Rekkakuskien sabotaasitorstai

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SikaMika kirjoitti:Onneksi ei sentään kakkakuskien sabotaasi. Heillä olisi paljon enemmän potentiaalia kunnon kepposiin!
Eipä paljoa lämmitä niitä jotka kuopataan tempauksen takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Onneksi ei sentään kakkakuskien sabotaasi. Heillä olisi paljon enemmän potentiaalia kunnon kepposiin!
Eipä paljoa lämmitä niitä jotka kuopataan tempauksen takia.
Ketkä kuopataan?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

SikaMika kirjoitti: Ketkä kuopataan?
Liikenteen hidastaminen ei voi tarkoittaa muutaQ paljon ohitustilanteita. Ohitustilanteet nostavat onnettomuuden riskiä. Kiukkuisia autoilijoita tiet täynnä, ei tiedä hyvää.

Mitenköhän hälytysajoneuvojen meno....
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.
Nääh. Lapsiperheenkin turvana on kaistallaan puskurina toimiva rekkajono. Suosittelen lapsiperheillekin polkupyöräilyä.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Joo, no täällä ainakin aikaistettiin lähtöä jo ihan varmuuden varoiksi. Kiva matka ajaa, jos tiellä on tupeksimassa porukkaa. :evil:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Yönmustaritari

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

exPertti kirjoitti:Ajatuksia puolesta ja vastaan?

Oma ajatus on, että en suoranaisesti ole menossa mihinkään mutta epäilen työpaikkani ja kodin väliä ajatellen joutuvani mahdolliseen pahaan ruuhkaan kotimatkallani.

Aion varata jotakin viskottavaa autoon jos protesti toteutuu ja koetan heittää niillä rekkojen tuulilaseihin jos matkani tämän takia pysähtyy.
Pelkkää kiusantekoa asiaan täysin osattomien niskaan, ensin ajattelin mutta sitten iltasella lyödessäni menovettä isolohkolle tankillisen ja maksaessani siitä ~550km ilosta etukäteen rapiat 110€ liityin sittenkin protestin puoltajiin.

Samaisella tankillisen hinnalla sain ajoharjoitteluaikoinani vain puolisen tankkia bensiiniä mutta koko pirssi tuli kaupan päälle.

Kyllä näillä bensan hinnoilla on pakko lähteä protestiä puoltamaan vaikka olisikin alla jokin vähemmän kuluttuva kiesi.
Herra Manala

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
elco

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

aasi kirjoitti:Mulla on sellainen tuntuma että Suomessa on velkojien ts. rahoittajien asema vähän liian hyvä tämänkaltaisissa tilanteissa. Luultavasti suurin osa näistä yhdenmiehen yrittäjistä pyörittävät kommandiittiyhtiötä ja vastaavat yhtiön veloista omaisuudellaan.

Rahoittajan riski on laskettu törkeän alas, kun vakuudeksi voi laskea niin omakotitalon kuin "velkaorjan" tulevan työnkin. Nurinkurista, kun rahoittajalla on todennäköisesti huomattavasti paremmat edellytykset selvittää toiminnan riskit kuin yksittäisellä rekkamiehellä. Systeemi on oikeastaan rakentunut niin että lopulta väistämättä syntyy epäterve tilanne - rahoittajien kannattaakin houkutella mahdollisimman paljon yrittäjiä kilpailemaan, jotta pääsevät niihin omakotitaloihin käsiksi..

Pankeille on tehty rahanpainaminen Suomessa aivan liian helpoksi.
Kyllä rahoittajan, oli se sitten pankki tai rahoitusyhtiö, liiketoiminta perustuu edelleenkin siihen, että myönnetään rahoitusta yrittäjälle sillä olettamuksella, että yrittäjä hoitaa lainansa normaalisti takaisinmaksuaikana. Ei siinä haluta ketään velkaorjuuttaa, eikä kenenkään omakotitaloa myydä tai muulla tavoin hyötyä yrittäjän hädänalaisesta asemasta, koska näistä kaikista ”ylimääräisistä” operaatioista aiheutuu vaivaa ja kustannuksia myös rahoitusyhtiölle. Maksava asiakas ja pitkä takaisinmaksuaika on ainakin pankille hyvä yhtälö.

Ja kyllä yrittäjä yleensä tuntee bisneksensä rahoittajaa paremmin. Rahoittaja joutuu perustamaan harkintansa julkisesti saataviin tietoihin sekä yrittäjän ilmoitukseen.
NuoriDaavid

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Tämähän suomalaista riisikupilla ajajaa hämmensi jo 80-luvun lopulla, kun pikkulohkossa oli se 6 litran moottori. Isolohko on sitten siitä ylöspäin ad Cadillacin 8,2 litrainen.
Yönmustaritari

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

elco kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle
:krooh: Ehkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.

Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Mmmmmmmutinaa...No ei oo ei.. Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.
Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.
Älä nyt maalaa piruja seinille. Tässä mitään kuitenkaan tapahdu. Ja jos bensanhinnan alentaminen vaatii muutaman uhrautumisen niin olkoon sitten niin. Suuremman hyvän puolesta sano.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Bhven kirjoitti:isohko lohko
http://www.spainvia.com/Merlincar.htm
Nih. Mukien lukumäärää ottamatta huomioon 1,4-litrainen 8-venttiilinen moottori puskee Honda Jazzissa ihan ok.
elco

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Yönmustaritari kirjoitti: Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.
Vastustan vakiintuneen terminologian väärinkäyttöä keekoilutarkoitukseen. Minulla on pikkulohko, jossa on 5967cc.

Bensa maksaa täälläkin jo euron litralta, perkele.
Herra Manala

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

elco kirjoitti:Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Mjoo. Tosin onhan toi lohkojako muillekin valmistajille vakiintunut. Kyseessähän on vain isompi peruslohko, josta sitten porauksen halkaisijan ja iskunpituuden perusteella otetaan sen verran kuutioita kuin tykätään. Yhteisenä ehtona on kuitenkin kaikilta valmistajilta 8 sylinteriä ja noin 7 litran rajapyykki.

Moni muuten kuvittelee, että isolohko olisi automaattisesti iskutilavuudeltaan suurempi kuin pikkulohko. Näinhän ei aina ole, sillä esimerkiksi Fordilla on ollut 6.4 litrainen, lyhytiskuinen isolohko tarjolla Mustangiin 60-luvun lopulla, ja toisaalta taas pitkäiskuisia, "stroukattuja" Windsor-pikkulohkoja näkee jopa yli 7 litran iskutilavuuteen saakka.

Joka tapauksessa jos pellin alla liikutellaan ilma-bensiiniseosta 7 litran sijaan 2.7 litraa yhdellä kampikierroksella vajaiden sylintereiden voimin, niin isolohkokeekoilu alkaa tosiaan jo koskoo korvaan ja pahasti. Efekti on suurin piirtein sama kun pörhältäisi Mc Bandidosin parkkiin Suzuki PV:llä, jossa on ylikokoon porattu kasikymppisen pytty.
Vastaa Viestiin