
Kitka-/nastarengasprovoketju
Kitka-/nastarengasprovoketju
Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja. 

Mä en tiedä renkaista perskarvojenkaan vertaa, mutta riitti kun olin kyydissä autokoulun testeissä. Kahdella oli kitkat (minä yhdessä kitka rengas autossa). Ainoat pyörivät autothan ne sitten kymmenien koittokertojen jälkeen olivat (plus opettajien suorittamat kurvailut). Ei meiän autoon semmosia, kiitos.
Eikös sinulle ollut Avensis? Siihen pitää pumpata ylipainetta vähintään 0,4 kiloa, ei sillä taikamatolla muuten uskalla talvitielle lähteä.Dr.Diarrhea kirjoitti:Jananmutkeellani on kitkat. Siis elämää paskemmat ovat. Muuten hyvät ajo-ominaisuudet ei paljoa hyödytä, kun alla on hiihtoliiton hyväksymät mateennahat.
Mä en tiedä tosta ylipainejutusta, mut jos se jossain TM:ssa on ollut, niin kai tuo auttanee. Mutta kun auton mukana tuli iskemättömät kitkat, niin kai ne säästösyistä täytyy loppuun ajaa.PerttiMakimaa kirjoitti:Eikös sinulle ollut Avensis? Siihen pitää pumpata ylipainetta vähintään 0,4 kiloa, ei sillä taikamatolla muuten uskalla talvitielle lähteä.
Veetuttaa vaan, kun kaupunnissa saa olla koko ajan valppaana, koska lähtee luisuun. Tulee masukin kipeäksi, siitä kun tuntuma häipyy ja kuljettaja muuttuu matkustajaksi. Toisaalta olen reenannut käkkäreitä joka kauppareissulla, joten jotain hyvääkin

Itsehän en autoa omista, mutta porukoiden kitkarenkaisella olen useammankin kerran jäisillä keleillä ajellut useamman sadan kilometrin lenkkejä, enkä ole huomannut niiden haitallisesti luiskahtelevan. Edelliset kokemukset nastoilla ajelusta ovat tosin varmaan 10 vuoden takaa, joten vaikea on tietty verratakaan.
Nastoilla kolaroin ja luistelin aikoinaan nuorena hurjana useaankin otteeseen, kitkoilla en toistaiseksi kertaakaan. *kopkop*
Nastoilla kolaroin ja luistelin aikoinaan nuorena hurjana useaankin otteeseen, kitkoilla en toistaiseksi kertaakaan. *kopkop*
Re: Kitka-/nastarengasprovoketju
Puhutaas taas Känädästä, koska ajoin siellä ekaa kertaa kitkarenkailla.PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja.
Sää heitteli -20 ja -10 asteen välillä, yhtenä päivänä taisi mennä vähäksi aikaa lähemmäs nollaa. Lunta ei juurikaan satanut. Olin yllättynyt että allani oli kitkat, koska hyvin pysyttiin tiellä enkä kokenut mitään ongelmia kaupungilla enkä maatieajossa. Pari kertaa jouduin tekemään äkkijarrutuksenkin, hyvin pysähtyi.
Mutta mutta... Ford Explorer oli neliveto, ja lisäksi siellä suolataan teitä ihan sikana. Noistakin huolimatta niistä jäi yllättävän positiivinen kuva, eikä yhtään pelottanut. Aikaisempi kitkavastaisuuteni onkin perustunut vain muiden urbaanilegendakertomuksiin siitä kuinka vaarallista kitkoilla ajelu on.
Sikäläiset autoilijat olivat mielipiteiltään täysin vastakkaisia suomalaisiin: he eivät halua käyttää nastarenkaita, ja he haluavat paljon suolausta teille. Nastarenkaita siellä pidetään sopivina sellaisiin oloihin minne me olisimme jo ripustamassa renkaisiin lumiketjuja.
Re: Kitka-/nastarengasprovoketju
Älä sotke nyt, tämän piti olla provoketju.CandyMan kirjoitti:Puhutaas taas Känädästä, koska ajoin siellä ekaa kertaa kitkarenkailla.PerttiMakimaa kirjoitti:Kaikki kitkarenkaat ovat p**koja ja kitkojen puoltajat homoja.
Sää heitteli -20 ja -10 asteen välillä, yhtenä päivänä taisi mennä vähäksi aikaa lähemmäs nollaa. Lunta ei juurikaan satanut. Olin yllättynyt että allani oli kitkat, koska hyvin pysyttiin tiellä enkä kokenut mitään ongelmia kaupungilla enkä maatieajossa. Pari kertaa jouduin tekemään äkkijarrutuksenkin, hyvin pysähtyi.
Mutta mutta... Ford Explorer oli neliveto, ja lisäksi siellä suolataan teitä ihan sikana. Noistakin huolimatta niistä jäi yllättävän positiivinen kuva, eikä yhtään pelottanut. Aikaisempi kitkavastaisuuteni onkin perustunut vain muiden urbaanilegendakertomuksiin siitä kuinka vaarallista kitkoilla ajelu on.
Sikäläiset autoilijat olivat mielipiteiltään täysin vastakkaisia suomalaisiin: he eivät halua käyttää nastarenkaita, ja he haluavat paljon suolausta teille. Nastarenkaita siellä pidetään sopivina sellaisiin oloihin minne me olisimme jo ripustamassa renkaisiin lumiketjuja.
Sen verran on pakko sanoa, että juuri pakkaskelillä kitkat ovatkin tosi hyviä - varsinkin lumella.
Suolasta taas ei -6 jälkeen ole mitään muuta kuin haittaa. Ainakin Suomessa käytettävä suolaseos alkaa päinvastoin jäädyttää teitä pahemmin tuon pakkasasteen jälkeen. Meinaan jos olette joskus noin -10 tienoilla ihmetelleet miksi on niin älyttömän liukasta pääteillä. Ilmeisesti kysymys on, että suolan ja veden kohtaamisen kemiallisesta reaktiosta syntyvä lämpö ei enää ole riittävä kuin sulattamaan lumen joka muuttuu samantien jääksi. Ja ne ovat juuri ne kelit, jolloin ei paljon kitkoilla huvittaisi liikkua.
Summa summarum. Kitkat olisivat parhaimmillaan itä- ja pohjoissuomen lumitalvissa. Etelässä ne ovat jääkeleillä hengenvaaralliset.