Heh, työpaikalta tuli tiukka meili jotta olen nähtävästi harjoittanut oikeuttani myydä optioni, mutta en ole ilmoittanut asiasta heille, kuten kuulemma olisi pitänyt. No enhän mä kaikkea voi muistaa, koko optiohässäkkä oli alunperinkin harvinaisen sekava ja käytäntö vaihteli vuosittain, eikä siitä edes jäänyt paljon mitään käteenkään. Noh, kai sitä pitänee tänään täyttää pari kaavaketta, kun jollain intranetin sivustoilla uhkailtiin jopa korvausvaatimuksilla jos ilmoittamatta jättämisestä koituu jotain harmia firmalle. Oho, käyvät mulle?
Osa optioista (kaikkein vanhimmat) on edelleen myymättä vaikka laitoin myyntihinnaksi 0,01 euroa per optio, syystä että niiden arvo ainakin vielä eilen oli aika tasan tarkkaan 0.00 euroa.

Haluisko joku kityläinen itselleen optioita ilmaiseksi? Pääsee ainakin kertomaan kavereilleen että omistaa sellaisia. Perskutarallaa kun en pääse vielä sulkemaan arvo-osuustiliä noiden takia.
Ps. Just kelasin kuinka möllimäiseltä kuulostan. Ai niin mutta sehän kuulemma tekikin niillä osakkeillaan rahaa, ainakin omasta mielestään.
Mutta nyt kaupan kautta kotiin.