Njoo, mutta toi tosiaan riippunee aika paljon järjestelmästä. Esimerkiksi duunivolkkarin (2007 vm) ESP toimii varsin karheasti rouskuttaen niinkin tuoreeksi järjestelmäksi, eikä tosiaan oikein tunnu ottavan huomioon ohjauspyörän asentoa siinä vaiheessa kun aletaan puskemaan ja kuski yrittää tilata lisää kääntöä kääntämällä rattia. Yliohjautuvuuden sen sijaan taltuttaa ihan kohtuullisesti, mutta samalla kyllä kaiken vauhdin pois syöden. Omassa kinnerissä sen sijaan toi ratin asento toimii todella tehokkaasti järjestelmän ohjeistajana, ja saa auton helposti jopa reilusti yliohjaavan tuntuiseksi mutta silti kontrollissa pysyväksi, jos rattia vain kääntää epätoivoisesti enemmän ja enemmän.exPertti kirjoitti:No, käytännössähän homma menee niin, että järjestelmään alkaa jonkin verran epäluuloisinkin jossakin vaiheessa luottaa ja kieltämättä kaupunkiliikenteessä on joskus kätevä jos löytyy hieman "ekstrapitoa".
Eli lapikas lattiaan, mutta itse olen kyllä koettanut ymmärtää yleiset fysiikan lait eli esim. puskemista järjestelmä ei aina saa hanskattua.
Toi lapikas lattiaan -metodi muuten toimii aika huonosti automaateissa, sillä tähän mennessä kaikki testatut automaatit kierrättävät turhaan joka vaihteella konetta sinne punarajalle asti ennen isommalle vaihtamista, vaikka mitään pitoa ei olisikaan, kierrokset nousisivat todella hitaasti, ja isommalle voisi vaihtaa jo 2000 kierroksessa niin että seuraavallakin vaihteella voima riittäisi sudittamaan renkaita silmittömästi. Tosin jos sitä pitoa sitten yhtäkkiä alkaisi olemaankin, tilauksessa olisi täyskaasu, ja kone kävisi pienillä kierroksilla, niin vetäisi sekin tietty ATK-aivot solmuun taas.