa. Mä en piittaa.
En tiedä miksi minut mainittiin tässä.
Pengo arkistosta.
marcher-flèche :)
Came here for school, graduated to the high life
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Monsieur Manala kirjoitti:Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Huhujen mukaan peugeot 406 tai seiska esitteli tämän kätevyyden. Ilmeisesti skrapaaminenkaan ei ole ihan kevyt juttu.

Tuo on luultavasti vaihdettu kun on huomattu pyyhkimien olevan huonossa kunnossa. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ainakin Audissa toimii niin, että auto offille ja liipasee sviippareiden vipstaakkelia hippasen alas --> sviipparit nousee puoliväliin ikkunaa ja avot, ne on helppo nostaa pystyyn.
Work like a captain, play like a pirate.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Vituttaa niinku ihan vitusti se, ettei auton tuulilasinpyyhkimet nouse kuin noin 5cm ilmaan kunnes osuvat konepellin alaetureunaan. Ihan vitun vaikea pestä sieltä alta autoa ja niitä pyyhkimiä siltä alapuolelta. Vittu! Saatanan englantilaiset insinöörit! Ette osaa mitään! Ihan pelottaa se ajatus, että millä helvetillä noi sulat saa vaihdettua tarvittaessa. Manuaali ei ota asiaan mitään kantaa, eikä pyyhkijöitä voi pysäyttää yläasentoonsa.
Huhujen mukaan peugeot 406 tai seiska esitteli tämän kätevyyden. Ilmeisesti skrapaaminenkaan ei ole ihan kevyt juttu.

Tuo on luultavasti vaihdettu kun on huomattu pyyhkimien olevan huonossa kunnossa. :)
Skrapaaminen nyt ei oo ongelma kun koko lasi lämpiää, mutta huvittais kyllä pestä autoa myös sieltä kourusta vähän perusteellisemmin. Tota viimeistä lausettasi ja sen asiayhteyttä mihinkään en kyllä ymmärtänyt.

Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Monsieur Manala kirjoitti:Skrapaaminen nyt ei oo ongelma kun koko lasi lämpiää, mutta huvittais kyllä pestä autoa myös sieltä kourusta vähän perusteellisemmin. Tota viimeistä lausettasi ja sen asiayhteyttä mihinkään en kyllä ymmärtänyt.

Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Viimeisessä lauseessa pohdin, että edellinen omistaja mieluummin vaihtoi sen kuin pyyhkijät. :)

Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa) ellei sitten Jaggessakin ole sama kuin omassa jossa pyyhkijät tekevät liikkeen loppuun sammutit sitten auton missä kohtaa hyvänsä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Monsieur Manala kirjoitti:Jaggeforumillakaan kukaan ei tunnu tietävän miten moiset saisi yläasentoonsa (ilmeisesti ei siis lainkaan mahdollista), mutta eipä näytä siltä että tuo ketään muuta kuin minua oikeastaan edes häiritsee, ihme kyllä.
Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Ainakin omassani ei pysty jättämään pyyhkäisyä kesken vaan pyyhkäisy menee loppuun auton sammuttamisen jälkeenkin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Ainakin omassani ei pysty jättämään pyyhkäisyä kesken vaan pyyhkäisy menee loppuun auton sammuttamisen jälkeenkin.
Audissa sviipparit on myös siellä "kotelossa" ja tolla keinolla ne nostetaan siihen puoliväliin, jos haluaa vaikka vaihtaa uudet sulat tai nysvätä niiden kanssa jotain muuta.
Work like a captain, play like a pirate.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Viimeisessä lauseessa pohdin, että edellinen omistaja mieluummin vaihtoi sen kuin pyyhkijät. :)
Nääh. Erinomaisessa kunnossa ovat vielä.
Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Ööh...milläs muulla keinolla kuvittelet niitä ihan ensimmäisenä yritettävän jättää sinne yläasentoon?

