Eipä paljoa lämmitä niitä jotka kuopataan tempauksen takia.SikaMika kirjoitti:Onneksi ei sentään kakkakuskien sabotaasi. Heillä olisi paljon enemmän potentiaalia kunnon kepposiin!
Rekkakuskien sabotaasitorstai
Nääh. Lapsiperheenkin turvana on kaistallaan puskurina toimiva rekkajono. Suosittelen lapsiperheillekin polkupyöräilyä.Bluntly kirjoitti:Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Pelkkää kiusantekoa asiaan täysin osattomien niskaan, ensin ajattelin mutta sitten iltasella lyödessäni menovettä isolohkolle tankillisen ja maksaessani siitä ~550km ilosta etukäteen rapiat 110€ liityin sittenkin protestin puoltajiin.exPertti kirjoitti:Ajatuksia puolesta ja vastaan?
Oma ajatus on, että en suoranaisesti ole menossa mihinkään mutta epäilen työpaikkani ja kodin väliä ajatellen joutuvani mahdolliseen pahaan ruuhkaan kotimatkallani.
Aion varata jotakin viskottavaa autoon jos protesti toteutuu ja koetan heittää niillä rekkojen tuulilaseihin jos matkani tämän takia pysähtyy.
Samaisella tankillisen hinnalla sain ajoharjoitteluaikoinani vain puolisen tankkia bensiiniä mutta koko pirssi tuli kaupan päälle.
Kyllä näillä bensan hinnoilla on pakko lähteä protestiä puoltamaan vaikka olisikin alla jokin vähemmän kuluttuva kiesi.
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolle

Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.Herra Manala kirjoitti:Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolleEhkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Kyllä rahoittajan, oli se sitten pankki tai rahoitusyhtiö, liiketoiminta perustuu edelleenkin siihen, että myönnetään rahoitusta yrittäjälle sillä olettamuksella, että yrittäjä hoitaa lainansa normaalisti takaisinmaksuaikana. Ei siinä haluta ketään velkaorjuuttaa, eikä kenenkään omakotitaloa myydä tai muulla tavoin hyötyä yrittäjän hädänalaisesta asemasta, koska näistä kaikista ”ylimääräisistä” operaatioista aiheutuu vaivaa ja kustannuksia myös rahoitusyhtiölle. Maksava asiakas ja pitkä takaisinmaksuaika on ainakin pankille hyvä yhtälö.aasi kirjoitti:Mulla on sellainen tuntuma että Suomessa on velkojien ts. rahoittajien asema vähän liian hyvä tämänkaltaisissa tilanteissa. Luultavasti suurin osa näistä yhdenmiehen yrittäjistä pyörittävät kommandiittiyhtiötä ja vastaavat yhtiön veloista omaisuudellaan.
Rahoittajan riski on laskettu törkeän alas, kun vakuudeksi voi laskea niin omakotitalon kuin "velkaorjan" tulevan työnkin. Nurinkurista, kun rahoittajalla on todennäköisesti huomattavasti paremmat edellytykset selvittää toiminnan riskit kuin yksittäisellä rekkamiehellä. Systeemi on oikeastaan rakentunut niin että lopulta väistämättä syntyy epäterve tilanne - rahoittajien kannattaakin houkutella mahdollisimman paljon yrittäjiä kilpailemaan, jotta pääsevät niihin omakotitaloihin käsiksi..
Pankeille on tehty rahanpainaminen Suomessa aivan liian helpoksi.
Ja kyllä yrittäjä yleensä tuntee bisneksensä rahoittajaa paremmin. Rahoittaja joutuu perustamaan harkintansa julkisesti saataviin tietoihin sekä yrittäjän ilmoitukseen.
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Tämähän suomalaista riisikupilla ajajaa hämmensi jo 80-luvun lopulla, kun pikkulohkossa oli se 6 litran moottori. Isolohko on sitten siitä ylöspäin ad Cadillacin 8,2 litrainen.elco kirjoitti:Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.Herra Manala kirjoitti:Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolleEhkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Mmmmmmmutinaa...No ei oo ei.. Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.elco kirjoitti:Tähän piti minunkin jo puuttua, mutten työkiireiltäni ehtinyt.Herra Manala kirjoitti:Yönmustaritari kirjoitti:isolohkolleEhkä käynnistysmoottorien sarjassa.
Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Älä nyt maalaa piruja seinille. Tässä mitään kuitenkaan tapahdu. Ja jos bensanhinnan alentaminen vaatii muutaman uhrautumisen niin olkoon sitten niin. Suuremman hyvän puolesta sano.Bluntly kirjoitti:Esimerkiksi sitä onnetonta lapsiperhettä, joka tulee vastakkaista kaistaa kun random bemarikuski kyllästyy matelemaan kilometrin jonon perässä.SikaMika kirjoitti:Ketkä kuopataan?
Nih. Mukien lukumäärää ottamatta huomioon 1,4-litrainen 8-venttiilinen moottori puskee Honda Jazzissa ihan ok.Bhven kirjoitti:isohko lohko
http://www.spainvia.com/Merlincar.htm
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Vastustan vakiintuneen terminologian väärinkäyttöä keekoilutarkoitukseen. Minulla on pikkulohko, jossa on 5967cc.Yönmustaritari kirjoitti: Tulkinta käsittää isolohkon mallisarjaan korkeintaan muutaman suurimman kiuas-valmisteen. Keskiluokka, sitä pienemmän ja kaikki nelimukiset kattilat kuuluu pikkulohkoihin. Ahdettuina JA ilman.
Bensa maksaa täälläkin jo euron litralta, perkele.
Re: Rekkakuskien sabotaasitorstai
Mjoo. Tosin onhan toi lohkojako muillekin valmistajille vakiintunut. Kyseessähän on vain isompi peruslohko, josta sitten porauksen halkaisijan ja iskunpituuden perusteella otetaan sen verran kuutioita kuin tykätään. Yhteisenä ehtona on kuitenkin kaikilta valmistajilta 8 sylinteriä ja noin 7 litran rajapyykki.elco kirjoitti:Eikös isolohko ole kenraalimoottorien isompi mylly, joka oli 7,4 litraisena joskus C3 Vettessä? Onko yönmustalla ritarilla sellainen? Jos on niin respekt. Jollei niin mitä tämä paskapuhe oikein meinaa?
Moni muuten kuvittelee, että isolohko olisi automaattisesti iskutilavuudeltaan suurempi kuin pikkulohko. Näinhän ei aina ole, sillä esimerkiksi Fordilla on ollut 6.4 litrainen, lyhytiskuinen isolohko tarjolla Mustangiin 60-luvun lopulla, ja toisaalta taas pitkäiskuisia, "stroukattuja" Windsor-pikkulohkoja näkee jopa yli 7 litran iskutilavuuteen saakka.
Joka tapauksessa jos pellin alla liikutellaan ilma-bensiiniseosta 7 litran sijaan 2.7 litraa yhdellä kampikierroksella vajaiden sylintereiden voimin, niin isolohkokeekoilu alkaa tosiaan jo koskoo korvaan ja pahasti. Efekti on suurin piirtein sama kun pörhältäisi Mc Bandidosin parkkiin Suzuki PV:llä, jossa on ylikokoon porattu kasikymppisen pytty.