elco kirjoitti:Miten tuossa markkina-arvoteoreetikoiden pepsi-makutestissä eli erehtymättömässä parikuvatestissä olisi mahtanut pärjätä Flavio Briatore tai Bernie Ecclestone siippoineen?
Siihen 10% ei-vastaaviin mahtuvat mainiosti kaikenlaiset yksilökohtaiset taipumukset ja mieltymykset sekä ne urokset joilla on tarjota kumppanilleen ja jälkeläisille poikkeusellisia resursseja taloudellisen tai sosiaalisen aseman kautta. Ne kun katsos ovat naaraspuolisten arvostuslistalla koooorkealla. Kumppanilla voi olla hyvät geenit tai hyvät resurssit ja superalfoilla molemmat. Superalfoilla harvemmin taas on muita kuin nuoria ja kauniita naiskumppaneita.
Jos Flavio ja Bernie olisivat italialaisia putkimiehiä, ei heillä kummallakaan olisi supermallityttistä. Sitä ei varmana kukaan kiistä, ja ajatuksena se tukee vallan mainiosti taas markkina-arvoteoriaa. Sukupuolten erilaisista arvostuksista johtuen ei yhdistelmä vanhempi varakas mies + nuori kaunis nainen ole mitenkään tavaton. Toisinpäin vakavassa suhteessa harvemmin näkee.
Eikö se nyt ole itsestään selvää kun puhutaan yksilötason asioista, että vaihtelua tulee väkisinkin? Jos silti tavisten massa 90%:n todennäköisyydellä on pisteen päässä toisistaan, niin eikö se kerro aika hyvin trendistä?
segma kirjoitti:Miten se liittyy tähän esimerkkitilanteeseen?
(Edit: monimuotoistusta)
En tiedä, tuli vain mieleeni tuosta ei = ei.
Jos ei = kyllä, niin silloin sen kyllä viimeistään kolmannella kysymiskerralla tietää. Jos sen jälkeen vastaus on raivoisa "ei", niin pitää. Osata. Lopettaa.
Simppeliä.
Ei, en pidä sinua tyhmänä. Ja ei, en pidä sinua tyhmänä kertomalla sinulle suoraan etten pidä sinua tyhmänä, jottet vahingossakaan luulisi, että pidän sinua tyhmänä. Kai ymmärsit?
segma kirjoitti:
Ei, en pidä sinua tyhmänä. Ja ei, en pidä sinua tyhmänä kertomalla sinulle suoraan etten pidä sinua tyhmänä, jottet vahingossakaan luulisi, että pidän sinua tyhmänä. Kai ymmärsit?
Markkina-arvoteorian perusteleminen evoluutiopsykologialla on halpa veto, joka kompastuu reduktion ja yleistämisen määrään. Lausumat "miehen ei kannata vongata tasoaan ylempää, koska silloin ei lohkea" ja spekulointi ylemmän tason ja alemman tason ihmisistä ei vain pelitä, koska "tason" määritelmä onpaitsi monitahoinen, abstrakti ja vaikeasti mitattava niin sen tulkinta on kovin subjektiivinen.
Kertokaa, markkina-arvoteoreetikot, kumman "taso" on ylempi:
a) harmaa perusmies, jolla on miljoona euroa pankissa
b) Prad Bittin näköinen könsikäs, jolla on miljoona euroa ulosmittauksessa
elco kirjoitti:Markkina-arvoteorian perusteleminen evoluutiopsykologialla on halpa veto, joka kompastuu reduktion ja yleistämisen määrään. Lausumat "miehen ei kannata vongata tasoaan ylempää, koska silloin ei lohkea" ja spekulointi ylemmän tason ja alemman tason ihmisistä ei vain pelitä, koska "tason" määritelmä onpaitsi monitahoinen, abstrakti ja vaikeasti mitattava niin sen tulkinta on kovin subjektiivinen.
Kertokaa, markkina-arvoteoreetikot, kumman "taso" on ylempi:
a) harmaa perusmies, jolla on miljoona euroa pankissa
b) Prad Bittin näköinen könsikäs, jolla on miljoona euroa ulosmittauksessa
Riippuu naaraasta. Sanoisin, että "tositarkoituksella" liikkeellä oleva 30v nainen valitsee a:n, ovulaatiohetkellä liikkeellä oleva 20v Paris Hilton wanna-be b:n.
elco kirjoitti: Lausumat "miehen ei kannata vongata tasoaan ylempää, koska silloin ei lohkea"
Tottakai kannattaa.
