Rakastamisen myöntäminen ja sen tuskallisuus.

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Suvinen kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Kauheinta on se jos toinen kertoo rakastavansa jo parin viikon jälkeen ja itse ei ole vielä yhtään varma. Mitä siihen pitäisi vastata? Kiitos?
Samaa olen miettinyt joskus. Mikä se oikea vastaus siihen olis? 'Anna mä mietin tätä viikon?'
Multa varmaan lipsahtaisi epäileväinen "ootko nyt ihan varma..?"
Mä taas haluaisin keskustella siitä miten eri tavalla voi asioista ja tunteista ajatella, mitä se sana rakastaa merkitsee sille toiselle ja olisiko se rakastunut ehkä lähempänä kuitenkin. Oltaisiinko sittenkin vähän samoilla fiilislinjoilla, eikä karkuun ehkä tarvitsisikaan kipittää niin kovaa... Sovittaisiin ehkä yhdessä millä sanoilla kuvailla fiiwiksii.

Mä rakastuin kolmannella, no ehkä tokalla tapaamisella. Taisin kirjottaa sen tekstiviestiin, noin sadanteenneljänteenkymmenenteenyhdeksään. Nykyään tulee silloin tällöin niitä tunteita, joita silloin vuosia sitten. Nappasee vatsasta ja kutittaa pikkuvarvasta, heikottaa olla lähellä mutta kauemmaskaan ei itseään saa. Tulee sanottua tänään oon vähän rakastunut suhun.

Onneks ei tuu päivittäin, en kykene rakastuneena suoriutumaan pakollisista jutuista.
mustanikki

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

RolloTomasi kirjoitti:
mustanikki kirjoitti: Kai jossain mielen perukoilla uinuu lapsellinen toive, että jonain päivänä jotain ihmeellistä kautta tuo toinen tajuaakin mitä tunnen.. ja vastaa siihen? Ehkä maailma muuttuu ja kaikki onkin mahdollista. Ehkä? Onko?
Toki kaikki on mahdollista, mutta jos toisen tunteiden muuttuminen vaikuttaa helvetin epätodennäköiseltä (en tiedä tilannettasi tarkemmin), niin mitä nopeammin lähdet, sen parempi. Tuo tilanne voi hajottaa ihmisen aika pahasti.
Niin. En todellakaan tiedä toisen osapuolen tunteista, en uskalla ajatella asiaa! Välillä uskon, että pakkohan sen on jotain tajuta, kun tuntuu että se paistaa minusta läpi kirkkaasti. Olen kyllä melko hyvä peittämään tunteitani, mutta viime aikoina olen jossain kummallisessa masokistisessa puuskassa useammin kuin kerran tietoisesti sanoin ja elein vihjannut yhtä sun toista. Sillä lailla, että ulkopuolinen ei varmasti tajuaisi, mutta kyllä hän tajuaisi, jos vain haluaisi katsoa. Tilanne on melko hämmentävä, koska välillä olen ihan varma, että hän viestii takaisin samanlailla. Keskustelut, joita käymme, tuntuvat pursuavan eri tasoja ja tapoja ymmärtää ääneen lausutut ja lausumattomat vivahteet. Toisina päivinä olen lähes varma, että se tietää, ymmärtää ja ehkä jopa tuntee samoin; toisina päivinä taas soimaan itseäni herkkäuskoisuudesta ja ylivilkkaasta mielikuvituksesta.

Lähteminen ei tule kysymykseen, koska kyseessä on työn merkeissä tuntemani ihminen ja vältteleminen ei ole mahdollista kuin työpaikkaa vaihtamalla. Lisäksi hän on ensisijaisesti ja ennenkaikkea yksi parhaista ystävistä, joita minulla on koskaan ollut. Siksi ilomielin pidän suuni tunteilta tukossa ystävyyden menettämisen pelossa. En osaa ajatellakaan millainen aukko elämääni tulisi jos hän siitä nyt katoaisi.

Pitikin taas alkaa avautua, ja vielä anonyymisti. Ei voi mitään, en pysty pitämään tätä sisälläni enää kauaa.
plumps

Viesti Kirjoittaja plumps »

mustanikki kirjoitti: Pitikin taas alkaa avautua, ja vielä anonyymisti. Ei voi mitään, en pysty pitämään tätä sisälläni enää kauaa.
Sitä vartenhan nämä foorumit ovat! Ja mikäs sen turvallisempi kuin anonyymisti. Eikä kukaan meistä ole toista kummempi, joten ei tarvitse häpeillä. Avautuminen helpottaa.

Varoituksen sananen: suhdetta ei kannata rakentaa sanojen varaan.
Kauniilla sanoilla voi kutoa salakavalasti verkon toisen ympärille ja alkaa käyttää hyväksi toisen narsistista heikkoutta.
"Rakastan sinua" on oikeasti kysymys, jolla aletaan hallitsemaan toista. Ennemmin tai myöhemmin tällainen suhde kariutuu ja monesti vielä sirpaleisin seurauksin.
chevilyn

Viesti Kirjoittaja chevilyn »

RolloTomasi kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Kauheinta on se jos toinen kertoo rakastavansa jo parin viikon jälkeen ja itse ei ole vielä yhtään varma. Mitä siihen pitäisi vastata? Kiitos?
Samaa olen miettinyt joskus. Mikä se oikea vastaus siihen olis? 'Anna mä mietin tätä viikon?'
Siihen kai vastataan "Tiedän" eli enkuksi "I know."
Olen suoltanut paniikissa häkellyttävän älykkäitä vastauksia kuten esim. kiitos, aijaa ja okei :oops:
Lyrica

Viesti Kirjoittaja Lyrica »

Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi vai voiko ne kulkea käsi kädessä? Ja mistä pitäisi tietää onko vaan ihastunut vaiko sitten rakastunut?