Vesper kirjoitti:Eikö mun kikka muka toimi, hähhähhäh??
Eieiei toimi! Oon yrittäny avain virtalukossa off-asennossa ja kokonaan irti lukosta tökkiä viiksestä kertapyyhkäisyjä ja kaikkia muitakin mahdollisia pyyhkäisyjä, mutta ei ne inahdakaan, ennenkuin on virrat käännetty päälle niin että mittariston valoarmeija herää. Ja sen jälkeen kun tökkää kertapyyhkäisyn (tai mitä tahansa muuta), pyyhkijät suorittavat pyyhinnän loppuun asti vaikka repisit avaimen virtalukosta 0.2 sekuntia siitä kun se pyyhin lähtee liikkeelle.

Ainoa keino kai repiä joku sulake irti sopivassa kohtaa. Tai akku. Tai ajaa auto järveen pyyhkijät jatkuvasti viipottaen ja toivoa oikosulkua oikeaan kohtaan sykliä.

Kaikissa aiemmissa autoissani pyyhkijät ovat kyllä jääneet yläasentoonsa virtojen poisottamisen yhteydessä, ja tätä kikkaa olen muuten käyttänyt aina mm. autopesuun ajaessa. Tulee sulatkin pestyä ja harjat pesevät lasin paremmin sulkien lepopaikasta. Suosittelen. :-p
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 15.04.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Automaalaamo auttaa ! Värivalikoima lähes rajaton.
Niin, maksaa muutaman tonnin. Jos hinta kauhistuttaa pääset Miranolia sutien halvemmalla
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Oletan, että tuossa Vesperin logiikassa voisi ollakin jotakin ideaa (katkaista virrat kun pyyhkijät ovat yläasennossa)
Anteeks vaan mutta mun logiikka ei kyllä ollut tämä. Väännän nyt vielä rautalangasta (vaikkei Jaggessa toimikaan).

a) Virrat pois autosta
b) Hipaisu pyyhkijöiden viikseen alaspäin
c) Tsädäm, joku insinööri on ollut niin fiksu (ainakin Audi-inssi), että sviipparit nousevat "kotelostaan" noin puoliväliin tuulilasia.

Ei siis todellakaan mitään pyyhkijät päälle ja paniikinomainen virrankatkaisu pyyhkijöiden ollessa sopivalla tasolla. Daah!

Ja Manikselle: jos toi ei toimi, paskan möivät :] Osta Audi!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Anteeks vaan mutta mun logiikka ei kyllä ollut tämä. Väännän nyt vielä rautalangasta (vaikkei Jaggessa toimikaan).

a) Virrat pois autosta
b) Hipaisu pyyhkijöiden viikseen alaspäin
c) Tsädäm, joku insinööri on ollut niin fiksu (ainakin Audi-inssi), että sviipparit nousevat "kotelostaan" noin puoliväliin tuulilasia.

Ei siis todellakaan mitään pyyhkijät päälle ja paniikinomainen virrankatkaisu pyyhkijöiden ollessa sopivalla tasolla. Daah!
Jaa, että joku oikeasti olisi ajatellut tuota asiaa. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.
Came here for school, graduated to the high life
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Bluntly kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Kyllä tuo Insignia sports tourer kiinnostaisi kohtuullisesti.
Ongelmaksi toki muodostuu ettei tuota saa vihreänä.
Miksi sen täytyy olla vihreä? Jopa minusta - jonka lempiväri on vihreä - se näyttää värinä autossa kamalalta.

Musta toimii farmareissa aina.

Ja audiin en vaihda, ne on kalliita!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pulkannaru kirjoitti:Monessa Jagessa BRG toimii hyvin, ellei paremmin.
Mutta ei noissa nykymalleissa, sellasissa Lordi Von Kikkelskokkelström-malleissa kyllä.

Edit: XJ-sarja siis, ei ehkä auennut kaikille.
Viimeksi muokannut Vesper, 15.04.2009 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Aston Martin in BRG

Menisihän tuokin. Ja perusautokin menisi ns. myrkynvihreänä ei muuten.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pulkannaru kirjoitti:^
tuo ei taida olla BRG. Ainakaan perinteinen sävy, jota tarkoitin.
Ajattelin ihan samaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin