Ei-toivottu raskaus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Madonna kirjoitti:Siis täh ?
Mitä nyt en vaan osaa ?


Koetin siinä kommentissani, josta lainattua osaa taivastelit sanoa melko tarkalleen nuo samat asiat jotka itse kerroit.

Juu, koetan lopettaa spämmäilyn. Anteeksi. On kuitenkin vakava henkilökohtainen asia kyseessä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Hmm .. vaikka en uskokaan että lapsia olisi mitenkään välttämätöntä saada/tehdä jne. jotta elämä olisi täyttä ja hyvälaatuista, niin uudelleen luettuani tuon kommentin josta irroitettuun osaan totesin Uhhuh, huomaan olevani siinä mielessä samaa mieltä että ulkoisista olosuhteista irroitettuna on lapsen saaminen noin yleisesti ihan positiivinen juttu eikä negaamiseen sinänsä ole syytä.

Toisaalta toimiva parisuhde auttaa paljon myös siinä myllerryksessä jonka tuleva vanhemmuus mieleen tuottaa.
Ja toisaalta taas parisuhde saattaa olla muuten toimiva muttei toimikaan kaikissa tilanteissa, kuten raskausajan erilaisessa kokemisessa miehenä ja naisena, isänä ja äitinä.

Sitten tulee mieleen että jos ei asuta yhdessä eikä yritetä sitä pariskuntakuviota niin kovasti, on ehkä paremmat mahdollisuudet saada tukea ja antaa sitä, kun ei riippuvuus ole mikään valmis kuvio josta raskauden aikana revittäisiin sitten kaikki mahdollinen irti.

Ei tuo ole välttämättä ollenkaan huono asetelma tuo aloittajan kuvailema, kun aattelee.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Ei-toivottu raskaus

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Madonna kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parempi lapsi huonossa tilanteessa kuin ei lapsia ollenkaan.

Huhhuh.


Mieti lainaustasi tekstistäni sen jälkeen kun olet saanut yhden oman.

Kaksi omaa ja sama : Huhhuh. :roll:

None, mutta sen verran sentään järkeä jäljellä että: huhhuh.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Madonna kirjoitti:Tälle aloittajalle sen sijaan sanoisin että ne on eri asioita nuo vanhemmuus ja parisuhde, ja ne kannattaa erillisinä pidelläkin.

Jos teillä ei parisuhde ole välttämättä kaikkein parhaalla tolalla, niin se ei estä teitä olemasta mitä parhaita vanhempia yhdessä.


Komppailu on aika pölöö, mutta tälle on nyt pakko antaa respektii. :komp: Näinhän se menee.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Monsieur Manala

Re: Ei-toivottu raskaus

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parempi lapsi huonossa tilanteessa kuin ei lapsia ollenkaan.

Huhhuh.

Mieti lainaustasi tekstistäni sen jälkeen kun olet saanut yhden oman.

Ottamatta minkään näköistä kantaa Suvisen tai muidenkaan tilanteeseen, ei mulla tarvitse olla ensimmäistäkään lasta ilman että tajuan sen että huonossa ja stressaavassa tilanteessa jossa vanhempi ei ole onnellinen ja tyytyväinen, ei vanhempi ole välttämättä kovin hyvä vanhempi lainkaan. Joten tuon kaltainen yleistävä elämänviisaus minkä tuossa ylhäällä rustasit on ehkä spedeintä ja itsekkäintä mitä olen pitkään aikaan nähnyt. Mä olen ainakin mieluummin ilman lapsia kuin paska faija lapselleni edes vahingossa. Ja kaikki eivät ihan oikeasti osaa olla loistavia vanhempia silloin kun elämäntilanteet ovat huonoja. Itse asiassa kehtaisin väittää että useimmat eivät.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Joo vitun typerää. Kuulostaa siltä kuin lasta voisi käyttää suhteen korjaajana ja sitten ihmetellään, kun se ei onnistunutkaan. Hyvä toki jälkeenpäin sanoa, että lapsi on hieno asia, ettei oma typeryys tule ilmi. Totuus kuitenkin on, että kivointa on jos lapsella on kaksi vanhempaa saman katon alla panemassa toisiaan ja vielä erilaisilla elimillä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Riemumieli kirjoitti:Joo vitun typerää. Kuulostaa siltä kuin lasta voisi käyttää suhteen korjaajana ja sitten ihmetellään, kun se ei onnistunutkaan. Hyvä toki jälkeenpäin sanoa, että lapsi on hieno asia, ettei oma typeryys tule ilmi. Totuus kuitenkin on, että kivointa on jos lapsella on kaksi vanhempaa saman katon alla panemassa toisiaan ja vielä erilaisilla elimillä.

WORD!
Mun mistään tietämätön ja seurustelematon ja tekopyhä mutta oikeasti tuntemani kanta siis on..

Että vittu tässä maailmassa ei olisi yhtään perhettä, jossa lapsilla olisi molemmat, vieläpä omat biologiset vanhemmat saman katon alla ja perheenä.. jos aina vanhemmat olisi miettineet kuukauden välein, että viihdyttääkö tuo kumppani minua varmasti tarpeeksi, vai löydänkö vielä ihkumman.

Himot ja ensirakkaus hiipuu noin kolmessa vuodessa. Ihka oikeiden tutkimusten mukaan miehen testosteronitaso laskee (hyi helvetti!) kun miehellä on pieni lapsi. Jolloin mies menettää halunsa paneskella ympäriinsä ja tulee outo tarve hoivata omaa pentuaan. Sen jälkeen taas testotaso nousee, ja mies haluaa taas panna kaikkea liikkuvaa (Kuten minäkin, mutten saa). No, Wanhoina HyWinä Aikoina asia toimi niin, että nainen oli jo sen kolmen vuoden sisällä uudestaan paksuna sille miehelle! RAmen ja ehkäisy on Saatanasta :D
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Vastaa Viestiin