Luulen, että sanoisin asian ääneen, jos tietäisin mitä rakkaus on. Mun en tiedä tiedänkö.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lyrica kirjoitti:Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi
Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2579
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Herra Manala kirjoitti:
Lyrica kirjoitti:Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi
Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Tajusin juuri, että rakastan teitä kaikkia.
Nyt penikseni on fantastinen!
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:Kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Kuolematon line. *ennustaa*
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Kuolematon line. *ennustaa*
Mikä tuo sun avattaresi oikein ?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Mikä tuo sun avattaresi oikein ?
Alaston "enkeli" negana :P
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mikä tuo sun avattaresi oikein ?
Alaston "enkeli" negana :P
On kyllä melkoinen mustetahratesti.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mikä tuo sun avattaresi oikein ?
Alaston "enkeli" negana :P
On kyllä melkoinen mustetahratesti.
Kts. galleriasta tarkennus, saatat hahmottaa jotain :D
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Alaston "enkeli" negana :P
On kyllä melkoinen mustetahratesti.
Kts. galleriasta tarkennus, saatat hahmottaa jotain :D
No jåå, nyt alkoi seisomaan.
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

RolloTomasi kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
Camilla kirjoitti:Kauheinta on se jos toinen kertoo rakastavansa jo parin viikon jälkeen ja itse ei ole vielä yhtään varma. Mitä siihen pitäisi vastata? Kiitos?
Samaa olen miettinyt joskus. Mikä se oikea vastaus siihen olis? 'Anna mä mietin tätä viikon?'
Siihen kai vastataan "Tiedän" eli enkuksi "I know."
Mielestäni paljon parempi olisi vastata "Fuck you" eli suomeksi "Älä nyt viitsi" niin ei jää epäselväksi että toinen haluaa miettiä asiaa vielä toiset kaksi viikkoa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
Lyrica kirjoitti:Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi
Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Entä jos omistaa tiskikoneen?
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Lyrica kirjoitti:Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi
Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Entä jos omistaa tiskikoneen?
String.replace("tiskaa", "täyttää / tyhjentää tiskikoneen");
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Siinä vaiheessa kun ei enää jaksa nussia, mutta on ihan kiva että joku muukin tiskaa välillä.
Entä jos omistaa tiskikoneen?
String.replace("tiskaa", "täyttää / tyhjentää tiskikoneen");
Teenks mä muka sellastakin? En oo huomannu.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Entä jos omistaa tiskikoneen?
String.replace("tiskaa", "täyttää / tyhjentää tiskikoneen");
Teenks mä muka sellastakin? En oo huomannu.
Kommenttini oli tarkoitettu tulkittavaksi yleisellä tasolla, ei yksityisellä.
P.S. Mä teen.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Elukka kirjoitti: String.replace("tiskaa", "täyttää / tyhjentää tiskikoneen");
Teenks mä muka sellastakin? En oo huomannu.
Kommenttini oli tarkoitettu tulkittavaksi yleisellä tasolla, ei yksityisellä.
Pitäisihän yleisen tason päteä myös yksityiseen, kai...
P.S. Mä teen.
Hmmm... Ookssä mun kotiorja sit kuitenkin?
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
P.S. Mä teen.
Hmmm... Ookssä mun kotiorja sit kuitenkin?
*tyks :h: *
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Alaston "enkeli" negana :P
On kyllä melkoinen mustetahratesti.
Kts. galleriasta tarkennus, saatat hahmottaa jotain :D
Kivat tissit. Saattaisi mennä hetki ennenkuin rakastuminen muuttuisi rakkaudeksi.
plumps

Viesti Kirjoittaja plumps »

Lyrica kirjoitti:Missä vaiheessa sit rakastuminen muuttuu rakastamiseksi vai voiko ne kulkea käsi kädessä? Ja mistä pitäisi tietää onko vaan ihastunut vaiko sitten rakastunut?

Luulen, että sanoisin asian ääneen, jos tietäisin mitä rakkaus on. Mun en tiedä tiedänkö.
Ihastumisessa ne tunteet herää. Sitä voisi symbolisoida keväällä.

Rakastuminen on kesää; aurinkoa ja pelkää lomafiilistä.

Rakastamisen haaste alkaa syksyviimoista. Tunteet alkaa heittelehtiä, kun toisen todellinen minä alkaa paljastua. Negaatioita alkaa tulla kuvioon mukaan.

Mutta talven tullen kaikki taas tasoittuu; joko suhde on ohitse tai suhde alkaa elää vuodenaikojen kiertoa - muuttuen rakkaudeksi, joka edelleen elää; loppuun asti. Jos rakkaus kuolee, on se suhekin ohitse.
Vastaa Viestiin