Olen perehtynyt asiaan Slitz-lehden iskurepertuaarioppaan muodossa ja Pehmistä komppaan. Vonkaaminen yli "oman tason/markkina-arvon" kielii vahvasta itseluottamuksesta... ja siitä tsiksit diggaa ju nou.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Mojo kirjoitti:Vonkaaminen yli "oman tason/markkina-arvon" kielii vahvasta itseluottamuksesta... ja siitä tsiksit diggaa ju nou.
Justiinsakki näin.
Mutta, entäs jos nainen vonkaa yli markkina-arvonsa? Ja missä ihmeessä sen markkina-arvon raja menee.... Ei ajatus kulje ei, ei näin työajalla....
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
elco kirjoitti:Tason lisäksi saantiin vaikuttavat muutkin ominaisuudet, kuten oma aktiivisuus. Nämä seikat todistavat markkina-arvoteorian paskuuden ja kokonaisvaltaisen soveltumattomuuden puolesta.
Kerrankin oon elcon kanssa samaa mieltä jostain. Sekä työpaikkojen että seuran saanti riippuu huomattavasti omia ominaisuuksia ja reaalisia vahvuuksia enemmän siitä, kuinka häpeilemättömästi kehtaa tyrkyttää itseään puoliväkisin aina kun siihen on minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Oon joskus nuorempana ittekin mennyt ihan vahingossa antamaan joillekin jälkeenpäin ajateltuna aika kammottaville tyypeille puhtaasti siksi, koska ne ovat tehneet itseään tykö niin röyhkeästi että jotenkin ei ole tullut mieleenkään kieltäytyä. Tää tietysti on näitä asioita mitä kukaan normaali nainen ei ikinä tunnusta, oikeastihan jokanaisella ne kaikki 3 sänkykumppania on olleet jotain tosi hottiksia (mut ei tietenkään ikinä yhtä hottiksia, kuin nykyinen poikaystävä).
Ei sillä, että tää mun mielestä mitenkään hyvä olisi.
hermine kirjoitti:
Oon joskus nuorempana ittekin mennyt ihan vahingossa antamaan joillekin jälkeenpäin ajateltuna aika kammottaville tyypeille puhtaasti siksi, koska ne ovat tehneet itseään tykö niin röyhkeästi että jotenkin ei ole tullut mieleenkään kieltäytyä. Tää tietysti on näitä asioita mitä kukaan normaali nainen ei ikinä tunnusta, oikeastihan jokanaisella ne kaikki 3 sänkykumppania on olleet jotain tosi hottiksia (mut ei tietenkään ikinä yhtä hottiksia, kuin nykyinen poikaystävä).
Ei sillä, että tää mun mielestä mitenkään hyvä olisi.
Mieletöntä avoimuutta! Siis hyvässä mielessä mieletöntä toden puhumista.
hermine kirjoitti:
Kerrankin oon elcon kanssa samaa mieltä jostain. Sekä työpaikkojen että seuran saanti riippuu huomattavasti omia ominaisuuksia ja reaalisia vahvuuksia enemmän siitä, kuinka häpeilemättömästi kehtaa tyrkyttää itseään puoliväkisin aina kun siihen on minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Totta munassa saanti riippuu siitä onko pyyntiä.
Kyllähän vuotuinen kalansaaliskin korreloi voimakkaasti siihen, kuinka usein käy kalassa.
Ei se kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että omalla markkina-arvolla on vahva vaikutus siihen, millaista lahnaa tms jää koukkuun.
Esim. kun minä ja minua pidempi, komeampi ja atleettisempi kaveri kävimme radalla niin tottakai hänen hoitonsa olivat paaaljon paremman näköisiä. Lisäksi saantikin oli hänellä varmempaa.
WanhaPervo kirjoitti:kun minä ja minua pidempi, komeampi ja atleettisempi kaveri kävimme radalla niin tottakai hänen hoitonsa olivat paaaljon paremman näköisiä. Lisäksi saantikin oli hänellä varmempaa.
Tässäpä yksi ikuisuinen symbioosi-ilmiö. Starbuck ja comic sidekick tai daameihin sovellettuna "beibz" ja "fat-friend". Joskus nuorempana tyydyin tuohon wingmanin rooliin, kunnes huomasin että susilaumataktiikassa on huonotkin puolensa. Yksinäinen Susi oli monella tapaa toimivampi ratkaisu, jos kohta kaikki oli itsestä kiinni.